
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Після падіння на початку року індекс споживчої довіри в Україні продовжив зростати і в третьому кварталі досяг позначки в 64 пункти (+2 пункти в порівнянні з ІІ кварталом).
«Наші спостереження і зворотний зв’язок від гравців ринку FMCG і бізнесу в цілому говорить про ознаки поліпшення бізнес-клімату в Україні – поліпшення стабільні, але обережні. Існують певні показники, які сприяють поліпшенню бізнес-клімату: ВВП України в третьому кварталі виріс, а споживання товарів повсякденного попиту збільшилося, що говорить про довіру споживачів, індекс якої виріс на два пункти в порівнянні з попереднім кварталом», – коментує Вайос Діморагас, генеральний директор Nielsen, Україна і Білорусь.
Індекс розраховується за трьома показниками: оцінки споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в даний момент. Поліпшення індексу обумовлено тим, що за всіма трьома показниками зафіксовано зростання.
Стабільним залишається абсолютна більшість українців, які продовжують вважати, що країна знаходиться в стані кризи – 91% в третьому кварталі 2018 року. Кількість тих споживачів, які вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, зросла до 76% в порівнянні з 73% у другому кварталі 2018 року.
На перше місце в топ-5 причин для переживань українців перемістилося зростання тарифів на комунальні послуги – цим стурбовані 33% споживачів. Потім йде війна – 31% українців турбуються з цього приводу і 24% переживають про економіку країни. Зростання цін на продукти харчування та здоров’я замикають п’ятірку причин занепокоєнь українців.
У кожного четвертого споживача в Україні (25%) не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони залишаються, купують новий одяг (33%), зберігають (29%) і витрачають на розваги поза домом (28%).
Значення індексу вище 100 пунктів говорить про переважання в країні оптимістів, нижче 100 пунктів – песимістів, а значення в 100 пунктів свідчить про рівновагу між оптимістичними і песимістичними очікуваннями від майбутнього.
Довідка. Дослідження споживчої довіри The Conference Board Global Consumer Confidence Survey, підготовлене у співпраці з Nielsen, проводиться серед більш ніж 32 000 онлайн-споживачів в 64 країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи, Латинської Америки, Близького Сходу, Африки та Північної Америки.
Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) – глобальна компанія, яка надає послуги із вимірювання та поліпшення бізнес-результатів і є ключовим джерелом інформації про те, що споживачі дивляться та купують. Nielsen входить в список S&P-500 і проводить свої вимірювання в більш ніж 100 країнах світу, охоплюючи більше 90% світового населення. В Україні компанія присутня з 1995 року, і на даний момент в компанії працює більше 500 чоловік. Nielsen використовує єдину методологію збору даних по всьому світу, що дозволяє порівнювати та зіставляти інформацію про ринки в Україні з іншими країнами.
Читайте також –
Аналітика Nielsen: які категорії товарів найчастіше купують онлайн (інфографіка)