Євген Нетреба, Zakaz.ua: Як за місяць запускаємо роботу з Metro, Ашан, Novus

Євген Нетреба, Zakaz.ua: Як за місяць запускаємо роботу з Metro, Ашан, Novus

06.11.2020 08:11
  2105
rau

Комерційний директор Zakaz.ua розповів про механіку організації партнерства з великими продуктовими рітейлерами такими як Metro, Ашан, Novus та інші.

Цей матеріал доступний російською мовою

В своєму блозі на сайті MC Today Євген Нетреба, комерційний директор Zakaz.ua, розкрив важливу складову успішного бізнесу: роботу з партнерами. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами його статті.

Етап перший: знайомство

Перший контакт між сервісом і торговельною мережею можливий трьома шляхами. Найчастіше як комерційний директор компанії, я отримую різні пропозиції про співпрацю. Буває, що потенційні партнери звертаються в наш контакт-центр, який, в свою чергу, переадресовує повідомлення на мене. І, звичайно ж, аналітики комерційного відділу постійно моніторять ринки України та інших країн, тому ми самі в потрібний момент готові звернутися з пропозицією до рітейлера.

Під час першої особистої зустрічі з представниками торгової мережі ми задаємо три важливих питання:

  1. Частка на ринку
  2. Які переваги перед іншими
  3. Очікування від роботи онлайн-каналу продажів

Крім цього, у нас є ряд вимог. Наприклад, вільний простір для касових зон і обладнання. Якщо все добре, то починаємо переходити до практичної частини запуску проекту.

На даний момент Zakaz.ua співпрацює з вісьмома торговими мережами: Metro, Ашан, Novus, МегаМаркет, Фуршет, Таврія В, Восторг, Varus.

Етап другий: договірні зобов’язання

Після першого знайомства часто необхідно ще кілька зустрічей: знайомства з менеджером проектів і письмове оформлення домовленостей. Ми направляємо типовий текст договору, куди можна внести правки. Потім документи ще раз перевіряють юристи з обох сторін, і ми приступаємо до самої кропіткої частини нашої роботи.

Етап третій: підготовка

Швидкість запуску залежить від багатьох чинників: кількості супермаркетів мережі, які підключаться, кількості артикулів, швидкості підготовки майданчика в приміщенні і так далі. У минулому році підключили відразу чотири магазини партнера менше ніж за місяць, а в цьому році з іншим рітейлером знадобилося три місяці.

Після укладення договору торговельна мережа відправляє файл з найменуваннями, цінами товарів і їх залишками. Потім контент-відділ аналізує кількість позицій, за якими у нас вже є фотографії.

Ми можемо не витрачати багато часу на оцифровку товарів: за 10 років роботи накопичилася велика фотогралерея з більш ніж 360 000 зображень. Якщо ж у рітейлера багато власних марок і кулінарія, то ми самостійно готуємо фото і опис до кожного артикулу. Так як товари в магазинах постійно змінюються, регулярно знімаємо нові фото – понад 7000 нових фото в місяць. Зараз на Zakaz.ua більше 145 000 активних товарів із зображеннями.

Паралельно з цим в роботу включається IT-команда, яка створює сайт згідно брендбуку торгової мережі. Потім налаштовуємо внутрішні системи аналізу та завантажуємо готовий асортиментний файл.

Паралельно логісти створюють зони покриття доставки і розробляють маршрути, технічний відділ закуповує термоящики, холодильне, морозильне обладнання, смартфони і форму для збирачів, HR-департамент шукає співробітників і навчає їх, фінансовий відділ підключає всі необхідні платіжні системи і так далі.

У цей час наш партнер готує приміщення. Ми узгоджуємо розміщення спеціального обладнання на схемі, і встановлюються касові вузли.

Етап четвертий: запуск

Коли всі роботи з обох сторін завершені, включаємо сайт і мобільний додаток. З цього моменту наші клієнти можуть побачити на головній сторінці Zakaz.ua лого торгової мережі і зареєструватися в системі, щоб зробити своє перше замовлення.

Далі продовжуємо підтримувати і розвивати онлайн-канал продажів для нашого партнера. Zakaz.ua займається маркетингом, пропонує брати участь у партнерських програмах, аналізує дані про покупки і багато іншого.

Бувають і проблеми, які доводиться оперативно вирішувати. Ось три кейса.

Кейс №1

Кілька років тому під час підключення одного з партнерів до сервісу нам потрібно було оцифрувати велику кількість товарів, тому що торговельна мережа пропонувала покупцям багато імпорту. Терміни підганяли, і на підготовку асортиментного файлу для завантаження в систему залишалося всього три дні. Виклик був прийнятий: в той же день ми завантажили наш скан-бот і перекинули його на потрібну локацію, куди також виїхав фотограф. Крім цього, розіслали постачальникам товару в магазини-партнери повідомлення, в якому попросили допомогти доповнити базу своїми фотографіями товарів. І багато хто з них відгукнулися! Так ми трохи більше ніж за добу уніфікували і відредагували більше 3000 зображень і запустилися вчасно.

Кейс №2

На початку карантину ми запускали сервіс в семи нових містах України, як раз коли обмежили транспортне сполучення. Ми розуміли, що нам потрібно почати роботу у що б то не стало, а багато з них не могли дістатися на роботу. Тому ми компенсували їм проїзд на таксі.

Кейс №3

Крім роботи в Україні сервіс вже рік приносить продукти в столиці Молдови – Кишиневі. Для цього потрібно було провести співбесіди на вакансії, притому що офісу компанії як такого ще не існувало, а вся наша команда перебувала в Києві. Це був перший досвід найму співробітників на роботу в іншій країні в віддаленому режимі. Досвід цікавий і корисний.

Джерело: MC Today

Читайте також –

СЕО Zakaz.ua: Ми не прибуткові, бізнес може окупатися тільки на ефекті масштабу


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  15