Ольга Насонова: На ринку залишаться лише гнучкі як змії ресторатори та проекти

Ольга Насонова: На ринку залишаться лише гнучкі як змії ресторатори та проекти

12.08.2022 08:45
  2794
Дарія Осіїк

Як змінилася аудиторія ресторанів, що вбиває бари, як це допомагає рітейлу та коли чекати на феейєрверк з відкриттів нових закладів.

Директор аналітичного центру Ресторани України Ольга Насонова поділилася у Facebook своїми спостереженнями про те, що сьогодні відбувається з ресторанним бізнесом в Україні. RAU приводить її тези.

1. Через закриття частини бізнесу конкуренція суттєво зменшується. Заклади, які залишились працювати, швиденько підхопили аудиторію конкурентів. Тому деякі ресторани та кафе зовсім не в збитках, а навпаки, отримують дохід вище довоенного.

2. У людей стає менше грошей, витрачати на їжу поза домом стали менше. Але ж гроші на обід чи вечерю, чи просто на каву все ж таки є. І ті люди, які хочуть підтримати себе морально та гастрономічно, залюбки це роблять. Більше стало дрібних перекусів, замовлень з собою.

3. В деяких містах, наприклад у Києві, ресторанна аудитория поменшала. У ресторанах преміального сегменту суттєво – в 2,3 рази. Хтось це не повернувся додому, багато жінок з дітьми ще сидять за кордоном. В містах Західної України, навпаки, платоспроможних гостей стало більше. У Львові, Тернополі, Франківську ресторанний бізнес розвивається активно, і ще багато простору для розвитку. Тому деякі ресторатори з Києва, Харкова вже відкриваються там.

4. Постійні зміни цін, коливання курсу гривні нічого доброго для бізнесу не несуть. Імпорті продукти стають дорожчими, та й українського виробництва дорожчають. В такий час в меню залишаються тільки маржинальні позиції, меню скорочуются та часто змінюються. Ну таке, зараз час змін.

5. Лідер продажу в Києві, да й в інших містах – шаурма. Багато чоловіків залишилось наодинці зі своїм життям та шлунком, а шаурма – це і обід, і недорого. Саме тому росте і продаж в кулінаріях, і продаж різних там напівфабрикатів – вареників, піци, пельменів, млинців. Одинокі чоловіки роблять продажі сервісам доставки, але тут немає місця веганським та безглютеновим стравам. М’ясо, і ще раз м’ясо. І побільше.

6. Комендантська година вбиває вечері та бари. Заклади закриваються вчасно, щоб персонал міг потрапити додому. Нічних гулянок більше немає. Але продаж алкоголю в рітейлі зросла. П’ють вдома.

7. Більшість ресторанів та кафе перейшла в режим виживання. Всі розуміють, що краще буде, але не зараз. Найближчим часом всі, хто не зміг викрутитись, закриється. А їх конкуренти, які виживуть, будуть знімати вершки. З часом на ринку залишаться лише гнучкі, як змії, ресторатори та проекти. Але потім – потім буде феейєрверк з відкриттів. І буде це лише наприкінці 2023 року, такий мій прогноз. До того часу треба тільки витримати та зберегти заклади, команду, гроші.

Читайте також – 

Огляд новин food&bevarage: McDonald’s, Hesburger, KFC, Чорноморка, Starbucks та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  15
Усі новини ринку