Надія Фоміна, PROSTOR: Ера data driven маркетингу і customer experience в Україні настала – що далі?
Надія Фоміна, Директор департаменту маркетингу PROSTOR, про початок ери data driven маркетингу і customer experience в Україні і тенденції 2018 року.
У рітейлі 2017 рік став насиченим з точки зору реалізації успішних проектів, спрямованих на поліпшення клієнтського досвіду, появи нових можливостей для збільшення ефективності бізнесу і розвитку інструментів взаємодії з покупцями.
Sostav.uа дізнався у директора департаменту маркетингу PROSTOR про те, які події вплинули на бізнес в 2017 році і чого чекати в наступному.
Я б назвала рік початком ери data driven маркетинг і customer experience в Україні.
Ключові події рекламно-комунікаційного ринку
- Заборона mail.ru, Однокласників, Вконтакте посилила важливість Facebook і ресурсів Google;
- Зростання ваги Діджитал каналів в комунікаційному міксі;
- Затребуваність всіх інструментів, що дозволяють відслідковувати і підвищувати маркетинговий ROI;
- Тренд вузької спеціалізації агентств;
- Популяризація programmatic і data driven creative;
- Омніканальность стала необхідністю для брендів, які хочуть утримувати свого споживача.
Найбільш ефективні інструменти в 2017
- Персоналізація комунікацій і продажів за рахунок використання IT технологій і інструментів Big Data;
- Застосування Customer Journey mapping для підвищення ефективності комунікаційної та медійної стратегії, виявлення основних touch point зі споживачем, драйверів, тригерів і бар’єрів на його шляху до покупки;
- Розвиток Customer experience: концепції магазинів, засновані на розумінні покупців, дозволили рітейлерам значно підвищити перформанс і поліпшити досвід взаємодії покупати з брендом, в результаті підвищити лояльність.
Рекламно-комунікаційний ринок в 2018
Загальний фінансовий зростання ринку на рівні інфляції – 12,5 -15%, в той же час збільшення інвестицій в діджитал складе 30-35%
Ми очікуємо зростання інвестицій в IT- технології. Це особливо актуально для українського рітейлу, де є величезний потенціал для поліпшення ефективності комунікацій з споживачем та бізнесу в цілому за рахунок впровадження нових технологій і увдосконалення існуючих бізнес процесів.
Головні тенденції у 2018 році
- Телебачення, як і раніше залишиться основним медіа для брендів з національним покриттям. Очікуємо, що будуть впроваджені programmatic закупівлі на ТБ, що дозволить пов’язати його з діджитал, а отже більш точно оцінювати ефективність медіа інвестицій;
- Вага – Діджитал буде рости, як і важливість комунікацій з споживачем у цьому каналі. В умовах існуючого рекламного шуму споживачі будуть звертати увагу тільки на релевантний для них контент;
- Активне застосування інструментів діфференційованого маркетингу;
- Індивідуальний підбір пропозицій стане нормою в рітейлі. Вже зараз, в умовах висококонкурентного ринку, споживачі вимагають більш привабливих пропозицій і проявляють виражену лояльність до тих рітейлерів, які орієнтовані на переваги своїх покупців;
- Змінюється дизайн сегментації, фокусною групою, що визначає стратегію бренду, стають «найцінніші споживачі»;
- Customer experience стане інструментом для збільшення прибутку і забезпечення безперервного трафіку в рітейл;
- Зростання е-commerce в міру поліпшення сервісів доставки.
Читайте також –
Краща різдвяна реклама 2017 року: H&M, Amazon, Apple, Aldi та інші