Десять років Море Пива: 20 маловідомих фактів про найбільшу мережу розливного пива в Україні
Чому мережу назвали “Море Пива”, як з’явився й розвивався бізнес компанії, а також інші цікаві факти про власників мережі, становленні їх бізнесу та інше.
Цей текст доступний також російською мовою
Зовсім недавно торгова мережа Море Пива відсвяткувала свій перший ювілей. За десять років роботи на ринку компанії вдалося стати лідером українського ринку розливного пива, вибудувавши ефективні процеси і створивши сильний бренд. Редакція RAU приєднується до привітань, і на честь свята підготувала топ-20 цікавих фактів про компанію.
1. Торгова мережа Море Пива заснована в 2009 році. Біля витоків компанії стояло троє друзів, які нині займають різні топові позиції в мережі, продовжуючи спільно її розвивати.
2. Один із співзасновників Море Пива Олексій Кравець в 2009-му працював найманим менеджером в мережі ігрових залів. Одного разу побачив в місті чергу у ларька, що торгує розливним пивом “через вікно”, і у нього народилася ідея відкрити власний такий магазинчик. Ідеєю поділився з Дмитром Молчановим – нинішнім генеральним директором компанії і Євгеном Хроменковим– директором департаменту безпеки Море Пива. Разом зібрали суму, необхідну для відкриття; їздили домовлятися з постачальниками. Через деякий час до проекту приєдналися ще двоє їх знайомих: Олексій Таранець і Андрій Фролов.
3. Перший магазин відкрили в Дніпрі на будівельному ринку. Спочатку за прилавком по черзі стояли власники.
4. До кінця першого року роботи мережа налічувала всього п’ять торгових точок. В асортименті перших об’єктів було близько десяти сортів пива. Унікальністю вони не відрізнялися – їх всі можна було купити в будь-якому супермаркеті.
5. В 2009 році засновники не думали, що магазин на будринку переросте у національну мережу. Вирішували нагальні проблеми: що дістати, де дістати і за скільки дістати. Тому над назвою особливо не роздумували: Море Пива. Звичайно, без пісні групи «Дюна» тут не обійшлося – народний хіт як-ніяк.
6. Мережа вийшла за межі Дніпра в 2013 році. На той момент вона налічувала 50 магазинів. Вже в 2014-му Морі Пиво об’єднувало 80 фірмових торгових точок у Дніпропетровській, Київській, Полтавській, Кіровоградській та Черкаській областях.
7. Базовий формат Море Пива – компактний «мінімаркет». Однак у 2016 році мережа почала освоювати альтернативний формат. У квітні 2018 року компанія презентувала новий бренд HOP HEY, який працює в режимі часткового самообслуговування: тут повністю відмовилися від вагової продукції, всі закуски попередньо упаковані і клієнт має можливість самостійно зібрати більшу частину замовлення.
8. На червень 2019 року компанія об’єднує 352 магазини у Дніпропетровській, Запорізькій, Полтавській, Кіровоградській, Черкаській, Одеській, Київській та Харківській областях. 297 – під брендом Море Пива, 55 – HOP HEY. Для порівняння: у другій за величиною мережі BeerMarket близько 200 магазинів в країні. А всього в Україні працює понад 1500 точок розливного пива.
9. У компанії МП Україна, власника франшизи Море Пива, зараз близько 10 великих франчайзі і приблизно 10% власних магазинів. При цьому компанія не продає франшизу, а працює за системою зворотного франчайзингу: партнери інвестують кошти, а власники мережі керують магазинами, заробляючи на роялті.
10. Остання область, в яку поки вийшла мережа – Запорізька. Перший магазин у Запоріжжі відкрився 20 квітня 2019 року.
11. В середньому інвестиції в новий об’єкт більше $ 30 000. Все залежить від стану приміщення, яке береться в оренду, іноді доводиться зводити приміщення з нуля.
12. Загальна площа всіх торгових точок мережі – близько 20 000 кв. м.
13. В мережі представлено близько 20 сортів пива на розлив і близько 70-в пляшках. Лідери продажів – Берлінгер і Allesgut (сорти СТМ, вироблені спеціально для мережі Море Пива).
14. З 2015 року компанія стала першою мережею в своєму сегменті, яка працює в мультиканальном режимі. Сайт morepiva.ua дозволяє клієнтам робити замовлення або здійснювати покупки через інтернет, не виходячи з дому.
15. Щомісяця через сайт Море Пива обробляється 4000 замовлень. Сюди входять попереднє замовлення (коли клієнт замовляє на сайті, а потім без черги забирає в магазині) і, власне, доставка.
16. До програми лояльності Море Пива підключено понад 2 млн осіб.
17. Сума середнього чека Море Пива в грудні 2018-го зросла на 15% порівняно з груднем 2017-го. Враховуючи, що інфляція була близько 10%, то чистий приріст склав близько 5%.
18. Середній чек при замовленні через сайт втричі більший, ніж офлайновий. Це пов’язано з тим, що сума замовлення для доставки не може бути менше 75 грн. Якщо клієнт платить за доставку, обмежуватися мінімальним замовленням просто немає сенсу. Крім того, починаючи з певної суми замовлення (у різних містах вона різна), доставка стає безкоштовною, тому чек ще більше зростає.
19. Функціонування мережі забезпечують 1500 осіб, якщо, в тому числі, враховувати всі точки, що працюють за франшизою.
20. У найближчих планах компанії – відкрити магазини в Миколаївській та Херсонській областях.
Читайте також
Intertop 25 років: топ-25 маловідомих фактів про найбільшу взуттєву мережу України