“Мама приготувала” – перший в Україні вендінговий автомат з продажу готової замороженої продукції

“Мама приготувала” – перший в Україні вендінговий автомат з продажу готової замороженої продукції

28.11.2023 08:15
  2626
rau

Засновник мережі вендінгових автоматів “Мама, ну купи” запускає новий проект “Мама приготувала” – мережу вендінгових автоматів із замороженими напівфабрикатами.

Про створення бізнесу

Ринок вендінгових автоматів розвивається дуже швидко. За інформацією Європейської асоціації вендінгу (EVA), у 24 країнах Європи зараз встановлено 4,4 млн торгових автоматів. Річний обсяг продажів через вендінгові автомати становить 25,4 млрд євро. Найбільша вендінгова країна Європи — Італія, там встановлено 800 000 торгових автоматів, але це не рекорд: в інших частинах світу показники набагато вище: в Японії – 5,6 млн, в США – 15,4 млн. Обсяг продажів Японії $57,7 млрд на рік.

Ідею бізнесу з продажу дитячих іграшок-сюрприз через вендінговий автомат “Мама, ну купи” Віктор Оношко підгледів у Китаї. Китайська компанія POP Mart відкрила понад 1000 вендінгових автоматів з продажу дитячих колекційних іграшок. Зараз оцінка компанії на Гонконзькій біржі зараз становить $14 млрд. Тобто ця модель вже обкатана, і Віктор просто адаптував її під Україну та Європу.

Зараз вендінгові автомати «Мама, ну купи» вже праюють в Україні, Австрії, Італії, Польщі, Румунії, компанія розвивається за моделлю класичної франшизи.

Про потенціал ринку вендінгових автоматів України

Відповідно до даних аналізу ринку, в Україну офіційно завезено 10 000 вендінгових автоматів. Як припускає Віктор Онишко, потенціал ринку України становить 300 000 автоматів з щорічним приростанням ринку 5-7%. Зараз половина ринку займають кавові автомати, близько 40% – платіжні термінали (ibox) і всього 10% потрапляє в розділ снеки та напої. Проект “Мама, ну купи” займає лише 1% ринку під розділом “інше”. 

Про створення проектів «Мама, ну купи» та “Мама приготувала”

Оскільки Віктор Оношко блогер, кожен крок створення бізнесу «Мама, ну купи» він описував у блозі в Telegram, тож, за історією створення бізнесу можна з легкістю спостерігати. Віктор почав описувати створення бізнесу з 2019 року, коли були куплені перші автомати. Віктор писав про всі удачі та провали. 

Компанія «Мама, ну купи» наразі є членом асоціації рітейлерів України та входить до топ-250 перспективних компаній за версією Forbes у 2023 році.

Зараз Віктор працює над новою бізнес-моделлю, якої ще немає на ринку України. Зовсім скоро кияни та жителі інших міст зможуть купувати готову заморожену продукцію прямо у себе в під’їзді. Так, можна буде снідати сирниками або обідати варениками з картоплею, які можна купити 24/7 без продавця.

Під час пандемії на заморожені напівфабрикати був справжній бум. Саме тому такі бренди як Галя Балувана відкривалися на кожному кроці. Зараз їхні магазини розміщені близько до кінцевого споживача: у спальних районах, прохідних зонах, біля метро. І звичайно ж, вони користуються неабиякою популярністю, адже це набагато спрощує життя: ти купуєш готову їжу, розігріваєш її і можна їсти.

Цього року проекти «Мама, ну купи» та «Мама Приготувала» були на виставці Франчайзинг 2023, яка входить до топ-5 найбільших європейських виставок та є єдиним в Україні бізнес-майданчиком для купівлі/продажу франшиз. І хоча вендіговий сектор виставки користувався величезною увагою з боку відвідувачів, але в центрі уваги були саме бізнеси Віктора Оношко.

Віктор Оношко заснував проект «Мама Приготувала» наприкінці 2019 року. Це був вендінговий автомат з готовими домашніми обідами в бізнес-центрі. Автомати Віктора стояли в компаніях Inovvecs, GlobalLogic, Creative State of Gulliver, БЦ Forum, Nayax, Столичний ринок, Швейна Фабрика та інші.

Але у 2020 році прийшла пандемія коронавірусу і більшість компаній почали переходити на віддалений формат роботи. Довелось міняти модель і “Мама Приготувала” трансформувалась із домашньої їжі в готові страви з закладів. Постачальником був Дмитро Борисов і продавалась їжа з його брендів: БПШ, Dogs&Burgers, Mushlya, Philadelphia Roll&Bowl, Kanapka Bar та інших. Але ця модель так і не знайшла своїх шанувальників. Залишки та терміни придатності почали руйнувати круту бізнес-модель, і Віктор вирішив переробити її на ту, де немає швидкопсувних товарів. Саме так і народилась ідея «Мама, ну купи» – трендові дитячі іграшки, які не будуть псуватись.

Адаптивність вендінгової моделі дозволила Віктору перетворити автомати с холодильником “Мама Приготувала” в автомати з продажу сюрприз-наборів із трендовими дитячими іграшками “Мама, ну купи”. Для цього достатньо було поміняти дизайн, виключити холодильник та найняти чотири вантажівки, які перевезли автомати на нові локації.

Тож, цього року на виставці Франчайзинг 2023 був представлений перший прототип автомата-заморозки. Одразу після виставки автомат поїхав на локацію —  ЖК Білий шоколад в Білогородці під Києвом, де жителі 1500 квартир вже користуються послугами вендінгового автомата “Мама Приготувала”. 

Автомат з замороженими продуктами знаходиться біля поштомата Нова пошта, що значно підвищує попит. Увагу жителів також приваблює і яскравий жовтий дизайн. Асортимент автомата оновлюється двічі на тиждень і контролюється через CRM-систему. Результат себе виправдав і наразі компанія продає від 25 товарів на день.

Вже наступного року Віктор Оношко планує відкриття 500 вендінгових автоматів “Мама приготувала”. Вже запущено класичну франшизу, тому зовсім скоро вендінгові автомати “Мама приготувала” з’являться у Житомирі, Львові та Дніпрі. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку