Потоп в океані: які магазини постраждали в ТРЦ Ocean Plaza і чи зможуть вони компенсувати збитки

Потоп в океані: які магазини постраждали в ТРЦ Ocean Plaza і чи зможуть вони компенсувати збитки

14.01.2020 04:00
  833
Виктор Нагорский

Що стало причиною затоплення одного з найбільших ТРЦ України, хто з орендарів комплексу отримав найбільші збитки і чи зможуть рітейлери розраховувати на компенсацію втрат.

Цей матеріал доступний російською мовою

Увечері 13 січня в одному з найпопулярніших торгово-розважальних центрів столиці було спекотно. Поблизу ТРЦ Ocean Plaza стався прорив міської тепломережі, внаслідок якого на нульовий і мінус перший поверхи комплексу хлинула гаряча вода. Як повідомили в прес-службі Ocean Plaza, персонал і відвідувачі ТРЦ були екстрено евакуйовані. Об’єкт припинив роботу і залишався закритим для відвідувачів на момент публікації статті.

Зараз в ТРЦ проводяться роботи з усунення наслідків аварії та перевірка комунікацій. Згідно з офіційною заявою представника Київської міської державної адміністрації (КМДА), причиною пошкодження тепломережі стала фізична зношеність труби магістрального трубопроводу.

Цікаво, що в столичному управлінні Національної поліції повідомили про відкриття кримінальної справи за фактом події. Розслідування інциденту розпочато за ч. 1 ст. 270-1 (умисне знищення або пошкодження об’єктів житлово-комунального господарства) КК України. Проте пізніше кримінальне провадження перекваліфікували на ч. 1 ст. 275 Кримінального кодексу — порушення правил, що стосуються безпечного використання промислової продукції або безпечної експлуатації будівель і споруд.

Редакція RAU з’ясовувала, хто з орендарів постраждав через подію і чи зможуть рітейлери і сам ТРЦ  розраховувати на компенсацію збитків.

Торгівля пішла під воду

Згідно з офіційними заявами та словами очевидців, найбільше від потопу постраждали нульовий і мінус перший поверхи ТРЦ. Серед їхніх найбільших орендарів – гіпермаркет Ашан, супермаркет побутової техніки та електроніки Eldorado, універмаг одягу турецького бренду LC Waikiki. В числі інших, представлених тут торгових мереж, бренди Giulia, Master Zoo, Алло, Isei, Miniso, Oodji, Olko, Watsons, UaMade, Estro, English Home, Goldi та інші.

Як розповіли RAU в мережі Ашан, внаслідок події постраждалих серед клієнтів і співробітників магазину не було. «Зараз проводиться оцінка стану приміщення. Питаннями, пов’язаними з відшкодуванням шкоди, будуть займатися юристи. Попередньо можемо сказати, що ми постраждали не так сильно, як ті, хто був вище», – прокоментували в прес-службі Ашан Україна. У той же час, в компанії відзначили, що магазин не працював увечері 13 січня і весь наступний день, тому можна говорити про недоотриману через потоп виручку.

У мережі Eldorado, магазин якої в Ocean Plaza знаходиться на нульовому поверсі, підкреслили, що значної шкоди вдалося уникнути завдяки злагодженій роботі співробітників магазину і своєчасно вжитим заходам. «Був закритий ролет, який добре прилягає до підлоги, він заблокував надходження основної маси води. За попередніми даними, техніка не постраждала. На даний момент ми працюємо над усуненням наслідків і відновленням роботи магазину. Це першочергове завдання. Зі збитком будемо розбиратися в другу чергу», – прокоментували в прес-службі Eldorado.

Що стосується магазину LC Waikiki, то за словами СЕО мережі Олексія Гришко, він практично не постраждав. «Нас лише злегка зачепило, тому збиток мінімальний. До того ж все застраховано на 100%», – зазначив топ-менеджер LC Waikiki. Втім, іншим рітейлерам, які працюють на нульовому і мінус першому поверхах комплексу, пощастило менше.

Зокрема, сильно дісталося ресторану Руккола, куди хлинув кріп після прориву теплотраси. «Видно, що люди тікали в поспіху, в ресторані перевернуті столи і шафи. Також постраждав і персонал розташованого поруч взуттєвого магазину Vito Rossi. За словами очевидців, охоронець виносив дівчат з магазину на руках і отримав сильні опіки ніг», – розповів RAU Юрій Сургай, генеральний директор компанії Lush Україна. Магазин цього бренду в ТРЦ також був підтоплений, залишившись під водою і сьогодні. «Ми не можемо зайти в магазин досі – вода все ще стоїть. Масштаб збитків зараз оцінити складно: наскільки нам відомо, вітрини не сильно постраждали, однак меблі у нас дерев’яні, тому контакт з водою і парою точно не пішов їм на користь. Також міг бути зіпсований товар в магазині», – додав Юрій Сургай.

Компенсувати збитки

Постраждали й магазини групи компаній Алло (бренди Алло і Mi Store), які розташовані на мінус першому поверсі ТРЦ поруч з гіпермаркетом Ашан. «Поки що важко зрозуміти масштаби збитків, складаються акти. Питанням компенсацій ми займаємося, але якоїсь конкретики поки немає», – уточнив директор з розвитку і форматам мережі Микола Астапов.

Втім, чи зможуть рітейлери і сам ТРЦ розраховувати на будь-яку компенсацію за завдані збитки – питання відкрите. Особливо з огляду на той факт, що в Київтеплоенерго вже намагаються перекласти провину на девелопера об’єкта, заявляючи, що ТРЦ Ocean Plaza побудований з порушенням нормативів в охоронній зоні тепломереж.

За словами Юрія Сургая, всі магазини в ТРЦ застраховані, але далеко не факт, що ця страховка зможе покрити завдані збитки. «Більшість орендарів страхуються по мінімуму, просто тому що це вимога договору оренди приміщення. Можна домагатися відшкодування збитків через суд, але цей процес може затягнутися, а витрати на адвоката і судові тяжби ризикують перевищити суми матеріального збитку, – каже СЕО Lush Україна, додаючи, що у компанії вже була схожа історія. – Раніше один з наших столичних магазинів затопили пожежні, які гасили палаючу проводку в приміщенні поверхом вище. У підсумку ми 6 років судилися за компенсацію, але так її і не отримали».

З одного боку, столична влада в особі заступника голови КМДА Петра Пантелєєва, заявила про намір сформувати спеціальну комісію, метою якої буде розслідування кожного окремого випадку нанесення шкоди для надання компенсації – як для магазинів-орендарів ТРЦ, так і для громадян, чиєму здоров’ю або майну було завдано шкоди. Однак, як відзначають в юридичній компанії Ader Haber, на даному етапі вкрай складно передбачити хід таких розслідувань і перспективу виплати компенсацій, а також їх суму.

«Виходячи з минулого досвіду, ми дотримуємося думки, що в більшості випадків потерпілим особам доведеться звертатися в цивільний або господарський суд з метою отримати повну компенсацію. Однак, з огляду на подібну категорію справ, такі судові тяжби не є простими і вимагатимуть кваліфікованої правової допомоги, а також системної підготовки», – коментує юрист Ader Haber Дмитро Макіян.

За його словами, щоб збільшити шанси на відшкодування шкоди, постраждалим особам, чиє майно або здоров’я були застраховані, варто негайно звернутися до страховика з повідомленням про страховий випадок. Інакше останній може відмовитися виплатити страхову суму в силу пропущеного строку звернення.

Що ж стосується незастрахованих осіб, то в Ader Haber констатують відсутність в чинному законодавстві будь-якої спеціальної та спрощенної процедури компенсації шкоди. В такому випадку, з огляду на можливу перспективу судової тяганини, Дмитро Макіян радить письмово зафіксувати якомога більшу кількість обставин, які свідчать про понесену шкоду, задокументувати факти пошкодження приміщень, майна або товару. У разі відмови винуватців події відшкодовувати збиток, ці докази заподіяння шкоди будуть відігравати важливу роль для захисту інтересів потерпілих у суді.

Читайте також – 

Смертельний шопінг: 10 найтрагічніших катастроф в ТРЦ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку