Король окулярів: що відомо про нового власника мережі Люксоптика

Король окулярів: що відомо про нового власника мережі Люксоптика

19.02.2020 11:50
  833
rau

Сім’я Бориса Ложкіна і Олега Калашникова продали компанію Люксоптика італійському мільярдерові Леонардо Дель Веккіо.

Цей текст доступний також російською мовою

На початку січня французько-італійський холдинг EssilorLuxottica, світовий гравець на ринку лінз, оптичного обладнання та окулярів, купив найбільшу українську мережу Люксоптика, – повідомляє Liga.net з посиланням на Мін’юст. Кінцевим власником Люксоптики тепер значиться 84-річний італійський мільярдер Леонардо Дель Веккіо.

“Король окулярів”, як називають Веккіо в італійській пресі, викупив найбільшу в Україні мережу з продажу окулярів і лінз у групи інвесторів, найбільші з яких – співвласник медмережі Добробут Олег Калашников і дружина екс-глави Адміністрації президента України Бориса Ложкіна Надія Шаломова. Вони передали італійському бізнесменові відразу п’ять компаній – Люксоптика Холдинг, оптичний дім, Интереко, Ленті Про і нова Віста.

Ціна питання

Люксоптика – один зі старожилів українського рітейлу і найбільший продавець окулярів в країні. Перший магазин відкрився в 1994 році в Харкові. За чверть століття мережа зросла до 178 торгових точок у 36 містах України. Флагманом мережі в компанії вважають київський магазин на бульварі Лесі Українки площею 145 квадратів.

Калашников був керуючим партнером і займався розвитком мережі. “Контрольний пакет був у Олега [Калашникова], він створював цей бізнес”, – розповів спільний знайомий Ложкіна і Калашникова.

У 2018 році п’ять компаній, які партнери продали французько-італійській EssilorLuxottica, отримали 707 млн грн виручки ($29 млн), випливає з фінзвітності компаній, з якою ознайомилася LIGA.net. В середині минулого року фізособи-власники Олег Калашников, Надія Шаломова, Інна Альтер, Валерій Девко та інші об’єднали свої пакети в кіпрську компанію OH Holding Limited. У січні 2020-го повноправним власником Люксоптики став Леонардо Дель Веккіо.

У скільки обійшовся український оптичний бізнес італійському мільярдерові-невідомо. Умови Угоди Сторони не розкривають.

Борис Ложкін з дружиною Надією Шаломовою

Люксоптика працює на стику двох форматів – магазину і офтальмологічного центру. Компанія з самого початку позиціонувала себе як продавця дорогої оптики і торгувала продукцією модних будинків – Dolce & Gabbana, Prada, Rodenstock, Porsche Design, Gucci, E. Zegna. Але згодом створила чотири власні торгові бренди – Exo, Sunderson, Casta, Best.

За словами директора з маркетингу мережі Віолетти Ваньчук, за останні кілька років компанія прагнула наростити продажі власних товарів, щоб позбутися стереотипу “Люксоптика — це дорого”.

Олег Калашников

В минулому році мережа почала експорт власних окулярів Casta в Британію, і вела переговори про постачання в Ізраїль і Білорусь.

Що відомо про італійського “короля окулярів” і компанію EssilorLuxottica?

Леонардо Дель Веккіо – 84-річний італійський мільярдер, один з лідерів італійського списку найбагатших людей за версією Forbes. Справу всього життя – оптичний бізнес – Леонардо почав, коли йому було всього 25. Тоді в містечку Агордо біля підніжжя Доломітових Альп він відкрив свою невелику майстерню з оптики Luxottica. Через півстоліття Luxottica перетворилася на найбільшого в світі виробника і роздрібного продавця окулярів і лінз, з 77 734 працівниками і більше 8000 магазинами по всьому світу.

Luxottica відома завдяки таким брендам, як Ray-Ban, Oliver Peoples, Oakley, Persol. Окуляри створюються за ліцензією для Giorgio Armani, Burberry, Chanel, Michael Kors і Prada. Зараз виробничі потужності переважно сконцентровані в Америці, Китаї, Італії та Росії. За оцінками Forbes, на початок 2019 року Леонардо Дель Веккіо займає 50-ту позицію серед найбагатших людей світу і 2-е місце в Італії, а його статок оцінюється в $25,5 млрд. В результаті злиття з найбільшим у світі виробником лінз-французькою Essilor, на світовому ринку оптики з’явиться холдинг EssilorLuxottica – лідер з річною виручкою в 15 млрд євро ($16,2 млрд). Сума операції, за повідомленням Bloomberg, склала 22,8 млрд євро ($24,7 млрд). У ЗМІ тоді писали про зухвалий вчинок бізнесмена і відсутність реакції з боку антимонопольних органів.

Леонардо Дель Веккіо

На цьому міжнародна експансія Леонардо не закінчилася, в 2019 році він вирішив розширити свою роздрібну платформу на 7000 магазинів. Так, французько-італійська EssilorLuxottica оголосила про покупку за 7,2 млрд євро ($8 млрд) нідерландської роздрібної мережі GrandVision.

Цього разу Антимонопольний комітет ЄС не залишився осторонь і відкрив розслідування щодо злиття двох гігантів оптичного бізнесу, повідомляє Reuters. Комітет побоюється, що компанії створять монополію і істотно знизять конкуренцію на світовому ринку. Своє рішення – укласти або заблокувати угоду, Антимонопольний комітет ЄС обіцяв оголосити 22 червня.

Від українського антимонопольного відомства EssilorLuxottica нічого не загрожує. Дозвіл АМКУ на поглинання Люксоптики вона отримала наприкінці грудня.

Джерело: Liga.net

Читайте также

АМКУ дал разрешение на сделку по продаже сети Люксоптика


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку