Король окулярів: що відомо про нового власника мережі Люксоптика
Сім’я Бориса Ложкіна і Олега Калашникова продали компанію Люксоптика італійському мільярдерові Леонардо Дель Веккіо.
Цей текст доступний також російською мовою
На початку січня французько-італійський холдинг EssilorLuxottica, світовий гравець на ринку лінз, оптичного обладнання та окулярів, купив найбільшу українську мережу Люксоптика, – повідомляє Liga.net з посиланням на Мін’юст. Кінцевим власником Люксоптики тепер значиться 84-річний італійський мільярдер Леонардо Дель Веккіо.
“Король окулярів”, як називають Веккіо в італійській пресі, викупив найбільшу в Україні мережу з продажу окулярів і лінз у групи інвесторів, найбільші з яких – співвласник медмережі Добробут Олег Калашников і дружина екс-глави Адміністрації президента України Бориса Ложкіна Надія Шаломова. Вони передали італійському бізнесменові відразу п’ять компаній – Люксоптика Холдинг, оптичний дім, Интереко, Ленті Про і нова Віста.
Ціна питання
Люксоптика – один зі старожилів українського рітейлу і найбільший продавець окулярів в країні. Перший магазин відкрився в 1994 році в Харкові. За чверть століття мережа зросла до 178 торгових точок у 36 містах України. Флагманом мережі в компанії вважають київський магазин на бульварі Лесі Українки площею 145 квадратів.
Калашников був керуючим партнером і займався розвитком мережі. “Контрольний пакет був у Олега [Калашникова], він створював цей бізнес”, – розповів спільний знайомий Ложкіна і Калашникова.
У 2018 році п’ять компаній, які партнери продали французько-італійській EssilorLuxottica, отримали 707 млн грн виручки ($29 млн), випливає з фінзвітності компаній, з якою ознайомилася LIGA.net. В середині минулого року фізособи-власники Олег Калашников, Надія Шаломова, Інна Альтер, Валерій Девко та інші об’єднали свої пакети в кіпрську компанію OH Holding Limited. У січні 2020-го повноправним власником Люксоптики став Леонардо Дель Веккіо.
У скільки обійшовся український оптичний бізнес італійському мільярдерові-невідомо. Умови Угоди Сторони не розкривають.
Борис Ложкін з дружиною Надією Шаломовою
Люксоптика працює на стику двох форматів – магазину і офтальмологічного центру. Компанія з самого початку позиціонувала себе як продавця дорогої оптики і торгувала продукцією модних будинків – Dolce & Gabbana, Prada, Rodenstock, Porsche Design, Gucci, E. Zegna. Але згодом створила чотири власні торгові бренди – Exo, Sunderson, Casta, Best.
За словами директора з маркетингу мережі Віолетти Ваньчук, за останні кілька років компанія прагнула наростити продажі власних товарів, щоб позбутися стереотипу “Люксоптика — це дорого”.
Олег Калашников
В минулому році мережа почала експорт власних окулярів Casta в Британію, і вела переговори про постачання в Ізраїль і Білорусь.
Що відомо про італійського “короля окулярів” і компанію EssilorLuxottica?
Леонардо Дель Веккіо – 84-річний італійський мільярдер, один з лідерів італійського списку найбагатших людей за версією Forbes. Справу всього життя – оптичний бізнес – Леонардо почав, коли йому було всього 25. Тоді в містечку Агордо біля підніжжя Доломітових Альп він відкрив свою невелику майстерню з оптики Luxottica. Через півстоліття Luxottica перетворилася на найбільшого в світі виробника і роздрібного продавця окулярів і лінз, з 77 734 працівниками і більше 8000 магазинами по всьому світу.
Luxottica відома завдяки таким брендам, як Ray-Ban, Oliver Peoples, Oakley, Persol. Окуляри створюються за ліцензією для Giorgio Armani, Burberry, Chanel, Michael Kors і Prada. Зараз виробничі потужності переважно сконцентровані в Америці, Китаї, Італії та Росії. За оцінками Forbes, на початок 2019 року Леонардо Дель Веккіо займає 50-ту позицію серед найбагатших людей світу і 2-е місце в Італії, а його статок оцінюється в $25,5 млрд. В результаті злиття з найбільшим у світі виробником лінз-французькою Essilor, на світовому ринку оптики з’явиться холдинг EssilorLuxottica – лідер з річною виручкою в 15 млрд євро ($16,2 млрд). Сума операції, за повідомленням Bloomberg, склала 22,8 млрд євро ($24,7 млрд). У ЗМІ тоді писали про зухвалий вчинок бізнесмена і відсутність реакції з боку антимонопольних органів.
Леонардо Дель Веккіо
На цьому міжнародна експансія Леонардо не закінчилася, в 2019 році він вирішив розширити свою роздрібну платформу на 7000 магазинів. Так, французько-італійська EssilorLuxottica оголосила про покупку за 7,2 млрд євро ($8 млрд) нідерландської роздрібної мережі GrandVision.
Цього разу Антимонопольний комітет ЄС не залишився осторонь і відкрив розслідування щодо злиття двох гігантів оптичного бізнесу, повідомляє Reuters. Комітет побоюється, що компанії створять монополію і істотно знизять конкуренцію на світовому ринку. Своє рішення – укласти або заблокувати угоду, Антимонопольний комітет ЄС обіцяв оголосити 22 червня.
Від українського антимонопольного відомства EssilorLuxottica нічого не загрожує. Дозвіл АМКУ на поглинання Люксоптики вона отримала наприкінці грудня.
Джерело: Liga.net
Читайте также