Новини логістики та e-commerce: розширення Rozetka в Україні, партнерство Укрпошта з Temu, рекорд Нова пошта та інше
За 2024 рік Rozetka відкрила 74 магазини, Temu та Укрпошта стали партнерами для прискорення доставки відправлень, Нова пошта опрацювала рекордну кількість посилок за одну добу – більше 2,2 млн, Фокстрот вийшов на маркетплейс market в застосунку monobank, а також інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.
Розширення Rozetka
Фахівець з маркетингу Rozetka Олена Распутная на своїй Facebook-сторінці повідомила, що за грудень 2024 року було відкрито сім нових точок Rozetka, серед яких – перші магазини в містечках Сокаль і Мерефа. Зокрема нові локації було відкрито в таких населених пунктах:
- Одеса, вул. 28-ї бригади, 12 (Паустовського)
- Київ, вул. Ревуцького, 15 (біля Культ)
- Тернопіль, вул. Збаразька, 29 А
- Сокаль, вул. М. Шашкевича на перетині з вул. Тартаківська
- Камянець-Подільський, вул. Князів Коріатовичей, 25/11
- Звягель, вул. Шевченка, 15 (релокація магазину з вул. Київська, 4 А)
- Мерефа, вул. Дніпровська, 207, поруч з Харківський професійний коледж
А загалом за 2024 рік найбільший український онлайн-ритейлер додав на мапу України 74 нові магазини і 35 нових міст. На кінець минулого року мережа Rozetka.Offline налічувала 523 магазини різних форматів в 155 містах.
Temu та Укрпошта стали партнерами
Глобальний онлайн-маркетплейс із прямими поставками від виробників Temu та національний поштовий оператор України Укрпошта оголосили про стратегічне партнерство для забезпечення більш швидкої та надійної доставки. В межах співробітництва українським споживачам вже доставлено понад 1,5 млн відправлень, з яких 80% надійшли клієнтам протягом трьох днів після митного оформлення. Після успішного спільного тестування послуги у вересні Temu та Укрпошта впровадили спеціалізоване рішення для доставки, адаптоване для українських клієнтів. Це партнерство поєднує інноваційну бізнес-модель Temu та розгалужену мережу доставки Укрпошта, яка включає понад 30 000 точок обслуговування по всій Україні.
Укрпошта планує відкриття другого центру обробки міжнародних відправлень. Завдяки цьому 95% міжнародних відправлень будуть доставлятися клієнтам до двох днів з моменту потрапляння в Україну.
Також з 1 січня 2025 року Укрпошта кардинально змінює підхід до тарифікації пересилання внутрішніх посилок. Вперше вартість відправлення буде залежати не від ваги, а від об’єму коробки, в яку запакована посилка. Вага посилки буде використовуватись виключно для контролю схоронності відправлення, а також для операційних процесів. Ці зміни стали можливими завдяки модернізації системи сортування, яка у 2024 році була повністю автоматизована.
Максимальна вага посилки має складати до 30 кг. Посилки понад 30 кг перевозяться на палетах відповідно до тарифів на палетні перевезення.
Фокстрот вийшов на маркетплейс market в застосунку monobank
26 грудня Фокстрот, один з найбільших українських ритейлерів електроніки та побутової техніки, анонсував новий напрямок співпраці з monobank, ставши партнером маркетплейсу market by mono. Відтепер клієнти mono можуть придбати техніку, гаджети та інший асортимент ритейлера зі сплатою частинами безпосередньо в банківському застосунку.
В асортименті Фокстрот на market by mono можна замовити різноманітні товари, включаючи персональні гаджети та техніку для дому, відпочинку і дозвілля. Кількість SKU перевищує 5000 найменувань.
Нагадаємо, у листопаді 2024 року ритейлер також заявив про початок роботи на маркетплейсі Kasta і за перший місяць додав 52% нових покупців від загальної кількості замовлень на платформі. Колаборація з найбільшим в країні модним маркетплейсом Kasta включає розміщення близько 10 000 товарів з асортименту ритейлера.
За підсумками 2024 року Фокстрот наростив товарообіг на 13% порівняно з попереднім роком та збільшив онлайн-продажі на платформі Foxtrot.ua на 42%. На кінець 2024 року ритейлер представлений 124 магазинами в 66 містах України (в тому числі – в прифронтових Херсоні, Краматорську і Слов’янську), інтернет-магазином Foxtrot.ua та однойменним мобільним застосунком.
Які новорічні замовлення робили українці онлайн: аналітика мережі Аврора
Мережа мультимаркетів Аврора проаналізувала замовлення клієнтів у різдвяно-новорічний період. Найбільш популярними товарами в онлайн виявилися: календар з побажаннями на 2025 рік, іграшка-антистрес «Лапка», шоколадна фігурка «Святий Миколай» та санки-тюбінг. А 1 січня 2025 року купували здебільшого шоколад, каву та господарчі товари.
Найактивнішими покупцями були мешканці Київської, Дніпропетровської та Харківської областей, а принципової різниці між наповненням кошика між регіонами не було. Як у західному, так і в центральному регіонах, а також на прифронтових територіях найбільш затребуваними були кухонне приладдя, дитячі іграшки та ігри, новорічний декор.
У грудні 2024 року клієнти мережі зробили майже вдвічі більше інтернет-замовлень у порівнянні з груднем минулого року.
Мобільний застосунок Алло: редизайн та нові функції
Впродовж року команда Алло працювала над удосконаленням мобільного застосунку Алло. Зокрема каталог товарів тепер відповідає кращим практикам мобільного дизайну, збільшено швидкість завантаження та перероблено навігацію. Повністю змінено структуру категорій. Клієнти отримали додаткову опцію пошуку потрібних товарів у тематичних блоках Game zone, Apple, Xiaomi та Samsung.
Перероблено пошук товарів, з’явилася можливість сортувати товари за новим фільтром – розміром знижки. З’явилася можливість порівнювати моделі між собою. Клієнти можуть побачити всі можливі пропозиції щодо кредитування покупок. Сервіс відеоконсультацій Експерт Онлайн тепер відкривається безпосередньо з картки товару. Більш детально про нові функції можна прочитати тут.
Підсумки роботи Glovo в 2024 році
У щорічному звіті Glovo Delivered 2024 для України компанія підбила підсумки роботи за минулий рік. Так, у 2024 році українці зробили на 30% більше замовлень та замовили на 39% більше одиниць товарів ніж у 2023-му. Кількість користувачів, які зробили принаймні одне замовлення у 2024 році, зросла на 24%, при цьому середня сума замовлення зросла на 17%. Цікаво, що найзавантаженішим днем у застосунку Glovo стало 8 березня й саме тоді користувачі зробили найбільшу кількість замовлень.
Кількість замовлень з ресторанів зросла на 26% у порівнянні з попереднім роком. Україна посіла друге після Іспанії місце за популярністю формату “Заберу сам” для страв із ресторанів, й цього року кількість замовлень на самовивіз збільшилась на 16%.
Кількість замовлень із супермаркетів та власних дарксторів Glovo Express збільшилась на 46%, а з непродовольчих магазинів – на 111% у порівнянні з минулим роком. Майже вдвічі зросла категорія “Квіти”, а найчастіше замовляли квіти користувачі у Тернополі, Вінниці та Києві. Кількість замовлень в категорії безрецептурних ліків зросла на 55%. Нагадаємо, в Україні сервіс Glovo розпочав роботу у жовтні 2018 року і наразі представлений у 38 містах.
Цифри року від Eva.ua
Eva — найбільша національна мережа магазинів краси та здоров’я. Наразі об’єднує близько 1100 торгових точок по всій Україні та має власний інтернет-магазин еva.ua. В останні місяці 2024 року інтернет-магазин отримував близько 20 000 замовлень на добу. Його частка в загальних продажах компанії складає близько 14%, і це один із найвищих показників у схожих моделях бізнесу в Україні. В пікові моменти, як от на Чорну п’ятницю, еva.ua отримав аж 55 000 замовлень.
Асортимент інтернет-магазину більший, ніж у мережі Eva, та постійно розширюється. У 2023 році він нараховував 100 000 SKU, минулого року — 140 000 SKU, а 2025-го має усі шанси зрости до 180 000 SKU.
Для роботи із сегментом електронної комерції потрібен зовсім інший підхід, кожне замовлення необхідно спакувати та відправити окремому клієнту. Тому з 2018 року для сегменту e-com у компанії є окремі склади. Наразі їх три — у Дніпрі, Броварах та Львові. Львівський був відкритий у 2021 році поруч із тим, який обслуговує роздрібні магазини мережі.
У Львові ритейлер будує додатковий склад для потреб електронної комерції площею 9000 кв. м — будівля вже майже готова, як і територія поряд. Новий склад планується ввести в експлуатацію у 2026 році.
Рздрібну мережу забезпечують товарами п’ять складів у Дніпрі, Харкові, Львові, Броварах та Одесі. Асортимент стандартної торгової точки Eva складає до 21 000 SKU. Загальна площа розподільчих центрів компанії – близько 120 000 кв. м.
Нова пошта опрацювала рекордну кількість посилок за одну добу – 2,24 млн відправлень
23 грудня 2024 року Нова пошта досягла нового рекорду, опрацювавши 2 245 336 відправлень за добу. Найбільш популярними товарами, які доставила компанія в цей період стали одяг, товари для дому і декоративна косметика. Минулого року напередодні свят Нова пошта так само встановлювала рекорд з кількості відправлень. 18 грудня 2023 року компанія опрацювала 2 012 943 посилок по всій Україні.
Також Нова пошта запустила свою першу сонячну електростанцію потужністю 1 МВт, яка займає 5000 кв. м. Вартість проєкту склала 14 млн грн. Найближчим часом компанія встановить промислові системи безперебійного живлення та обладнання для зберігання електроенергії, що зробить її енергетичні потужності ще ефективнішими. Нагадаємо, що у 2024 року в складі групи Nova (Нова пошта) була створена компанія Нова Енерджі, щоб забезпечити паливно-енергетичну незалежність підприємств групи. Зараз компанія вже працює на ринку гуртових поставок пального, а у майбутньому вийде і на ринок поставок електроенергії.