Ростислав Кисіль, Meest Express: Збільшимо мережу відділень на 50%
Як буде розвиватися група компаній Meest Express, з ким конкурувати, які нові країни підкорювати і завдяки чому сподівається підкорити ринок.
Цей текст доступний російською мовою
Ростислав Кисіль, засновник і президент міжнародної поштово-логістичної групи компаній Meest, дав велике інтерв’ю Delo.ua, в якому ділиться результатами роботи компанії, міркує про ринок і розповідає про плани з розвитку бізнесу. RAU наводить основні тези інтерв’ю.
Про тренди ринку логістики
Ринок поштової логістики зростає величезними темпами. Основним каталізатором змін та інновацій стають споживачі. В Україні спостерігаються такі тренди:
- реформування IТ-інфраструктури, в тому числі впровадження новітніх ERP- і WMS-систем, роботизація операційних процесів і використання Data Science;
- перехід від багатоканальних до омніканальних технологій продажів і перебудова операційних процесів для збільшення якості і швидкості обслуговування клієнтів;
- активізація поштово-логістичних компаній в напрямку розвитку фулфілмент-напрямків і сортувальних ліній, а також спроби розвитку міжнародної діяльності;
- створення нових форматів надсилання та отримання посилок, таких як міні-відділення та почтомати;
- зростає потреба швидкої і зручної доставки. Клієнти хочуть отримувати і відправляти посилки в близьких до роботи або вдома локаціях, швидко, без черг, без додаткового контакту з співробітниками поштово-логістичних компаній і, найголовніше, в будь-який час.
Поштове різноманіття
Ми вклали в розвиток бізнесу понад $100 млн і створили близько 20 підприємств під торговими марками Meest і Росан. Найвідоміша з них – Meest Express. Також це Meest Cargo, міжнародна доставка габаритних вантажів, Meest Money Transfer, міжнародні грошові перекази з Північної Америки і Європи. А підприємство РосанПак – беззаперечний лідер по виробництву пластикової упаковки.
Meest є партнером багатьох відомих брендів по доставці покупок, здійснених в іноземних онлайн-магазинах. Ми працюємо з Next, Bonprix, Born2Be, Answear, Lamoda, YesSport і доставляємо онлайн-покупки з Китаю, США, Італії, Великобританії та багатьох інших країн по будь-якому зручному для користувачів адресою.
Meest стала лідером за кількістю поштоматів в Україні. Навесні 2018 року компанія придбала 1900 апаратів, розташованих в мережах ПриватБанку і А-Банку і почала установку нових 1000 почтоматов в зручних для споживачів місцях. 40% з них працюють цілодобово, їхня кількість буде збільшуватися. Частка поставок Meest Express в почтомати становить 35-40%.
Про конкуренцію
Конкуренція мотивує нас працювати ще краще і створювати нові унікальні послуги для клієнтів, проводити інноваційні зміни. Ми змагаємося з світовими лідерами поштово-логістичного ринку, в тому числі і з національними поштами.
Ми виграли тендер по доставці онлайн-замовлень Next в Україні. Раніше цю роботу виконувала компанія DHL. Також Meest почав співпрацю з провідними китайськими рітейл-майданчиками і доставляє близько 120 000 посилок щомісяця в Польщу і Чехію, в тому числі з онлайн-магазинів Alibaba Group. З осені 2018 року продавці Ali Express мають можливість доставляти покупки своїм клієнтам в Україні за допомогою Meest, ми знаходимося в їх офіційному авторизованому списку поштово-логістичних компаній. 70% посилок з Америки і Канади в Україні також доставляє компанія Meest.
Про розвиток мережі Meest
В Україні у нас працює більше 2600 пунктів прийому-видачі посилок. Якщо говорити про Польщу, то там їх більше 9000, в США і Канаді – 450. Meest став лідером за кількістю пунктів прийому посилок в Казахстані серед приватних поштово-логістичних операторів – 150 відділень в найбільших містах країни.
Плануємо нарощувати кількість пунктів прийому-відправки посилок в країнах присутності.
Мета в 2019 році – збільшити їх число на 50% в Польщі, Україні та Казахстані. Аналогічні мережі ми будемо розвивати і в інших країнах: плануємо вихід на скандинавські ринки. Фактично сьогодні ми обслуговуємо всі європейські країни.
Одне з головних напрямків нашої діяльності – супровід інтернет-покупок не тільки в Україні, але і в багатьох країнах світу. Електронна торгівля має величезні перспективи, тому ми працюємо в цій галузі.
Кілька років тому ми створили myMeest – інноваційний сервіс доставки покупок з онлайн-магазинів усього світу. В цьому році ми вийшли з проектом в Казахстан і Узбекистан. На черзі Ізраїль, Чехія, Угорщина, Румунія, країни Балтії та інші.
“За” та “Проти” трьох посилок
Норма “про три посилки” – розумне компромісне рішення, яке б не зачіпало українських споживачів і задовольняло б гравців українського ринку в сфері міжнародної поштової логістики.
Зменшення безподаткового ліміту не принесе державі ніяких вигод, крім збільшення корупційних і контрабандних схем і невдоволення частини громадян: інтернет-споживачів, які купують товари в іноземних інтернет-магазинах; працівників, які надсилають допомогу своїм близьким (дітям, батькам, родичам); діаспори, яка направляє мільйони посилок близьким або нужденним – сиротам, учасникам бойових дій.
Не дивно, що згідно з цим законопроектом для юридичних і фізичних осіб-підприємців залишається 150 євро. Це “подарунок” для внутрішніх рітейлерів, які мають організовані схеми ухилення від оподаткування через фізичних осіб-підприємців і продають імпортний товар на внутрішньому ринку набагато дорожче, ніж він коштує за кордоном.
Читайте також –
Семимильними кроками: підсумки українського e-commerce і логістики за 2018