Шість можливостей кризи: хто і як може заробити на онлайн торгівлі у 2021 році

Шість можливостей кризи: хто і як може заробити на онлайн торгівлі у 2021 році

13.01.2021 08:15
  1040
rau

Представники найбільших в Україні маркетплейсів Rozetka, Алло та OLX визначили шість трендів у сфері онлайн-торгівлі серед малого та середнього бізнесу, які з’явилися через пандемію коронавірусу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як свідчать дані, отримані ЕП від маркетплейсів Rozetka, Алло та OLX, попит в інтернеті на побутову хімію, меблі та спортивні товари з початку карантину зріс у два-три рази, і ті підприємці, які скористалися моментом, отримують найбільші прибутки. В тому числі за рахунок зростання середнього чека на 22% в категорії fashion-товарів, на 17% – у категорії електроніка, на 9% – у дитячих товарах. RAU пропонує ознайомитися з основними трендами, які виникли в e-commerce через пандемію, на які товари зростає попит та як підприємці заробляють на онлайн-торгівлі.

Головні тренди

Перший – зростання пропозиції у категоріях товарів особиста гігієна, медичні прилади, продукти харчування, одяг та взуття.

Другий – зростання кількості продавців – приватних підприємців, які почали займатися онлайн-торгівлею.

У Rozetka констатують, що кількість продавців на маркетплейсі з початку карантину збільшилася, оскільки багато людей втратили роботу і вирішили продавати через інтернет. Кількість бізнес-акаунтів в Алло зросла майже втричі, до “декількох тисяч” за період з лютого до листопада 2020 року. За цей же час асортимент маркетплейсу збільшився майже в чотири рази: з 1,3 млн одиниць товарів до понад 5 млн одиниць. А кількість бізнес-користувачів OLX зросла на 10%.

Третій – підвищення якості обробки замовлень продавцями, які тривалий час займаються електронною комерцією, через зростання пропозиції та посилення конкуренції.

Четвертий – збільшення кількості категорій товарів, представлених онлайн. Зокрема, стрімке збільшення оборотів торгівлі продуктами харчування.

Як відмічають представники OLX, з’явилися нестандартні патерни поведінки онлайн-покупців, які було складно передбачити ще рік тому. Наприклад, зараз успішно розвиваються сервіси доставки овочів, які з’явилися лише в квітні-травні 2020 року. Підприємці будують нові бізнес-моделі, об’єднуючи фермерів, онлайн-майданчики та служби доставки.

П’ятий – прискорення розвитку ринку послуг доставки. За даними Держстату, у третьому кварталі 2020 року капітальні інвестиції у поштову та кур’єрську діяльність виросли у 7,9 рази в порівнянні з 2019 роком.

Шостий – зростання кількості покупців в інтернеті. Зокрема, у 2020-му онлайн-покупців у світі  побільшало на стільки ж, як за останні дев’ять років.

Купують частіше, але на менші суми

Середній чек в одному замовленні в Rozetka у 2020 році зменшився, але середні суми щомісячних замовлень кожного клієнта зросли. Тобто користувачі купують більше, ніж раніше, але не одним замовленням, а кількома дрібнішими. Найбільше за оборотами в Rozetka виросли такі товарні категорії: особиста гігієна, побутова хімія, медичні прилади, одяг та взуття, товари для спорту, товари для дітей. Невелике зростання порівняно з 2019 роком показали побутова техніка, телевізори, ноутбуки та смартфони.

Так само з початку 2020 року середній чек в Алло зменшився на 30% за рахунок того, що збільшився попит на недорогі товари ширвжитку та медичні товари. При цьому кількість продажів зросла більш ніж удвічі. Найбільший прибуток, як і раніше, приносить продаж ноутбуків, фотоапаратів, відеокарт, кавомашин, бігових доріжок та холодильників.

На OLX найбільше, на 22%, зріс середній чек у категорії мода та стиль: якщо в лютому він становив 591 грн, то в листопаді – вже 718 грн. В трійку лідерів також потрапили електроніка (+17%) та дитячі товари (+9%). У жовтневому опитуванні OLX найбільший відсоток бізнес-користувачів скаржилися на падіння доходів у категоріях транспорт та запчастини до нього.

Прогнози на 2021-й

У Rozetka очікують, що в найближчі шість місяців попит в інтернеті буде й надалі зростати на одяг та взуття, товари особистої гігієни, побутову хімію, товари для дітей та спортивні товари.

В Алло умовно ділять продажі на два етапи: подарунковий (від Святого Миколая до Дня закоханих) та весняний сезон. Для кожного етапу компанія має окремі прогнози попиту. Так, у подарунковий сезон більше купуватимуть гаджети, одяг, взуття, іграшки, парфуми, косметику, алкогольні напої. А вже навесні підскочить попит на шини, велосипеди, товари для саду та городу, одяг, взуття, спортивні товари. В OLX кажуть, що з кінця осені до середини зими зростає попит на зимовий одяг і взуття, а з березня – на велосипеди, мототранспорт і дитячі коляски.

Джерело: ЕП

Читайте також –

Повне перезавантаження: підсумки українського e-commerce і логістики за 2020 рік


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку