Керманичі торгівлі: кращі топ-менеджери в рітейлі за версією Delo
У топ-5 найбільш успішних керівників в українському рітейлі за версією видання Delo увійшли представники АТБ, Fozzy Group, Rozetka, EVA і Епіцентр.
Цей матеріал доступний російською мовою
Редакція журналу “Топ-100. Рейтинги найбільших” разом з експертами і читачами інтернет-ресурсу Delo.ua склали рейтинг найкращих українських топ-менеджерів. У лонг-ліст увійшли 160 керівників великих компаній України, а фінальний рейтинг сформувався з трьох оцінок: експертного журі (60%), редколегії (20%) і голосування на сайті Delo.ua (20%). Експерти оцінювали кандидатів за п’ятьма критеріями: ефективне управління, емоційний інтелект, впровадження інновацій, стратегічне мислення, антикризове управління. У підсумку найбільше представників у рейтинг делегували представники агро і харчової промисловості, нафтогазової галузі, телеком і рітейлу. Редакція RAU публікує перелік представлених у рейтингу топ-менеджерів зі сфери рітейлу і e-commerce.
Володимир Костельман, співзасновник Fozzy Group
Як один із найменш публічних бізнесменів країни Володимир Костельман воліє більше робити, ніж говорити. Йдучи шляхом інших великих рітейлерів, Fozzy Group вирішив доповнити свій бізнес власним агровиробництвом. У серпні цього року стало відомо, що Володимир Костельман через інвестиційний фонд Холдинг Інвест купує агрофірму Оршевська у Сварог Вест Груп.
Владислав Чечоткін, співзасновник Rozetka
Інтернет-магазин Rozetka, створений Чечоткіним та його дружиною Іриною, став законодавцем мод на вітчизняному ринку електронної комерції. Коли конкуренція на ринку зросла, Rozetka зуміла знову знайти свою унікальну нішу. Магазин еволюціонував у електронний маркетплейс, який пустив на свої сторінки інших продавців.
Борис Марков, генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ
Борис Марков розпочав кар’єру в роздрібній продуктовій мережі АТБ-маркет з посади юриста, а з 2005 року очолює корпорацію АТБ. За перше півріччя 2020-го товарообіг торгової мережі склав 70,7 млрд грн, а за підсумками року компанія планує вийти на рекордні 157,2 млрд грн, що майже на чверть більше торішнього показника. При цьому компанія продовжує активно розвиватися і вже в 2021 році планує розширити мережу до 1277 магазинів.
Петро Михайлишин, генеральний директор Епіцентр К
Петро Михайлишин прийшов до Епіцентр К в 2008 році на посаду заступника директора з розвитку, а вже в 2009-му обійняв посаду СЕО компанії. Тепер група об’єднує не тільки мережу торгових центрів, а й онлайн-проект epicentrk.ua, аграрний напрямок і власні виробничі потужності. В планах Епіцентр – розширювати присутність своїх shop-in-shop за межами мережі торгових центрів. У тому числі, розвивати Центри техніки ЦЕ ТЕ, галереї ДЕКО, дитячі магазини E.PIC, магазини спорттоварів Intersport та інші.
Ольга Шевченко, виконавчий директор Лінії магазинів EVA
У Ольги Шевченко великий досвід керівної роботи на ринку рітейлу. З 2002 року вона брала участь в створенні компанії EVA, працюючи на посаді операційного директора, а з 2010-го займає пост виконавчого директора. Під її керівництвом була створена мережа з більш ніж 1000 магазинів, відкрито представництво в Китаї, запущені 43 власні торгові марки. Одним з головних завдань рітейлера на поточний рік було збільшення онлайн-продажів як мінімум в шість разів. За словами Шевченка, результати роботи за 10 місяців 2020 року свідчать, що до кінця року компанія впритул наблизиться до цієї мети.
Окремі номінації
Варто згадати, що кілька управлінців зі сфери рітейлу і торговельної нерухомості видання Delo відзначило спеціальними номінаціями. Так, в номінації «Ефективний менеджер» були відзначені СЕО корпорації АТБ Борис Марков і генеральний директор ЦУМ Київ Євген Мамай.
Перший отримав нагороду за реформат магазинів АТБ в так звані «чорні» маркети, які реалізуються із застосуванням новітніх технологій енергозбереження, нових стандартів викладки товару та інших нововведень.
Керівника столичного ЦУМ виділили за трансформацію більшості операційних процесів, вдосконалення фінансової та бізнес-моделі, а також запуск омніканального інтернет-магазину tsum.ua, який працює в тому числі як маркетплейс.
Ще один топ-менеджер з рітейлу – директор компанії Brocard Україна Людмила Севрюк – стала одним з переможців номінації «Лідер змін». Як відзначили укладачі рейтингу, в кризу рітейлер зумів швидко перебудувати бізнес: за лічені дні в кілька разів збільшив штат контакт-центру і склад інтернет-магазину. У тому числі за рахунок цього інтернет-магазин Brocard.ua, запущений в січні 2020 року, зараз входить в топ-20 найбільш відвідуваних онлайн-маркетів України.
За матеріалами: Delo
Читайте також –