Краща українська реклама 2024 року: Aлло, Сільпо, Київстар, Solmar, Eva, Etnodim, Varus, McDonald’s та інші
Щотижня RAU збирає кращі креативні рекламні ролики відомих брендів і ритейлерів. У цьому огляді ми обрали найцікавіше, що представили у 2024 році українські компанії.
Продовжуємо традицію вибору найцікавіших рекламних відео роликів за підсумками року. Як завжди, ми супроводжуємо номінації жартівливими, умовними назвами, щоб відмітити неупереджено максимум цікавих відеокреативів, які потрапили у наші щотижневі добірки свіженького. Вашій увазі пропонується найцікавіша українська реклама за версією RAU у 2024 році.
“За вміння насолити ворогу” цього року нагороду отримує мережа Novus. На початку 2024 року ритейлер реалізував ініціативу “Воля”, у рамках якої купуючи сіль з шахт Соледару, кожен українесь міг долучитись до закупівлі сучасного військового оснащення, а саме – потужних дронів. Рекламувала цю ініціативу співачка Даша Астаф’єва, яка для цього стала касиркою у одному із супермаркетів мережі.
У номінації “найактивнішого користувача штучного інтелекту” перемога дісталась маркетплейс Алло, яка протягом року запустила кілька рекламних кампаній, створених ШІ. Найбільше RAU сподобалась креативна кампанія «ЗакохАЛЛО? Накицяй знижку» з милим кошенятком, згенерованим програмою штучного інтелекту Midjourney. А фрагменти відео створено за допомогою Gen-2 від Runway.
Також дуже оригінальною вийшла весняна креативна кампанія, у якій ШІ поєднав українські традиції та світові інновації, розповідає про сезонні знижки на товари за допомогою українських обрядових пісень.
Найщедрішим брендом цього року офіційно оголошується компанія Київстар, яка у рекламній кампанії “Втричі більше” розповіла про те, що в тарифі “Мій Київстар” було втриччі збільшено хвилини та гігабайти. “Радимо прийняти цю інформацію втричі більше до свого серця. Адже Київстар потроює хвилини та гігабайти для абонентів. Щоб у вас було втричі більше добра, любові та турботи. Підключай у додатку Мій Київстар”, – зазначили в компанії.
А найкращим сусідом для своїх клієнтів стала центральноукраїнська мережа магазинів Файно Маркет, яка у новій рекламній кампанії розповідає про свою місію «Добросусідства». “У час коли навколо нас багато стресу та страху, ми хочемо підтримати наших сусідів, стати опорою та бути каталізаторами позитивних змін на територіях, де є Файно Маркет. “Творимо простір добрих” – це заклик до дій та підтримки довготривало маніфесту “Добросусідство”. Добрих справ має більшати”, – вважають в мережі.
Найкреативнішим ритейлепом року команда RAU вважає мережу Сільпо, яка цього року особливо відзначилась своєю вірусною рекламною кампанією під назвою «Зайвий день у Сільпо». Ролики кампанії були присвячені високосному року та додатковим можливостям, які з’являються у відвідувачів Сільпо впродовж 29 лютого.
В основі креативної ідеї лягло обігрування 29 лютого як унікального дня в календарі, що буває раз на чотири роки, коли узвичаєні речі знаходять нові виміри та смисли. На думку креаторів, у цей день наче відбувся «зсув Всесвіту», а повсякденність наповнилася непередбачуваними подіями, аномальними вигодами та чудернацькою атмосферою. В рідкісний «зайвий день» відвідувачі мережі супермаркетів отримали безпрецедентні половинчасті знижки та розуміли одне одного буквально з півслова.
Обличчям кампанії став стендап-комік Василь Байдак, який довгий час працював у жанрі абсурдного гумору. В роликах знявся також переселенець Аркадій Фішман, який здобув популярність завдяки власноруч змайстрованому дивану на колесах. Герої роликів підсвічують незвичайні та ексцентричні конотації акційного дня. Вірусний трек, який хочеться слухати по колу, створив музикант Сура Томасян.
Номінація “за просування справжності та базових речей” дісталась модному бренду Solmar, який у своїй іміджевій рекламі нагадав, що бути собою — це база. Обличчям кампанії стала українська співачка Анна Трінчер, яка розповіла, що не варто бути хорошою для всіх, бо все, що треба — це просто бути собою.
“Дозволь собі бути справжньою: лити сльози, коли боляче, сміятися на весь голос, коли радісно, ділитися емоціями, коли вони переповнюють. І хто б що не говорив, пам’ятай, що в тебе є ти. Справжня ти”, – закликав бренд українок у своїй рекламі.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
За підтримку самовираження та будь-якого стилю в одязі нагороду отримує fashion-ритейл Intertop, який у співпраці з креативним агентством banda представили нову рекламну кампанію «Вдягнуся як завгодно». Головна ідея нової комунікації — в Intertop так багато одягу, що можна вдягатись як завгодно – як мак, як море, як бутон чи навіть трамвай.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
А справжнім знавцем звичок та вподобань своїх покупців оголошується мережа магазинів М
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Переможцем номінації “оспівувач жіночої вроди у всіх її проявах” став інтернет-магазин eva.ua, який у травні 2024 року запустив рекламну кампанію зі слоганом «Все для кожної краси». Комунікація була приурочена до запуску нового тематичного розділу Eva Beauty, де зібрані тисячі товарів для догляду за обличчям, волоссям і тілом, парфуми та декоративна косметика.
Ролик переніс глядачів у захопливий світ краси, де кожна жіноча риса та частина тіла перебуває в центрі уваги, а візуальна поезія, оспівувала красу самих різних жінок.
За просування цінності своєї культури, рідних традицій, своєї країни та “своєї сорочки” нагороду отримує український бренд вишиванок Etnodim, який у своїй рекламі показав шлях усвідомлення себе патріотами, який пройшли багато українок та українців.
Мережу Varus ми нагороджуємо за найкумеднішу рекламу власної швидкої доставки. Головними героями серії коротких мультиплікаційних роликів стали компанія друзів — Равлик, Зайчик, Коза та Порося, які мають цікаві життєві історії та особливі риси характеру.
Так, наприклад, Зайчик у дитинстві зазнавав булінгу, тому почав займатись бойовими мистецтвами. Фізична сила подарувала йому впевненість та можливість захищати інших. Раніше Зайчик працював курʼєром у varus.ua та спритно доставляв всі замовлення. Зараз же долучився до Збройних сил. Завдяки своїм вухам-локаторам він дуже ефективний у підрозділах ППО.
Равлик — маломобільний, проте дуже розумний і наполегливий. Після школи, де він познайомився з іншими героями, Равлик став програмістом. А ще він бореться за інклюзивність та допомагає всім повірити у себе: адже якщо вийшло у нього, то вийде і в інших.
А от у Порося є певні особливості зі здоров’ям, він має уповільнений обмін речовин. Через це для нього вкрай важливо правильно харчуватись та завжди мати доступ до корисних продуктів. У цьому Поросяті допомагає сервіс varus.ua, де можна замовити доставку продуктів у зручний час.
Коза — найдоросліша з усієї компанії. Амбітна та сильна, вона вміє постояти за себе і своїх друзів, та водночас має добру й лагідну натуру. Зараз вона працює маркетологинею та вчить інших жінок бути впевненими у собі, цінувати себе та будувати здорові стосунки.
Найпоетичнішою та найбільши життєствердною рекламою ми вважаємо ролик створений McDonald’s до 33-го Дня Незалежності України у якому свою поезію зачитав письменник, музикант і захисник Сергій Жадан. А у відео показано як закохані, розлучені війною, нарешті знову разом. У зніманні відео взяли участь захисники та захисниці України.
Хай цей день буде одним із див.
Гаснуть за вікнами теплі спалахи літа.
З тобою лишається те, що ти завжди любив.
Те, що любиш тепер. Те, що варто любити.Із Днем Незалежності! pic.twitter.com/ZZHvHjuUnH
— Serhiy Zhadan (@serhiy_zhadan) August 24, 2024
За оспівування української незламної жінки, яка незважаючи ні на що хоче бути вільною і незалежною нагороджується бренд одягу Vovk. Який у своєму соціальному кампейні разом із Русею Незламною також торкнувся теми інклюзивності й тактовності у ставленні до людей з інвалідністю.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Найзворушливішу рекламу цього року створила компанія Vodafone Ukraine, у якій вона просуває свою послугу зміни оператора зі збереженням номера. Цей відеоролик зняв відомий український режисер, володар кількох кінопремій Антоніо Лукіч. У відео показано зворушливу і водночас смішну історію про чоловічу дружбу. За сюжетом двоє друзів попри плин часу, зміни середовища, обставин і навіть зовнішнього вигляду, залишаються вірними своїй дружбі та вподобанням. А мобільні номери, які не змінювалися в обох друзів ще з дитинства, допомагають їм завжди бути в курсі справ і завжди бути на зв’язку.
Музичним супроводом у рекламному ролику слугує композиція Кузьми Скрябіна «Старі фотографії», яка додає настрою та влучно і гармонійно підсилює ідею авторів. Головним меседжем кампанії є слоган «все змінюється, номери залишаються», який підкреслює і саму ідею ролику, і сутність продукту, що дозволяє залишати номер, навіть коли абонент вирішує змінити оператора на Vodafone.
У номінації “Хочеться? Знайдеться” перемогу здобув сервіс robota.ua за серію роликів, у яких він показує наскільки простим може бути процес пошуку роботи, коли є бажання та зручний сервіс. Перший ролик розкриває наявність функції пошуку роботи за місцезнаходженням, а другий інформує про легкість створення резюме за допомогою онлайн-конструктора.
За привернення уваги до унікальної давньої традиції спілкування українців цього року відзначається молочна компанія Галичина. У своїй креативній кампанії бренд використав унікальну техніку, яка називається «егокання» або «кугикання», а на Бойківщині — «гоякання». Це не просто спосіб передачі інформації на великі відстані, але й автентичний елемент культурної спадщини, який передавався від покоління до покоління.