Королі соцмереж: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram за 2022 рік
Антирекорд року, нові гравці, повернення з небуття, масові втрати підписників і неочікувані перестановки: хто з рітейлерів входить до числа лідерів за кількістю фоловерів у Facebook та Instagram за воєнний 2022 рік.
Представляємо щорічний рейтинг рітейлерів, які зібрали найбільшу кількість прихильників у найпопулярніших соцмережах світу. RAU аналізувала сторінки методом вибірки найбільш великих і відомих роздрібних гравців, а також тих, хто представлений в рейтингу Facebook згідно з аналітичним сервісом Socialbakers. Якщо з якихось причин ваша сторінка не потрапила до фінального топу, пишіть нам на e-mail news@rau.ua.
Якби не війна, усе було б інакше. В спокійному світі рітейл продовжував би конкуренцію й масштабування, а їх SMM турбувало б як набрати ще більше фоловерів та розвинути органічну залученість користувачів, а не як переорієнтувати контент на підкреслення соціальної активності бренду, слідування цінностям суспільства та реагування на болі українців. Rozetka підбиралася б до першого мільйона прихильників у Facebook, Kochut – до 1,5 млн в Instagram, а Алло й Антошка вирішували б хто зверху у зовсім іншій динаміці. Проте навіть на умов війни королі соцмереж залишаються на своєму місці, а боротьба триває – в усіх сенсах.
Рітейлери в Facebook
Другий рік поспіль лідером найбільшої в світі соціальної мережі залишається Rozetka. Після безлічі втрат першої половини 2022-го, маркетплейс відновив будування величезної мережі “точок видач” по всій країні, що відбилося й на зростанні прихильників компанії у Facebook. Сторінка рітейлера зросла на 54 000 користувачів за рік, що дозволило їй подолати рекордні 800 000 фанів у цій соцмережі. Лінії магазинів Eva за рік скоротила дистанцію з Rozetka ще на 4000 фанів і тепер їй залишається всього 12 000 фоловерів до захоплення “королівського трону” та 5000 – щоб другою в історії перетнути відмітку у 800 000 шанувальників. Динаміка зростання drogerie-рітейлера у Facebook говорить про те, що йому це легко вдасться у 2023-му.
Геть інша історія з третім місцем у рейтингу – сторінкою Watsons. Повномасштабна війна змусила рітейлера пригальмувати розширення своєї аудиторії, тож позиції в трійці лідерів наразі зберігаються лише за рахунок накопленої армії прихильників у попередні роки. Проте цього може вистачити ще на весь 2023-й.
Призупинив зростання також Антошка. З вересня рітейлер товарів для дітей залишився при своїх 422 000 фоловерів, а зростання на 5000 нових фанів за рік виявилося недостатнім, щоб утримати четверту сходинку топ-20. Його місце зайняв Алло, що є значним досягненням у часи, коли офіційні сторінки роздрібних мереж перейшли у неквапливий темп розвитку і часто – вільний дрейф в очікуванні кращих часів і рекламних бюджетів.
Comfy вже протягом зими ось-ось перетне відмітку у 300 000 фанів. Помінялися місцями за рік Аврора та Фокстрот у рейтингу. Metro Ukraine за осінь наздогнав MOYO і порівнявся з ним на рівні 281 000 фоловерів. Поки ініціатива за FMCG-рітейлером, який за 12 місяців подолав дистанцію у 8000 поціновувачів.
Повернувся із небуття Brocard Ukraine, сторінка якого була кілка місяців заморожена. І тепер, як ні в чому не бувало, вітає усіх з Різдвом. Неочікувано у рейтинг увірвався Dnipro-M, який одразу розмістився на 19-й сходинці. Обидві події відкинули Marc&Andre Ukraine та Будинок Іграшок з 20-ки найбільших у Facebook. Таким чином крайній у топі – Citrus з 218 000 фанів.
Рітейлери в Instagram
Ювелірний рітейлер Kochut увірвався на перше місце 20-ки найбільших рітейлерів в Instagram ще два роки тому. Він був і залишається єдиним, хто подолав відмітку в 1 млн фоловерів. Проте за останні роки ця цифра поступово танула і з 2020-го Kochut втратили 215 000 фанів. Рекорд і антирекорд – всього за два роки.
Проте він тут не один, адже це тенденція для багатьох рітейлерів в Instagram. Наприклад, не найкраща ситуація також склалася у двох інших лідерів першої трійки: EVA за рік втратила 5000 фоловерів, Rozetka – 23 000. Падають також SOVA і Watsons – мінус 22 000 і 18 000 підписок відповідно. Це говорить про те, що маркетингові бюджети в рітейлі порізали у 2022-му не лише на розвиток TikTok. і це чудово пояснює застій у більшості рітейлерів в Telegram.
Проте залишаються й ті, хто намагається поліпшити свої позиції на ринку. Наприклад, позитивну динаміку демонструє Аврора, яка за рік зросла на пристойні 40 000 фоловерів, чим проторила собі шлях з дев’ятого на четверте місце рейтингу. Алло, Famo, Intertop цей рік лише втрачали користувачів, які вподобали їх сторінки.
JYSK вдалося обійти Цитрус, але лише за рахунок того, що сторінка данської мережі в Україні залишилася при своїх 285 000 фоловерів і не “падала”. Brocard розморозив свою сторінку й у цій соцмережі – наразі посідає 12 місце рейтингу. Доєднався до перегонів за лідерство Dnipro-M. І повністю вибули Metro Ukraine та O bag Ukraine.
Читайте також
Нові фішки: що корисного з’явилося у соцмережах для рітейлу за останні місяці