
Ключові гравці ринку ритейлу в першій половині 2025 року


Як змінилися основні показники роботи галузі – результати дослідження RAU, проведеного спільного з YouControl по оборотах ключових гравців за 6 місяців 2025 року.
Як показали результати дослідження RAU, проведеного спільного з YouControl (продукт YС.Market) по оборотах галузі, за перші шість місяців поточного року українські ритейлери загалом отримали виторг 936,6 млрд грн. Для порівняння: минулого року за аналогічний період цей показник склав 800,2 млрд грн. В абсолютних цифрах, тобто без урахування впливу інфляції (а також без урахування ПДВ), обороти ритейлерів за два квартали 2025 року перевищили ті самі показники 2024-го на 17%. І це виглядає як доволі суттєвий приріст.
Проте якщо врахувати рівень інфляції, який станом на початок липня цього року досяг показника 14,3% у річному вимірі, то чистий приріст оборотів галузі становить лише 2,7%. Для порівняння: Мінекономіки на поточний рік зберігає прогноз зростання реального ВВП України на рівні 2,6-2,7%.
Як відзначили в НБУ, на зростання цін вплинуло значне подорожчання сирих продуктів (до 28,7%) насамперед певних видів фруктів та ягід і усіх видів м’яса через зростання собівартості, зменшення поголів’я тварин та підвищення зовнішніх цін. Так само подорожчання оброблених продуктів пришвидшилося до 18,2%.
Проте в НБУ очікують, що літній тренд на зниження темпів інфляції у другому півріччі продовжиться, зокрема завдяки заходам монетарної політики. Передбачається її сповільнення до 9,7% у 2025 році (раніше очікувалося 8,4, потім 8,7%), 6,6% – у 2026 році (раніше – 5%) і 5% – у 2027 році.
Якщо ж виокремити основних гравців, що сприяли зростанню української торгівлі, можна побачити, що серед 15 компаній, чиї обороти виявилися одними з найбільших, є представники як продовольчого ритейлу, так і оператори непродовольчого сегменту, продавці одягу, техніки, будматеріалів та інших товарів. І практично всі вони є членами RAU.
Загалом ці півтора десятка компаній забезпечили у першій половині 2025 року 369,38 млрд грн обороту, що становить 39% від загального виторгу ритейлу. У порівнянні з аналогічними показниками минулого року (313, 6 млрд грн) їх обороти виросли на 18%.
Зокрема, як видно з таблиці, за абсолютними цифрами серед інших виділяється мережа магазинів АТБ з показником у 117,15 млрд грн (без урахування ПДВ) виторгу за І півріччя 2025-го. Що на 20% перевищує аналогічний показник минулого року. Як пояснюють в самій компанії, впевнено нарощувати показники товарообігу вдається завдяки «відомій стратегії динамічного розвитку, грамотній логістиці та щоденній самовідданій праці більш ніж 59 000 співробітників».
У найближчого конкурента – мережі супермаркетів Сільпо – обороти виросли на 16%: з 43,62 млрд грн до майже 50,39 млрд грн. Проте найвищі темпи приросту виторгу серед продуктових ритейлерів демонструє мережа магазинів Фора, що як і Сільпо, належить Fozzy Group. За півроку магазини Фора додали одразу 30%, досягнувши показника у 20,73 млрд грн.
Аналогічна динаміка спостерігається у мережі магазинів Аврора, які працюють у форматі one dollar store. Так, лише за шість місяців цього року Аврора розширила мережу на 145 магазинів.
Але найдинамічнішим із вибраних ритейлерів є Sinsay, що належить до польської компанії LPP. За півроку його виручка збільшилася на 55% – до більш ніж 7 млрд грн. Безперечний лідер по кількості відкриттів – який лише за три місяці поточного року запустив 51 нову торгівельну точку у більшості регіонів країни.
Загалом ключові ритейлери нарощували виручку на 15-21%, виключенням є Епіцентр, який при обороті в майже 40 млрд грн наростив цей показник лише на 3%. Проте тут варто враховувати високу базу порівняння, а також втрати через постійні обстріли. Так, станом на березень 2025 року не працювало 10 торгівельних центрів ритейлера.
Також незначний приріст показав найбільший в Україні онлайн-ритейлер Rozetka – на рівні 6%, що відповідає майже 14 млрд грн обороту.