Поліпшення оборотності на 11% – кейс оптимізації управління запасами мережі Класс

Поліпшення оборотності на 11% – кейс оптимізації управління запасами мережі Класс

14.07.2021 11:25
  1123
rau

Мережа супермаркетів Класс – один з лідерів рітейлу Харкова, який щодня обслуговує в середньому 100 000 родин міста. Асортимент нараховує більше 90 000 SKU.

Цей матеріал також доступний російською мовою

До мережі входять:

  • 14 магазинів, 6 з яких – повноцінні торговельні центри;
  • магазини канцтоварів Олівець;
  • дитячі магазини Bambini;
  • товарів для дому Style Home;
  • косметики і парфумерії RUSH;
  • ресторани Amato і кафе Територія відпочинок.

Також під брендом Daily відкриті відділ піци, фуд-корт в центрі одного з супермаркетів, кондитерська, кафетерій і пекарня.

При таких масштабах необхідно було оптимізувати управління запасами, щоб скоротити надлишки й упущені продажі. Це питання компанія вирішила за допомогою автоматизації управління товарними запасами. До чого це призвело – читайте в цьому кейсі.

Чому виникла потреба в оптимізації управління запасами

Замовлення формувалися фахівцями вручну, від чого страждала ефективність. Часу йшло багато, а помилки через людський фактор траплялися.

Головним проблемним місцем було проведення акцій. Щотижня в промо потрапляє приблизно 5000 товарів. Через неточності прогнозів і відсутність якісної аналітики, після завершення промо гостро стояла проблема надлишків, коли товар не продавався і просто йшов на списання.

«Коли замовлення ведуться вручну фахівцями, є ризик допущення помилок. Система ж спирається виключно на цифри. Це спрощує роботу», – каже Анатолій Сергійчук, керівник відділу по управлінню товарними запасами мережі Класс.

Облік і аналіз втрачених продажів не вівся. Керівництво розуміло, що впоратися виключно своїми ресурсами неможливо. Тоді компанія Класс почала пошуки вендора, який би надав рішення і допоміг його впровадити.

Мета понад усе: з чого потрібно починати оптимізацію управління запасами

Ще до початку пошуків вендора керівництво визначило цілі, які необхідно досягти. Тільки чітко знаючи потреби компанії, можна вибрати програму, яка буде задовольняти всі потреби й очікування. Мережа Класс потребувала програми управління запасами, яка допомогла б досягти такі цілі:

  • поліпшити оборотність товарів в днях;
  • почати облік і управляти втраченими продажами;
  • зробити промо більш ефективним за рахунок точного аналізу продажів;
  • скоротити запаси максимально, щоб отримати так званий “чистий склад”;
  • централізувати управління товарними запасами.

Вибір був зроблений на користь ABM Inventory, тому що в програмі присутній необхідний функціонал для вирішення проблем компанії.

Впровадження – складний, але цікавий етап

Впровадження нової системи пройшло досить легко. Весь обсяг робіт зайняв до трьох місяців. Все почалося з експрес-аналізу бізнес-процесів з управління запасами компанії. Були визначені слабкі місця, ризики, позначені очікування та проставлені показники, до яких команди повинні прийти. 98% асортименту в торгових точках поповнювалося через центральний склад. Це великий плюс, адже не довелося кардинально міняти методологію управління запасами чи вибудовувати з нуля централізовану систему.

Після вивчення поточної ситуації, почався етап приведення даних компанії в коректний вид – для подальшого перенесення в систему ABM Inventory. Паралельно проходило навчання користувачів, налагодження нових процесів. Для Класс це був найскладніший період, тому що будь-які нововведення вимагають зусиль, щоб розібратися і зрозуміти.

Причому впровадження новацій збіглося з початком пандемії і жорстким локдауном. Але навіть нові обставини не завадили довести процес до кінця, хоча навантаження на працівників помітно збільшилося – потрібно було вирішувати багато операційних завдань і реагувати на зовнішні зміни.

Керівництво рітейлера впевнене, що їм допомогла віра в проект, розуміння спільної мети і злагоджена робота команд. Дізнайтеся як впровадити систему управління товарними запасами в вашій мережі! Отримати безкоштовну консультацію можна, заповнивши форму.

Які результати і що в планах

Зараз 99% всього асортименту управляється через систему. Головні результати видно в цифрах:

  • скорочення запасів на 13%;
  • поліпшення оборотності на 11%;
  • знизилися запаси та виросла оборотність товарів категорії А в процентному співвідношенні на 10%.

Був налаштований автоматичний розрахунок і формування замовлень по всім товарам асортиментної матриці. Оптимізовано товарні запаси, при цьому збережений рівень продажів по всій мережі.

Система ABM Inventory дозволила реагувати на будь-які зміни в попиті, що зробило акції керованими і знизило кількість надлишків після їх проведення. Аналітика в системі допомагає постійно збільшувати ефективність управління запасами.

«Автоматизація важлива в будь-яких бізнес-процесах, особливо, коли мережа досить інтенсивно розвивається. Без автоматизації цього не буде», – переконані в мережі Класс.

У бізнесі ти або розвиваєшся, або опиняєшся в аутсайдерах ринку. Компанія планує відкривати нові магазини, і система в цьому теж допомагає – дозволяє не задіяти додаткових фахівців в процес управління запасами на нових торгових точках. Весь процес проходить централізовано.

Мережа Класс продовжує працювати над блоком акцій, в перспективі це дозволить продовжувати знижувати надлишки. З появою такого KPI, як втрачені продажу, компанія планує знизити їх до 1,5%. Починали з 5%, зараз – 2,5%, тому прогрес є і потрібно підтримувати темп.

Якщо ви хочете провести експрес-аналіз основних бізнес-процесів, вам допоможе цей чек-лист. Він визначає вузькі місця компанії, що може стати першим кроком для поліпшення фінансових показників. Завантажити чек-лист.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку