Карта рітейлу України: де знаходяться штаб-квартири найбільших торгових мереж країни

Карта рітейлу України: де знаходяться штаб-квартири найбільших торгових мереж країни

12.07.2021 08:30
  6704
Костянтин Симоненко

У 15-ти з 25-ти обласних центрів країни знаходяться head-office національних і / або регіональних рітейлерів із різних сфер торгівлі. Причому в деяких областях чітко простежується їх спеціалізація.

Цей матеріал доступний російською мовою

Незважаючи на те, що велика частина головних офісів рітейлерів знаходиться в Києві, українська роздрібна торгівля активно розвивається і в регіонах. Зрозуміло, в епоху пандемії багато питань роботи та співпраці партнерів вирішуються онлайн, але без особистих зустрічей все одно не обійтися. RAU вирішила допомогти зорієнтуватися в строкатій географії вітчизняного роздробу і на основі списку номінантів премії RAU Awards – 2020 склала карту географічного розташування штаб-квартир рітейлерів, включаючи нові бренди, які з’явилися нещодавно. Тепер при відрядженні в якийсь з регіонів завжди можна спланувати зустрічі з важливими топ-менеджерами, і налагодити контакти відразу з декількома представниками роздрібної торгівлі.

Київ – золота столиця

Перше, що кидається в очі – велика кількість ювелірних брендів, зареєстрованих в столиці. Включаючи датську ювелірну компанію Pandora (ТОВ «Амадео») й іспанський ювелірний бренд Tous (ТОВ «Калп»). Українських виробників також вистачає, правда їх дещо менше, ніж кількість ювелірних брендів.

Аналогічна картина складається і в fashion-індустрії, де українські та закордонні компанії представляють споживачам широкий вибір відомих міжнародних брендів і магазини вітчизняних дизайнерів. Наприклад, група компаній MTI представляє в Україні Emporio Armani, а BNS Group – Calvin Klein і Michael Kors. Серед українських брендів можна відзначити VOVK, VD one, Must Have та інших. Всього тут представлено майже чотири десятки компаній, що розвивають магазини відразу декількох брендів.

Що стосується спортивного одягу і взуття, то в Києві представлені в основному магазини міжнародних брендів, таких як Adidas/Reebok, Puma, New Balance, а також мультибрендових магазинів Delta sport, Sportmaster і Intersport (відокремлений підрозділ, який розвиває Епіцентр).

Також в Києві зосереджені приблизно дві третини центральних офісів мереж drogerie & beauty. Причому в самому грошовитому регіоні країни більше представлені компанії, які торгують косметикою і парфумерією, в тому числі елітною. У зв’язку з цим варто відзначити найстарішу компанію на ринку Brocard, яка працює на ринку України з 1995 року, а також мережу магазинів елітної парфумерії та косметики Бомонд, яка була заснована в 1999 році. В кінці 2020-го року найбільший парфумерний інтернет-магазин України MakeUp.ua відкрив першу офлайновую точку в ТРЦ Атмосфера.

Також з минулого року цей сегмент активно розвиває і компанія Епіцентр К у вигляді торгових точок Mon Cheri (в форматі shop-in-shop в ТЦ Епіцентр).

З великих компаній з розвиненою мережею торгових точок і орієнтацією на широкі верстви покупців варто відзначити гонконгську компанію Watsons (колишня ДЦ, працює з 1993 року).

У столиці перебувають також центральні офіси рітейлерів, які розвивають свої мережі за межами Києва – в інших областях і невеликих містах. Наприклад, магазини Plus Market, які разом з мультибрендовими магазинами товарів для краси і здоров’я ISEI розвиває ТОВ «Імперія-Холдинг».

У той же час Київ став місцем дислокації центральних офісів приблизно половини продуктових мереж. Причому багато хто з них орієнтовані на покупців з не найбільшими доходами. Йдеться, перш за все, про мережу магазинів біля будинку КОЛО, яка активно розвивається, а також рітейлерів ЛотОК, Бджілка маркет і Делві. З восьми великих FMCG-операторів в столиці три компанії мають іноземне коріння – NOVUS, Metro Cash&Carry, Ашан.

Більше половини продавців іграшок і товарів для дітей також знаходиться в Києві, в тому числі британська Mothercare, американська Carter’s, польська SMYK, італійська OVS Kids та ін. А також найбільша українська мережа магазинів іграшок Будинок Іграшок і перший магазин E.PIC за межами мережі ТЦ Епіцентр.

Нарешті, самі магазини Епіцентр і левова частка мереж, які торгують товарами для дому та затишку теж зосереджені в столиці.

Дніпро – інкубатор підприємництва

Другим по значущості для українського рітейлу містом на карті країни по праву можна вважати Дніпро – це свого роду інкубатор успішного підприємництва. Звідси, зокрема бере свій початок найбільша національна мережа магазинів краси та здоров’я EVA, тут знаходиться штаб-квартира компанії Prostor, яку в 2002 році створив колишній співвласник EVA Вадим Тугай. Нагадаємо, в травні 2020-го ця мережа поглинула рітейлера Космо.

Співвласники мережі EVA Руслан Шостак і Валерій Кіптик серед бізнес-активів володіють ТОВ «ОМЕГА», яке розвиває мережу супермаркетів Varus.

Нарешті, в Дніпрі зареєстрована найбільша продуктова мережа України АТБ, яка на початку цього року налічувала понад 1200 торгових точок.

У цьому місті розташовані офіси ще двох великих продавців побутової техніки та електроніки: Comfy і Алло.

Варто відзначити також мережу точок МIKKY/MYplay, що представляють собою торгово-ігровий простір, і модний бренд вітчизняного виробника Giulia в сегменті білизни і супутніх товарів.

Львів – годувальник

На Західній Україні серед значущих рітейлерів виділяються, перш за все, FMCG-оператори. Тут зареєстровано чотири компанії-рітейлера, причому одна з них – ГК Євротек – володіє відразу чотирма регіональними мережами магазинів різного формату: Фреш, Арсен, Союз, Квартал. Це супермаркети, мінімаркети і магазини біля дому. Крім того, до складу групи компаній Євротек входить девелоперська компанія, яка здійснює управління нерухомістю і компанія «Альянс Маркет», яка забезпечує магазини всім необхідним.

Крім продуктових рітейлерів Рукавичка, Свій маркет, Близенько, варто відзначити дрібноформатного рітейлера гаджетів ЖЖУК, чия мережа нараховує більше 650 магазинів в 23-х областях України і кількох містах Польщі. А також офіс польської LPP Group, яка розвиває в Україні такі відомі модні бренди як Reserved, House, Mohito, Cropp, Sinsay.

Одеса – мама fashion

У південному регіоні України більше зосереджений fashion-рітейл – відразу чотири оператори ряду міжнародних і вітчизняних брендів. Перш за все хочеться відзначити компанію Ultra Group, яка розвиває магазини таких відомих брендів як Levis, Guess, Lagerfeld, Pierre Cardin, Superdry, Hugo Boss та інші.

Не відстають і українські виробники одягу – в Одесі розташувалася штаб-квартира сімейного бізнесу Arber, який починався з невеликого ательє в 90-х, а тепер налічує 120 офлайн-магазинів в різних регіонах України і 5 фабрик з пошиття одягу і аксесуарів.

Ще одна сімейна компанія – український бренд ексклюзивного жіночого одягу Natali Bolgar починалася з відкриття монобрендового бутика в Одесі.

Ще дві компанії, які торгують товарами для дітей, також пов’язані з продажем одягу, але, крім цього, пропонують іграшки та іншу продукцію.

Продуктовий рітейл представлений мережами Таврія В/Космос і Копійка, сегмент товарів для дому та догляду за собою – магазинами Блиск і Відро, а побутова техніка і електроніка – відомою компанією Цитрус. Хоча у останньої мережі магазинів досить складна структура управління, а тому важко сказати напевно, у кого з партнерів після корпоративного конфлікту зберігається реальний контроль над компанією.

За межами міст-мільйонників

Що стосується інших міст України, то за межами мегаполісів рітейл представлений в основному локальними мережами в області fashion, а також FMCG-операторами. Помітна і деяка спеціалізація різних регіонів. Наприклад, група компаній MD Fashion з Чернігова розвиває магазини міжнародних брендів Oodji, Walker, Tommy Hilfinger, Diesel, G-Star, Replay та інші. У тому числі спортивного одягу і взуття Under Armour, а також бренд білизни Etam.

Аналогічно в Черкасах Торговий дім Mann займається марками Roy Robson, Betty Barclay, Lerros і ін.

Вінницька мережа магазинів ВМ Техніка є офіційним представником всесвітньо відомих торгових марок, ряд з яких представлений в магазинах на умовах ексклюзивності серед регіональних мереж, і в той самий час, компанія займається розвитком власних торгових марок. Від відкриття до тепер, за короткий термін, ВМ Техніка стала лідером серед регіональних роздрібних мереж, в першу чергу, за рахунок впровадження сучасних підходів до ведення бізнесу. Наразі компанія представлена в п’яти регіонах України. До кінця 2021 року планується збільшити кількість торгових точок до 26-ти.

Ще один гравець з Вінниці Мегаспорт – це велика національна мережа мультибрендових магазинів спортивного одягу, взуття та аксесуарів від провідних світових виробників, таких як Nike, Puma, New Balance, Speedo, Converse, Umbro, Arena й інших. Історія компанії почалася в 1994 році з відкриття фірмових магазинів у Вінниці та Одесі.

У Вінниці представлені відразу дві мережі формату drogerie: мережа dini (колишня «Дінь-Дінь») а також Шик і блиск – роздрібна мережа магазинів аксесуарів, косметики, парфумерії, засобів особистої гігієни, побутової хімії і товарів для дому працює на ринку України з 2003 року. Мережа представлена ​​в 11-ти областях України щонайменше 150-ти магазинами. У регіоні працює мережа продуктових магазинів Грош, Грош Експрес і К-маркет.

Запоріжжя виділяється ювелірними брендами Золотий Вік/Срібний вік, Золота Країна/Срібна країна (або Sribna Kraina) від Union group, а також мережею продуктових магазинів Економ в Запорізькій, Київській, Харківській, Полтавській та Житомирській областях.

Цікаво, що харківські рітейлери слабо представлені на карті. Тут представлені дві продуктові мережі Посад і Клас, а також український виробник жіночої білизни і супутніх товарів Anabel Arto. У січні цього року ринок залишила харківська мережа супермаркетів Digma.

 Читайте также –

Майже третина: найбагатші рітейлери та девелопери України за версією журналу Forbes Ukraine


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку