З опту в роздріб: як змінюється найбільший оптовий ринок країни Барабашово

З опту в роздріб: як змінюється найбільший оптовий ринок країни Барабашово

01.12.2017 08:45
  466
Ukrainian Retail Association

Директор харківського ТЦ Барабашово про те, чому найбільший в Україні торговий об’єкт має потребу в зміні формату, плани щодо залучення великих мережевих операторів, а також розширенні розважального сегменту торгового центру.

Нинішній директор торгового центру Барабашово Валерій Кирилко працює в сфері комерційної нерухомості вже 17 років. За цей час він займав керівні посади в компаніях ХХІ століття, RealEstateSolutions, CastleDevelopment, Concorde, MegalineConstruction та інших. В цілому Кирилко брав участь в реалізації більш 25 проектів в Україні, Казахстані та Білорусі. Тепер перед топ-менеджером стоїть завдання вдихнути нове життя в один з найбільш відомих торгових об’єктів України – ТЦ Барабашово. Як він має намір це зробити, Кирилко розповів в інтерв’ю порталу Timeua. RAU публікує витяги з його інтерв’ю.

Про причини реконцепції Барабашово

Безумовно, Барабашово морально і фізично застарів, проте це доля всіх об’єктів торговельної нерухомості. Кожен об’єкт потребує своєчасного апгрейду. Важливо вчасно побачити і починати працювати над коригуванням форматної невідповідності торгового об’єкта. Це непросте завдання, коли мова йде про такий масштабний об’єкт, як Барабашово.

Спочатку ТЦ будувався як оптовий. Двадцять років тому ринок оптової торгівлі бурхливо розвивався. Для цього формату будувалися торгові об’єкти великої площі зі складськими приміщеннями на других та третіх поверхах. Такі об’єкти були затребувані і заповнювалися підприємцями. І тоді «упор» на такий формат був виправданий.

Ситуація кардинально змінилася після 2014 року, коли фактично для Барабашово були втрачені Донецька, Луганська області, регіони Росії, які забезпечували близько 70% оптових покупців.

Закономірно, що більшість торгових об’єктів в ТЦ Барабашово були змушені переключитися на роздрібний формат. І цей процес триває досі. На сьогоднішній день в торговому центрі 60% – це підприємства роздрібної торгівлі. А вимоги до таких об’єктів зовсім інші, ніж до оптових торгових приміщень, починаючи від розміру і закінчуючи підвищеною необхідністю зручностей і комфорту для покупців. І їх необхідно створити на ринку в достатній кількості, щоб задовольнити існуючий попит. Але до питань перетворення торгового центру, зміни формату треба підходити виважено і поступально.

Про нові виклики та головні стратегічні завдання

Робота на такому об’єкті торговельної нерухомості – цікавий професійний виклик, який вимагає максимальної самовіддачі, нестандартних рішень і підходів. Я б не став говорити сьогодні про перебудову об’єкта, тим більше революційну. Хоча, безумовно, сьогодні йде активний процес створення якісно нової стратегії розвитку торгового центру.

На сьогоднішній день для Барабашово актуальна не «перебудова», а, скоріше, «перезавантаження». Йдеться перш за все про зміну принципів і методів управління таким масштабним об’єктом.

Це стосується, в тому числі і оптимізації управлінської структури, регламентації бізнес-процесів і професійної ефективної експлуатації торгового центру.

Спочатку повинен бути актуалізований генеральний план об’єкта, з урахуванням всіх обмежуючих сервітутів, з правильною транспортною та пішоходною логістикою. Необхідно йти до формування нових зручних торгових кластерів, на яких розмістяться концептуально нові торгові об’єкти. При цьому необхідно, щоб і решта торгових об’єктів «старого» формату гармонійно вписалися в новий концептуальний план розвитку.

Про асортимент і потреби покупців

На Барабашово представлено широкий асортимент товарів і практично всі сегменти, включаючи luxury. Маркетингові тестові порівняння, які проводилися, показали, що в інших торгових центрах деякі групи повністю ідентичних товарів на 120% дорожче, ніж на Барабашово. Це стосується в першу чергу хутряних виробів, шкіргалантереї, товарів для ремонту.

Але цього недостатньо, щоб зберегти потік роздрібного покупця. Тим більше що при адаптації об’єкта до роздрібної моделі комфорт покупців і підприємців є ключовим. Тому вже сьогодні ми працюємо над тим, щоб для початку ринок був чистим, теплим і безпечним.

Про нових операторів та розважальний сегмент

Будемо заводити товарні групи, які не були представлені в торговому центрі раніше. Це не тільки меблі, є пропозиції щодо групи радіотоварів, книг, квітів. Перспективними є пропозиції продовольчого сегмента – оптового і дрібнооптового.

В розробці формат «торгового села», торгово-промисловий технопарк і розміщення на окремих ділянках рітейл-парку з великими роздрібними операторами.

Нова концепція торгового центру передбачає додавання розважальних блоків, як на закритих об’єктах, так і на відкритих майданчиках. Розробляється і вже впроваджується програма івент-заходів різного спрямування і масштабності (фестивалі, змагання, концерти, святкові акції). Планується відкриття ярмаркового майданчика з вуличними атракціонами. Ведеться робота і по інших напрямках в цьому сегменті. Влітку у нас працював найбільший в Харкові батутний парк. Незабаром з’являться і сучасні фуд-корти, будуть додані опції галереї послуг, зокрема cash-point.

Сучасні торгові центри виживають за рахунок створення гібридних форматів. Суміш ринку, їжі, розваг, присутність приватних і мережевих операторів – мікс, від якого виграють в результаті всі учасники. Така синергія допомагає всім бути затребуваними і заробляти. Більш того, такі об’єкти збільшують свою інвестиційну привабливість. Один з об’єктів, розроблених нами в рамках нової концепції розвитку Барабашово, з’явиться вже в 2018 році. Його загальна плоша – 2,5 тис. кв. м. Він вже сьогодні зданий в оренду мережевим операторам.

Читайте також – 

У пошуках колишньої величі: як київський ЦУМ збирається повернути покупців


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку