Дослідження ICSC: Торгові центри України в інтернеті

Дослідження ICSC: Торгові центри України в інтернеті

03.05.2018 08:15
  1617
Виктор Нагорский

Дослідницька група Міжнародної ради торгових центрів (ICSC) з’ясувала: як українські торгові центри представлені в інтернеті, сайти яких об’єктів найбільш популярні та як відвідуваність сайтів корелюється залежно від регіону і розміру ТЦ.

На пройшовшому в Києві Retail & Development Business Expo 2018 комерційний директор компанії Budhouse Group і за сумісництвом глава національного комітету Міжнародної ради торгових центрів (ICSC) Максим Гаврюшин презентував дослідження «Торгові центри України в продуктах Google». У дослідженні ICSC, над яким працювали співробітники Budhouse Group, Ukrainian Research Bureau, Google Україна, CBRE і Cushman & Wakefield, аналізувалася наявність веб-сайтів торгових центрів, їх відвідуваність і середній час перебування користувачів, зміна пошукового інтересу до торговельних об’єктів та інші показники. RAU пропонує читачам ознайомитися з дослідженням більш докладно.

За інформацією ICSC, станом на початок 2018 року в Україні працювало 290 професійних торгових центрів загальною площею 4,86 млн кв. м. За рік кількість професійних ТЦ не змінилася. При цьому свій сайт з хоча б однією web-сторінкою мали 185 торгових центрів, повноцінний сайт є у 137 ТЦ.

Гарна оцінка

Дослідники також звернули увагу на те, скільки торгових об’єктів мають Google-оцінку користувачів. Цю оцінку від 1 до 5 балів може проставити будь-який користувач Google, що вбиває в пошуковику той чи інший ТЦ. В результаті користувачі Google можуть бачити середню оцінку об’єкта і кількість людей, які проголосували. З’ясувалося, що оцінка Google є у переважної більшості (266) торгових об’єктів України. При цьому середня оцінка всіх ТЦ становить 4,15 бала. На думку аналітиків, це досить непоганий результат, враховуючи максимально можливу оцінку в 5 балів. У розрізі регіонів, найвища середня оцінка Google у торгових центрів Центральної України, а найменша – на сході країни.

Найкращі оцінки Google, як правило, у великих ТЦ – площею від 40 000 кв. м і вище. Найнижчі оцінки в Україні у малих торгових центрів.

Найвищі оцінки Google від споживачів отримали торгові центри Lubava (Черкаси), Blockbuster (Київ) і львівський Forum Lviv. У п’ятірку увійшли харківський ТЦ Французький бульвар і львівський King Kross Leopolis. За словами Максима Гаврюшина, відсутність серед лідерів великих столичних торгових центрів можна пояснити великою кількістю оцінок користувачів – в такій ситуації витримати високу середню оцінку складніше.

Розмір має значення

Дослідницька група вивчила відвідуваність українських торгових центрів, використавши дані сервісу SimilarWeb. Глава Дослідницької групи ICSC в Україні (Ukrainian Research Bureau) Дмитро Топольськов так прокоментував це рішення: «Google Analytics є найбільш поширеним інструментом оцінки відвідуваності сайту. Однак через те, що така інформація є конфіденційною і надається тільки власникам сайтів, Google Analytics не міг бути використаний для наших дослідницьких цілей. При цьому SimilarWeb, хоча і не може похвалитися такою точністю, дозволяє порівняти відвідуваність сайтів за уніфікованою методикою. Тому SimilarWeb і був обраний в якості робочого інструменту для оцінки відвідуваності сайтів».

З’ясувалося, що середня відвідуваність всіх ТЦ України в 2017 році склала близько 25 000 візитів на місяць. Найбільш відвідувані веб-сайти належать торговим центрам, які знаходяться в Києві та в Західній Україні, а найменш відвідувані сайти у ТЦ, розташованих в центральному регіоні.

Аналітики також звернули увагу на те, що відвідуваність сайту ТЦ безпосередньо залежить від розміру торгового об’єкта. Середні, малі та спеціалізовані ТЦ в рази відстають за цим показником від великих торгових центрів, середня відвідуваність яких перевищує 86 000 на місяць.

Найбільш відвідувані веб-сайти, що не дивно, у торгових центрів, розташованих в столиці та містах-мільйонниках. Лідером по відвідуваності в минулому році став столичний ТЦ Dream Town. У п’ятірку кращих по цьому показнику потрапили столичні Ocean Plaza і Gulliver, а також дніпровський і харківський Караван.

З огляду на те, що торговим центрам в невеликих містах практично неможливо змагатися з величезною столицею, дослідники також проаналізували відвідуваність веб-сайту ТЦ з урахуванням кількості жителів міста, в якому він розташований. У цьому рейтингу лідерство з великим відривом взяв броварський ТЦ Термінал, що багато в чому обумовлено його близькістю до Києва. У ТОП-5 потрапили ЦУМ (Кам’янське) і торгові центри Муссон (Севастополь), Fabrika (Херсон), Подоляни (Тернопіль).

Фахівці з утримання

Крім відвідуваності, дослідницька група ICSC вивчила інший ключовий показник – середній час перебування користувача на сайті. З’ясувалося, що середній час перебування на сайтах українських ТЦ – 1 хвилина 15 секунд. При цьому найдовше утримують користувачів на сайтах своїх ТЦ спеціалізовані торгові об’єкти. Середній час перебування на сайтах лідерів рейтингу – полтавського ТЦ Конкорд і столичного ТЦ Діамант – перевищує 4 хвилини. Втім, і великі торгові центри можуть похвалитися довгим перебуванням користувачів на їх веб-сайтах. У ТОП-5 представлені столичний Dream Town і львівський Victoria Gardens.

«Результати, які ми отримали в рамках дослідження ICSC “Торгові центри України в продуктах Google” показують, що більшість торгових центрів на достатньому рівні взаємодіють зі своєю цільовою аудиторією через інтернет, включаючи пошукову систему Google і програмні додатки. Той факт, що близько 266 торгових об’єктів України мають Google-оцінку і при цьому середня оцінка досягає 4,15 бала з 5 максимальних, говорить нам про високий інтерес відвідувачів ТРЦ до об’єктів. Така тенденція свідчить про розвиток стратегії digital- маркетингу на торгівельному ринку України, що має позитивно вплинути на культуру взаємодії продавця і покупця», – прокоментувала керівник напрямку аналітики CBRE Ukraine Кіра Пругло.

Пошук в мережі

Крім цього, фахівці Google проаналізували які торгові об’єкти в 2017 році українці найчастіше шукали в пошуковику. За даними компанії, найбільший пошуковий інтерес до торгових майданчиків проявляють користувачі великих міст: Києва, Дніпра, Харкова, Одеси, Львова та Запоріжжя. У загальному обсязі пошукових запитів вони займають майже половину.

Що цікаво, більшість пошукових запитів українських користувачів стосується безпосередньо торгових мереж чи брендів. А ось окремі торгові центри українці шукають в Google рідше. Серед лідерів по пошуковим запитам торгові мережі Епіцентр К, АШАН і Таврія В, а також столичні торговельні центри Dream Town, Lavina Mall і GLOBUS.

В Google звертають увагу на те, що набагато частіше українці шукають в інтернеті онлайн-рітейлерів, ніж класичний роздріб і торгові центри. Кількість пошукових запитів щодо інтернет-магазинів в рази перевищує аналогічний показник по офлайн-рітейлерам і торговим центрам. У той же час, аналітики Google відзначають, що істотно зростають пошукові запити у тих компаній, які активно рухаються в онлайн. Яскравий тому приклад – Епіцентр К, який в 2016 році запустив свій інтернет-магазин 27.ua.

Аналіз динаміки зростання пошукових запитів у 2017 році показав, що найбільше за минулий рік зросла зацікавленість інтернет-користувачів в торгових центрах Києва Lavina Mall і GLOBUS. При цьому знизилася кількість пошукових запитів щодо таких великих торгових центрів як Sky Mall, Gulliver і Ocean Plaza.

Що ж стосується розподілу пошукового інтересу до торгових центрів в Україні виходячи з типів пристроїв, то за даними Google, велику частку в країні як і раніше займають десктопи. У той же час, частка пошукових запитів з мобільних пристроїв в 2017 році продовжувала активно зростати і склала 44%, збільшившись на 8 процентних пунктів в порівнянні з 2016 роком.

Читайте також – 

Спецпроект: Аналіз торгівельної нерухомості в регіонах України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку