Максим Бєляк, Hubber: як ми довели, що меблі можуть продаватися на маркетплейсах

Максим Бєляк, Hubber: як ми довели, що меблі можуть продаватися на маркетплейсах

04.06.2021 08:00
  797
Дарія Осіїк

СЕО Hubber поділився успішним кейсом, як компанії вдалося налагодити продаж меблів на популярних маркетплейсах.

Читати російською

Максим Бєляк, який з осені 2020 року очолює IT-компанію Hubber, в своїй авторській колонці розповів про те, як зараз продаються меблі на маркетплейсах, а також дав свій прогноз щодо подальшого розвитку e-commerce.

Глобальний ринок e-сommerce

Щоб зрозуміти, що відбувається з меблями, потрібно подивитися, що в принципі відбувається з онлайн-торгівлею.

Характерними вважаю три показника:

  • 19% всіх роздрібних продажів в світі – це онлайн (за даними UNSTAD).
  • У світі існує трохи більше 24 000 000 інтернет-магазинів (DigitalCommerce360).
  • Більше 50% онлайн-покупців в світі вже купують на маркетплейсах (Wunderman Thompson Commerce).

За останній рік відбувся колосальний ривок. У Hubber ми бачимо аналітику продажів 1200+ українських бізнесів, які займаються електронною комерцією в 3000 товарних категорій. Зараз онлайн продаються навіть ті групи товарів, які раніше не продавалися зовсім.

Особисто я б не повірив, якби мені сказали ще два роки тому, що меблі будуть продаватися онлайн так масово, як зараз. Але пандемія перевернула все з ніг на голову: люди весь 2020-й сиділи вдома, і категорія “Меблі”, яка до цього показувала повзуче зростання в онлайні, зросла кратно.

Онлайн сегмент “Меблі та товари для дому” в світі

Глобальний обсяг категорії “Меблі та товари для дому” в 2020 році склав $330.9 млрд. А приріст рік до року перевищив 20% (дані дослідження Hootsuite).

За даними і прогнозом Technavio, динаміка розвитку сегменту “Меблі та товари для дому” з 2020-го по 2024 рік у світі буде вражаючою:

  • CAGR (сукупний середньорічний темп зростання) +16%
  • Інкрементальний приріст + $84 млрд.

Як справи на українському ринку?

Щоб розуміти, що з себе представляє e-сommerce “Меблі та товари для дому”, проаналізуємо кількість і трафік українських інтернет-магазинів і маркетплейсів. Для цього я виділив 200 найбільш відвідуваних онлайн-вітрин в категорії меблі і товари для дому.

*дані сервісу Serpstat.com, травень 2021

**з аналізу були виключені всі великі мультікатегорійні маркетплейси Rozetka, Epicentr, Allo, OLX і так далі.

Аналітика Hubber за минулий рік:

Багато категорій зросло за рахунок пандемії (ми робили про це окрему аналітику), і, зрозуміло, що ми значно розширили асортимент цих категорій в порівнянні з 2018-19 роками. Але все ж таки – за цими даними видно як виросли продажі на прикладі 250-ти постачальників в Україні, які торгують меблями. Більш того, ті постачальники, які з нами вже більше 1 року, демонструють приріст + 40-50% Y2Y (year-to-year).

Постачальники меблів виходять на маркетплейси

Ми бачили як ростуть DIY-гіпермаркети в світі, стежили, як зростає категорія “Меблі” на Amazon і інших світових маркетплейсах, і розуміли, що втрачаємо свій прибуток, якщо не почнемо об’єднувати українських постачальників з вітринами.

“Меблі на маркетплейсах продаватися на будуть!” – говорили нам великі виробники, відмовляючи у співпраці. А потім приходили назад, вже підготувавши якісний контент, якого у них не було (якщо фото є, то з текстовими описами у постачальників меблів туго), і просили швидко вивести на маркетплейси. Тому що офлайну немає, на розкачку власного магазину потрібні ресурси і час, продажів немає. Продажі тільки в онлайні.

Багато хто думав, що e-commerce-ринок України відрізняється від світового. Ні, він точно такий же, хіба що відстає на 10-15 років від ринків США і кількох передових країн Європи. При цьому, у нас величезна перевага – ми знаємо, що буде відбуватися далі. А що буде далі? Ось ще одна цифра: на ринку Штатів 1,3 млн e-commerce-компаній, і лише 300 000 мають магазини; інші продають на маркетплейсах.

Давайте візьмемо як приклад категорію “Шафа-купе”. Дивимося на Rozetka:

Більш 83000 SKU. І це тільки в шафах-купе. Звідки стільки, адже складів не вистачить? Від постачальників, які завантажили свій товар на маркетплейс. Погодьтеся такий асортимент перевершити складно. І незважаючи на наявність дублів, показ окремого SKU по кольору-розміру, у кінцевого клієнта складається враження, що асортимент все ж колосальний.

Також активно почали продавати меблі багато непрофільних майданчиків:

І нехай вам буде маячком те, що DIY гравець №1 в Україні в 2020 році став маркетплейсом.

Погоджуся, що продавати меблі на замовлення в онлайні поки що важко, тому що тут не задіяний кошик – замовляють зазвичай через телефон, до клієнта доводиться попередньо приїжджати, робити заміри та ін. Але маркетплейси – це точно добре для комп’ютерних і обідніх столів, ліжок, шаф, журнальних столиків, стільців.

Три кейса від постачальників меблів

Покажу кілька наочних кейсів, де постачальники активно росли з меблями на маркетплейсах в 2020-му році.

Зараз в Україні 7000 активних магазинів. Без проблем можна зайти з хорошим прайсом і нормальним сервісом на вітрини Епіцентру, Rozetka, Алло, Prom і інші топ-майданчика. Але раджу дивитися ширше – сотні і тисячі нішевих і невеликих магазинів, які не мають поки що сильного бренду, і у яких трафік від 10K до 1 млн на місяць, готові продавати ваші товари прямо зараз.

Йти в онлайн в цілому і на маркетплейси зокрема потрібно обов’язково, зараз гроші знаходяться там.

Читайте також –

Онлайн та офлайн: де знаходиться шлях до підвищення прибутку


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку