Дмитро Грільберг: топ-5 причин популярності й успіху торгових центрів формату “біля дому”
У своєму блозі директор департаменту нерухомості Vertex United Дмитро Грільберг міркує про те, в чому причина популярності й успіху невеликих торгівельних центрів. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Все більше людей вважають за краще здійснювати покупки або отримувати необхідні послуги в невеликих торгівельних центрах, розташованих «біля дому». Фактично вже можна говорити про сформовану тенденцію. Давайте спробуємо проаналізувати механізми формування цього явища і те, яким чином вибудовують свою стратегію в подібних умовах невеликі торговельні центри.
Вибір покупців: ТЦ «біля дому»
Київ активно розширюється та забудовується житловою нерухомістю. А це означає зростання щільності населення і, крім іншого, ускладнення ситуації на дорогах. І тому відносно недавно почала формуватися тенденція зменшення площ і переорієнтації невеликих ТЦ в “місця тяжіння”, де жителі звикають робити покупки та проводити дозвілля.
Тут необхідна невелика довідка. За класифікацією Міжнародної ради торгівельних центрів (ICSC) районний ТЦ характеризується площею в діапазоні від 3000 до 14 000 кв. м. У даному випадку мова саме про торгову площу.
Основа потоку відвідувачів – працівники офісів, які перебувають максимум в п’яти хвилинах ходьби, а також мешканці прилеглих мікрорайонів. Класичний ТЦ подібного типу продає товари щоденного попиту. Обов’язково присутній продуктовий маркет і, як правило, тут не обійтися без аптеки, хімчистки, салонів краси, побутових товарів та послуг, банківських відділень, і, звичайно, фуд-корту.
Реалізація ТЦ «біля дому» на практиці
1. Фуд-корт як якір і місце тяжіння
Якщо колись ця частина ТЦ була другорядною, додатковою до магазинів, то тепер майже четверта частина всіх відвідувачів заходять до торгівельних центрів саме заради кафе чи ресторанів.
Типова поведінка відвідувача ТЦ: після покупок – обов’язковий похід в кафе або ресторан. Зручність ТЦ «біля дому» полягає в тому, що фактично він доступний у будь-який час, так що зона фуд-корту, як правило, заповнена повністю. Але при цьому важливо забезпечити комфортний для відвідувачів простір в зоні посадки фуд-корту.
2. Формування пулу постійних лояльних відвідувачів
Зазвичай постійні відвідувачі становить близько 80% всього трафіку. В абсолютному обчисленні, коли мова йде про районні ТЦ, це від 8000 до 12 000 осіб на добу. Основа – працівники найближчих бізнес-центрів, жителі будинків, розташованих неподалік, а також студенти вищих навчальних закладів, що знаходяться в даному районі.
Точки відвідування формуються приблизно наступним чином: похід до продуктового маркету як основна мета, далі по ходу виникає думка зайти, наприклад, в аптеку, а між справою слід відвідати фуд-корт, можлива покупка взуття або одягу і так далі.
3. Задоволення базових запитів в товарах і послугах першої необхідності
Здійснення більшості необхідних покупок в ТЦ «біля дому» продиктовано небажанням покупця витрачати масу часу на тривалі поїздки по місту зі складним трафіком. Також не останнім чинником тут виступають всілякі знижки та акційні пропозиції мережевих магазинів, розташованих в районному ТЦ.
4. Індивідуальна робота з орендарями
Ще одна перевага такого ТЦ – можливість для керуючої компанії використовувати більш гнучкий підхід до роботи з орендарями. Включаючи різні сезонні акції, welcome-пакети, до складу яких може входити реклама на фасаді або на внутрішніх поверхнях тощо.
5. Можливість поновлення для покупців
Менша площа торгового центру дає можливість для більш оперативного зміну простору як реакції на можливі зміни, актуальні події або тенденції.
Постійний інтерес відвідувачів можна підігрівати стимулюючими акціями, а також високим рівнем якості і різноманітністю зони фуд-корти районного торгового центру.
Читайте також –