Gucci виповнилось 100 років: таємниця популярності легендарного бренду
Італійський бренд святкує ювілей і таким чином нагадує про свій талант завжди відчувати дух часу.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Бренд Gucci заснували 1921 року в італійській Флоренції. Цьогоріч йому виповнюється 100 років. Раніше Gucci обожнювали представники еліти – Елеонора Рузвельт, Елізабет Тейлор, Грейс Келлі та Жаклін Кеннеді. Нині Gucci підкорює інтернет та серця зумерів, ставши найбільш впізнаваним брендом серед покоління Z, згідно з індексом Vogue Business. Впродовж останніх чотирьох років він очолює рейтинг найпопулярніших люксових брендів у мережі за версією видання Luxe digital. З 2000 року Gucci разом із Louis Vuitton залишаються єдиними люксовими брендами, які входять до рейтингу 100 глобальних брендів від консалтингової компанії Interbrand. Forbes розповідає, що вони для цього зробили та який шлях пройшли. RAU пропонує найцікавіші фрагменти цієї публікації.
Майстри обробки шкіри
Дорогі шкіряні валізи, сумочки, коробки для капелюшків оточували Ґуччіо Ґуччі, коли той працював у відомому лондонському готелі Savoy. На наступній роботі він обслуговував спальні вагони для заможних пасажирів. Після повернення на батьківщину, до Флоренції, одним із місць його роботи стала компанія Franzi, яка виготовляла шкіряні вироби. Там Ґуччіо навчився працювати із різними сортами шкіри. Коли йому виповнилось 40, він орендував крамничку і назвав її «Приватна компанія Ґуччіо Ґуччі». Разом із ним у міру дорослішання там починали працювати його сини і дочка – Альдо, Васко, Родольфо та Грімальда.
Ґуччі продавав шкіряні сумки та валізи для подорожей. Виробництво розширювалось, кількість магазинів збільшувалась. У 1938 році на полицях лежали дамські сумочки, аксесуари, подарунки та речі для подорожей. Компанія ставала знаною серед заможних людей не лише Італії, а й цілого світу.
Фірмовий темно-коричневий колір з’явився 1949 року. Альдо попросив дубильника пофарбувати кілька зразків свинячої шкіри у незвичні кольори – зокрема синій та зелений. Що з цього вийшло? Шість зразків шкіри огидного кольору. Але Альдо продовжував експериментувати. Тоді ж сумки Gucci почали робити зі строкатої шкіри, вкритої «темнішими за основний фон рельєфно окресленими плямами». Колір з’явився унаслідок помилки фарбаря і дуже сподобався Альдо. Можливо, рішення про такий відтінок виробів прийняли через ощадливість. Та згодом він став частиною естетики компанії, яка ще й захищала від підробок через складність точного відтворення.
Шляхи для диверсифікації
1966 року в Gucci з’явилась ще одна знакова річ. Так, за участі італійського художника Вітторіо Аккорнеро, компанія вперше створила шарф «Флора» із квітковим принтом. Робота над ним спонукала продовжити експерименти з шовковими тканинами. Для чоловіків крім лоферів Ґуччі виробляли паски, прикраси, туфлі для водіння автівок і навіть особливі чоловічі гаманці для документів.
Першу велику колекцію одягу Ґуччі представили на модному показі у Римі 1969 року. Вона була спортивною і практичною, адже, за словами Альдо, елегантним потрібно бути щодня. До колекції входили спортивний брючний костюм зі світлого твіду з верхом-тунікою, обшитою тонкою шкірою, довга шкіряна вечірня спідниця із вузеньким оздобленням хутром лисиці по подолу та підтяжками з того самого хутра, спортивні короткі спідниці та джинси, і комплект із замшевого ліфа та спідниці, що скріплялися на талії застібками.
Альдо шукав шляхи для диверсифікації, тож 1927 року з’явилась компанія Gucci Parfume International Limited, що займалась виробництвом парфумів. А 1968 року під брендом Gucci почали випускати годинники. Наприкінці 1990-х годинники приносили близько $200 млн на рік.
Епоха без жодних обмежень
У 2015 році Марко Біззаррі, президент та генеральний директор Gucci, опинився у скрутному становищі. Креативний директор бренда – Фріда Джанніні – полишила посаду за декілька тижнів до показу нової колекції. Терміново потрібна заміна, тож Біззаррі вирушає поговорити із Алессандро Мікеле, який вже 12 років відповідав за дизайн сумок та аксесуарів у бренді.
У першій розмові із CEO Мікеле був відвертим та сказав, що бренд не є ані доречним, ані релевантним сьогоденню. Gucci, на думку Мікеле, втратив свою «прекрасну дивність». Біззаррі одразу ж запропонував Мікеле виправити це: він запросив дизайнера очолити креативний напрямок бренду, а зараз – підготувати наступну колекцію за п’ять днів.
Мікеле впорався. Його перша чоловіча колекція Gucci одразу показала, що з епохою виваженої розкоші від Джанніні закінчено. Дизайнер створив одяг без гендеру, без віку та без жодних обмежень – моделі-чоловіки ходили подіумом у блузах із бантами, в костюмах із квітковими принтами та в інфантильних беретах.
Як справи у бренда зараз? У 2017-му продажі Gucci виросли на 42%, у 2018-му – на 33%. Оцінка вартості бренду Gucci на 2020 рік – $22,6 млрд. Найбільшим сегментом продажів залишаються шкіряні аксесуари – вони становлять 57% виручки.
У 2018 році моделі на шоу Gucci вийшли на подіум, тримаючи в руках воскові копії своїх голів. У показі останньої колекції Мікеле в листопаді 2021-го взяли участь «друзі Gucci» – плеяда відомих прихильників бренда: Макалей Калкін, Джаред Лето, Джоді Тернер-Сміт. Ще один реверанс у бік молодої аудиторії – колекція Gucci з назви Aria стала спільним проектом із брендом-конкурентом Balenciaga, ще одним улюбленим брендом соцмереж. Цією колекцією Мікеле святкує 100 років Gucci – і водночас нагадує про свій талант створювати віральні цифрові продукти та відчувати дух часу.
Читайте також –