Андрій Осадчий, GFK: як і що українці купують в інтернеті
Які товари українці найчастіше купують онлайн, якими пристроями при цьому користуються, як оплачують товар і чому багато хто відмовляється від використання банківських карт.
Цей матеріал доступний російською мовою
Заступник начальника відділу POS Tracking компанії GFK Ukraine Андрій Осадчий на iForum-2019 описав портрет українського онлайн-покупця. Редакція AIN.ua підготувала головні тези з його виступу. Портал RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Портрет онлайн-покупця
Чи відрізняються ті, хто купує і не купує в інтернеті? Так, але незначно. Очікувано, що не-покупці – старші, а покупці – більше заробляють. Але в цілому, статус визначається не соціально-демографічними характеристиками, а іншими перешкодами. Набагато частіше поведінку користувача визначають психологічні установки.
Онлайн-покупці:
- жінки (53%) та чоловіки (47%);
- працюють — 75%
- середній дохід і вище — 69%.
Не-покупці:
- чоловіки (52%) та жінки (48%);
- працюють — 73%;
- середній дохід і вище — 59%.
Що купують в інтернеті
На першому місці – одяг та аксесуари. Потім йде електроніка та побутова техніка. Серед значущих категорій – їжа, яка знаходиться на останньому місці. Про їжу люди часто говорять: «Я б хотів купити, але не можу». І справа тут не в грошах, а в інфраструктурі. При тому, що харчуватися потрібно всім, зі зрозумілих причин такі покупки зручніше здійснювати в цегляному роздробі.
Їжа – будучи найбільшою категорією у витратах українців – одночасно є найменш значимою категорією витрат в онлайні.
Топ категорій онлайн-покупок:
- одяг, аксесуари — 64%;
- техніка;
- косметика;
- іграшки;
- побутова хімія;
- їжа — 11%.
Як купують в інтернеті
Найчастіше купують з десктопів – чим старше користувач, тим вище така ймовірність. Слідом ідуть смартфони. На останньому місці за популярністю: планшети.
Платять найчастіше (в 36% випадків) картами. На другому місці готівка (23%) і самий небезпечний спосіб – поповнення карти продавця. При відсутності будь-яких гарантій, ним як і раніше користуються 14%.
Ще 14% платять за допомогою післяплати. Ця категорія зростає, в чому велика заслуга Нова пошта, доставки OLX і гарантованого сервісу від Prom.ua. Повноцінним споживчим кредитуванням користуються всього 2% клієнтів – тут не враховується використання кредитної картки.
Чому не платять карткою
У 26% випадків у покупців просто немає потрібної інфраструктури – на сайті відсутня кнопка «Оплатити карткою». Ще 10% не довіряють оплаті в інтернеті, а 9% покупців скаржаться на комісії, які продавці перекладають на них.
Але найпопулярніша причина відмови в іншому – 44% людей не хочуть платити наперед. У цього значення багато причин. Перш за все – історичні.
Український ринок онлайн-торгівлі формувався з пост-оплатою. Людям звично спочатку отримати товар, а потім за нього платити. Вони не хочуть відмовлятися від такої поведінки. Також, це питання довіри як до рітейлерів, так і до банків. Є й технічні нюанси: людей турбує питання можливого повернення товару і помилки при списанні коштів.
Джерело: AIN.ua
Читайте також –
Три тренда інтернет-торгівлі, які не можна ігнорувати в 2019 році