Андрій Осадчий, GFK: як і що українці купують в інтернеті

Андрій Осадчий, GFK: як і що українці купують в інтернеті

30.05.2019 08:10
  538
Ukrainian Retail Association

Які товари українці найчастіше купують онлайн, якими пристроями при цьому користуються, як оплачують товар і чому багато хто відмовляється від використання банківських карт.

Цей матеріал доступний російською мовою

Заступник начальника відділу POS Tracking компанії GFK Ukraine Андрій Осадчий на iForum-2019 описав портрет українського онлайн-покупця. Редакція AIN.ua підготувала головні тези з його виступу. Портал RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Портрет онлайн-покупця

Чи відрізняються ті, хто купує і не купує в інтернеті? Так, але незначно. Очікувано, що не-покупці – старші, а покупці – більше заробляють. Але в цілому, статус визначається не соціально-демографічними характеристиками, а іншими перешкодами. Набагато частіше поведінку користувача визначають психологічні установки.

Онлайн-покупці:

  • жінки (53%) та чоловіки (47%);
  • працюють — 75%
  • середній дохід і вище — 69%.

Не-покупці:

  • чоловіки (52%) та жінки (48%);
  • працюють — 73%;
  • середній дохід і вище — 59%.

Що купують в інтернеті

На першому місці – одяг та аксесуари. Потім йде електроніка та побутова техніка. Серед значущих категорій – їжа, яка знаходиться на останньому місці. Про їжу люди часто говорять: «Я б хотів купити, але не можу». І справа тут не в грошах, а в інфраструктурі. При тому, що харчуватися потрібно всім, зі зрозумілих причин такі покупки зручніше здійснювати в цегляному роздробі.

Їжа – будучи найбільшою категорією у витратах українців – одночасно є найменш значимою категорією витрат в онлайні.

Топ категорій онлайн-покупок:

  1. одяг, аксесуари — 64%;
  2. техніка;
  3. косметика;
  4. іграшки;
  5. побутова хімія;
  6. їжа — 11%.

Як купують в інтернеті

Найчастіше купують з десктопів – чим старше користувач, тим вище така ймовірність. Слідом ідуть смартфони. На останньому місці за популярністю: планшети.

Платять найчастіше (в 36% випадків) картами. На другому місці готівка (23%) і самий небезпечний спосіб – поповнення карти продавця. При відсутності будь-яких гарантій, ним як і раніше користуються 14%.

Ще 14% платять за допомогою післяплати. Ця категорія зростає, в чому велика заслуга Нова пошта, доставки OLX і гарантованого сервісу від Prom.ua. Повноцінним споживчим кредитуванням користуються всього 2% клієнтів – тут не враховується використання кредитної картки.

Чому не платять карткою

У 26% випадків у покупців просто немає потрібної інфраструктури – на сайті відсутня кнопка «Оплатити карткою». Ще 10% не довіряють оплаті в інтернеті, а 9% покупців скаржаться на комісії, які продавці перекладають на них.

Але найпопулярніша причина відмови в іншому – 44% людей не хочуть платити наперед. У цього значення багато причин. Перш за все – історичні.

Український ринок онлайн-торгівлі формувався з пост-оплатою. Людям звично спочатку отримати товар, а потім за нього платити. Вони не хочуть відмовлятися від такої поведінки. Також, це питання довіри як до рітейлерів, так і до банків. Є й технічні нюанси: людей турбує питання можливого повернення товару і помилки при списанні коштів.

Джерело: AIN.ua

Читайте також –

Три тренда інтернет-торгівлі, які не можна ігнорувати в 2019 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Як ритейлери підвищують стандарти виробництва: досвід участі Retail Group у незалежному дегустаційному конкурсі Favorite Food&Drinks 2024

Як ритейлери підвищують стандарти виробництва: досвід участі Retail Group у незалежному дегустаційному конкурсі Favorite Food&Drinks 2024

Ритейлери підвищують якість продукції власного виробництва, така тенденція є трендовою на ринку. Retail Group створює...
time icon  
  10
Усі новини ринку