Геннадій Виходцев, Фокстрот: Акцент в торгівлі зараз треба робити на смартфони

Геннадій Виходцев, Фокстрот: Акцент в торгівлі зараз треба робити на смартфони

16.04.2019 04:00
  1071
rau

Співзасновник і генеральний директор групи компаній Фокстрот про початок бізнесу, сучасне та майбутнє рітейлу, актуальні тренди та багато іншого.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Геннадій Виходцев в інтерв’ю порталу Delo.ua розповів про те, як за чверть століття змінилася торгівля, чого хочуть сучасні покупці та як це впливає на формати торговлі. RAU підготувала основні тези інтерв’ю.

Про початок бізнесу та сьогодення

У 1994 році ми почали спільний бізнес з оптового продажу побутової техніки та електроніки з Валерієм Маковецьким (сьогодні – голова наглядової ради мережі Фокстрот). Разом знаходили перших покупців японських відеомагнітофонів. Все доводилося перевіряти на власному досвіді, а успіху досягали шляхом проб і помилок. Наприклад, вдалося підключити залізничний транспорт для відправки товарів в регіони. Тоді це здивувало всіх небаченою оперативністю в логістиці й зробило нас конкурентними.

Сьогодні ГК Фокстрот розвиває бренди Фокстрот (163 магазина та інтернет-майданчик), Секунда (49 магазинів годинникової техніки). А ще в Чернівцях, Черкасах, Миколаєві, Лубнах і Кропивницькому працюють п’ять торгівельно-розважальних центрів під брендом DEPO’t Center і Fantasy Town (управління нерухомістю).

За результатами 2018 року дохід компаній, що розвивають бренд Фокстрот, збільшився на 25%. Ми зростаємо разом з ринком, який в 2018 році, за даними GFK, виріс на 25%.

Про сервіс і особливості роздрібної торгівлі

Роздрібні магазини — це найбільш ефективний вихід на кінцевого споживача і розвиток власного бренду. Команда Фокстрот прагне закріпити такі стандарти роботи з покупцем, щоб про нас говорили: «Хочу, щоб мене обслужили, як у Фокстроті».

Зараз рітейл постійно змінюється. Великих магазинів, де фізично присутні всі товари, більше не існує.

Сучасний магазин — це більше шоу-рум, де відбувається демонстрація товару, а сам товар знаходиться на електронній полиці, адже вибір в інтернет-просторі безмежний. Тоді покупець сприймає покупку як додаткову розвагу з елементами шопінгу.

Щоб утримувати рівень сервісу, треба постійно переглядати операційні процеси. Адже саме тут ведеться основна боротьба за покупця: якість консультації, якість доставки, фахова установка, гарантії, обслуговування. Навіть ціна сьогодні — не найяскравіша конкурентна перевага. Повторити ціну, таку ж як у конкурентів, можна через декілька секунд (навіть не хвилин) після конкурентів. На утримання якості може піти не один місяць.

Про популярні товари та смартфонізацію

З погляду стабільних покупок в безумовному фаворі в українських покупців велика побутова і дрібна побутова техніка. На цей товар у нас стабільний попит. Але зараз у світі розгортається процес смартфонізаціі, без смартфона неможливо проїхати в транспорті, заправити автомобіль, оформити кредит, купити продукти. Люди на якісну зміну торгівлі реагують швидко: хочуть нові моделі гаджетів, планують швидку заміну старих моделей на новинки.

Тому логічно робити акцент на смартфони в категорійному менеджменті, омолодження аудиторії в маркетингу, різновиди розстрочки, швидкі кредити, максимальне полегшення заміни смартфонів на більш нові моделі. Це зробить компанію гнучкішою та стійкішою.

Продавець повинен домогтися, щоб усе було зібрано в одному місці і не збивало покупця з пантелику під час вибору товару, покупки і пост-обслуговування. Покупцеві важливо оперативно визначитися з характеристиками, а далі максимально швидко купити і отримати свою покупку. З погляду покупця на сайті продавця повинен бути свій кабінет, свій гаманець. Треба прискорити отримання всіх електронних чеків, сервісних книжок , щоб людина не думала, які в неї бонуси і розміри знижок і так далі.

Про майбутнє рітейлу та довіру клієнтів

Я б хотів, щоб Фокстрот залишався брендом-експертом. Щоб компанія асоціювалася не тільки зі мною або Валерієм Маковецьким, а й з командою. Історично склалося, що на ринку побутової техніки бренди не асоціюються з людьми. І це дуже важливо зараз виправити. Люди хочуть довіряти людям.

Під час тотального інформаційного шуму людині зручно мати бренд-експерт в своєму пулі помічників. 163 торгові точки й інтернет-майданчик з відвідуванням до 10 млн осіб шомісяця в активі Фокстрот — це гарна стартова перевага для омніканального бренду. Адже для покупця важливо: простий вибір, швидке замовлення в інтернеті, отримання в магазині в будь-який зручний час, наявність розрахункового документу (фіскальний чек ми видаємо на всі товари) і зручне пост-обслуговування. Український споживач з точки зору сервісу — найвимогливіший, принаймні в Європі. Наш покупець стрімко молодшає і треба реагувати на цей тренд.

Про формати майбутнього

Зараз іде експансія світових брендів-продавців в Україні, зростання ролі ТРЦ в українському рітейлі. Тут можна провести час з сім’єю, зробити зрозумілий вибір покупки, оскільки на одному майданчику знаходяться 3, 4, 5 рітейлерів. Тут можна підібрати сервіс, який подобається, порівняти ціну, не втрачаючи багато часу. Тому, безумовно, кількість магазинів в Україні в майбутньому скоротиться, адже це вже не конкурентна перевага. Акцент буде зроблено на покупця і його очікування якісного шопінгу і вражень.

Тому рітейл буде модифікуватися: магазини можуть бути більш насичені товарами або менш насичені (залежно від локації, де вони знаходяться), або це може бути шоу-рум з варіантами шоп-енд-шопа. Але в будь-якому разі рітейл на ринку залишиться.

Читайте також – 

В’ячеслав Поврозник, Фокстрот: Ризики – ключовий фактор цього року


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку