За прикладом Billa: мережа Фуршет закриє кожен п’ятий магазин

За прикладом Billa: мережа Фуршет закриє кожен п’ятий магазин

24.05.2019 10:52
  2695
Ukrainian Retail Association

До кінця року Фуршет закриє 20% супермаркетів в регіонах. Рітейлер вирішив оптимізувати бізнес.

Цей матеріал доступний російською мовою

До кінця року продовольчий рітейлер Фуршет планує закрити 12-13 магазинів. Про це розповів НВ Бізнес співвласник мережі Ігор Баленко. Це приблизно п’ята частина від загальної кількості торгових точок мережі. В кінці березня Фуршет налічував 64 супермаркети в 15-ти регіонах України, йдеться в дослідженнях компанії GT Partners Ukraine. Мережа відмовляється від найменш рентабельних магазинів і сконцентрується на модернізації тих, що залишилися, в кожен з яких може інвестувати близько $500 000.

Піонери рітейлу

Фуршет – перша українська мережа супермаркетів. Перший магазин мережі відкрився в грудні 1998 року в Києві на Подолі й незабаром рітейлер став одним з найбільших в країні. У 2007 році Фуршет почав співпрацювати з Ашан, якому передали 20% частки в мережі Фуршет, тоді як група компаній Фуршет і особисто співвласник мережі Баленко отримали в компанії Ашан Україна Гіпермаркет – 19% і 15% відповідно. Кооперація була вигідна французькому рітейлеру: саме Ігор Баленко допоміг Ашан відкрити свій перший гіпермаркет в 2008 році на столичній Петрівці.

Через п’ять років партнери розійшлися. «Долю Ашану в Фуршеті викупив харківський бізнесмен Олексій Чернишов», – розповів НВ Бізнес інвестиційний банкір, який побажав залишитися неназваним. Отримати коментар Чернишова не вдалося: бізнесмен не зміг поговорити з НВ Бізнес, посилаючись на свою зайнятість.

Важкий кредитний портфель

В останні роки Фуршет поступово скорочував свою мережу, зазначає директор GT Partners Ukraine Ігор Гугля. В кінці 2016 року мережа налічувала 81 магазин, в кінці 2017-го – 75 супермаркетів, а в кінці 2018 року – 66 магазинів. «Проблеми у рітейлера могли бути пов’язані з тривалими переговорами з банками. Частина капіталу була спрямована на ці цілі», – вважає керуючий партнер Atlas Advisors Олексій Ращупкін.

З 2013 по 2016 роки Фуршет дійсно сконцентрувався на переговорах зі своїми головними кредиторами – ПриватБанк, Кредитпромбанк, Райффайзен Банк Аваль, ОТП Банк, УкрСіббанк, та іншими. Сторонам вдалося досягти компромісу і знизити кредитний портфель на 78,8% – із $186,7 млн до $39,6 млн з урахуванням відсотків. Поки мережа вирішувала свої проблеми, частина покупців пішла до конкурентів – АТБ і Сільпо (компанія Fozzy Group). Невдалими виявилися спроби Фуршету розвивати бізнес в Молдові, а також відкривати преміальні магазини ФуршетГурман.

Зміна стратегії

Зараз рітейлер збирається оптимізувати свій бізнес. «Ми закриємо всі магазини, які розташовані далеко від наших логістичних центрів. Витрати на логістику дуже високі й можуть доходити до 10% від вартості товару. У той же ж час націнка на деяких продуктах становить 5%. Навіщо возити продукцію за 500-600 км в збиток», – говорить Ігор Баленко. За його словами, після завершення оптимізації мережі рітейлер планує приступити до модернізації магазинів. Сума інвестицій в ремонт кожної торгової точки складе близько $500 000. Він додає, що мережа планує розвиватися в Києві, Київській області та західній Україні.

Фуршет може послідувати моделі Billa, яка продала всі магазини в регіонах і сконцентрувалася на розвитку в Києві. Стратегія може виявитися актуальною і для Фуршету. «Якщо провести правильні зміни, то Фуршет зможе конкурувати з АТБ і Fozzy Group», – додає Олексій Ращупкін. Хороший приклад, на його думку, – мережа Мегамаркет, яка працює тільки в Київському регіоні й зберігає фінансову стійкість.

Джерело: НВ Бізнес

Читайте також –

Ігор Баленко, Фуршет: Рітейлер – це перш за все психолог


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку