Фоторепортаж із VII виставки RAU Expo 2024. День перший
12-13 червня у столичному КВЦ Парковий пройшла VII Міжнародна спеціалізована виставка індустрії ритейлу та девелопменту — RAU Expo. За два дні виступили 79 експертів, а сам захід відвідали більше 1100 гостей від компаній – лідерів ринку. Серед учасників виставки – 56 експонентів, частина з яких були ще й офіційними партнерами заходу. Як це було цього року – в фоторепортажі RAU.
Організатор виставки – Асоціація ритейлерів України. Генеральним партнером виставки став Ощадбанк, який має найбільш розгалужену мережу відділень серед усіх українських банків – близько 1200 (за даними НБУ станом на кінець 2023 року), до послуг клієнтів 2793 банкомати та 2559 терміналів самообслуговування. Протягом 2023 року він залишався одним з ключових банків з підтримки бізнесу та економіки України і продовжує цю роботу. Генеральним партнером з надання цифрових та телеком рішень для бізнесу – компанія Київстар.
Дякуємо всім партнерам, спікерам, експонентам, гостям виставки і сподіваємося на зустріч на інших заходах Асоціації ритейлерів України!
Окремо варто відзначити партнерство з благодійним проєктом «Пташки перемоги», ГО Військова школа «Боривітер», БФ Гуркіт, БФ Об’єднання світових культур, БФ Руслана Шостака, БО Фонд наступу, ГО Батарейки, здавайтеся!
Головна тема заходу була – “Управління ризиками: від стійкості до антикрихкості”.
Експо-зону виставки в двох залах представили близько 60 компаній, серед яких – Dragon Capital, SMART Business, Соловейко.медіа, iPost, AM Integrator Group, ABM Cloud, Ukrnafta, Monobank, Nhood Holding, Creatio, Promodo, Netpeak, SoftProm, Bosch, Global Spirits, Beauty prof, Fly Kids, Diodika, Fillin, EverteX, TextilBox, 4service, Вчасно, C4R, Num8erz, Техногард, Cleaning Pro Group, BudHouse Group, RDA, Ava Tech, ТРЦ Подоляни, ТРЦ PortCity, eSputnik, UTG, WR Group, IDNT, Mandarin Plaza Group, Alterra Group та багато інших компаній.
Фото-зона біля бренд-волу. На фотографії – команда мережі Ассоль
Команда Dragon Capital
Команда Ощадбанк
Гостями RAU Expo 2024 стали топ-менеджери і власники практично всіх ключових компаній роздрібної торгівлі та комерційної нерухомості, а також організацій, що пропонують ефективні рішення для ритейлу та девелопменту. Серед гостей події можна було зустріти представників Сільпо, Фора, Eva, Алло, Епіцентр К, Rozetka, Фокстрот, Moyo, Територія мінімальних цін, Masterzoo, LPP, МХП, Yuki, Vovk, АНЦ, Аптека 9-1-1, Будинок іграшок, Чудо острів, Dinarys GmbH, LC Waikiki, Puma, Sova, Intertop, Must Have, ТРЦ Respublika Park, ТРЦ Lavina Mall, ТРЦ Retroville, Arricano, БФК Gulliver, ТРЦ Nikolsky та інших.
Крім експозони, вже традиційно в два потоки проходили ділові конференції, на яких близько 80 спікерів з українських та міжнародних компаній ділилися своїм досвідом в умовах поточних викликів, презентували цікаві кейси та нові проєкти. Обговорювали актуальні проблеми галузі, в тому числі з представниками законодавчої та виконавчої влади, пропонували шляхи вирішення цих проблем та висвітлювали ключові тенденції ринку. Зокрема, лейтмотивом багатьох виступів став пошук рішень для підвищення ефективності бізнесу в умовах дефіциту кадрів, енергії та фінансів. Представники компаній, які змогли не тільки вистояти та адаптуватись до найскладніших умов, наочно демонстрували, як можна продовжувати розвиток та ще й підтримувати країну гуманітарною та військовою допомогою. Учасники виставки відмічали надихаючу та мотивуючу атмосферу багатьох виступів.
До речі, допомогти донатом учасники заходу могли протягом всього часу роботи виставки – завдяки представникам семи благодійних фондів та громадських організацій.
Топ-менеджери радо вітали один одного та робили фото на пам’ять. На фото CEO Фокстрот Олексій Зозуля та співвласниця Beehive Cosmetics Ніна Домбровська
Всього програма включала в себе 12 тематичних блоків, що охопили такі теми, як аналіз розвитку різних секторів вітчизняного ритейлу, зміни споживацької поведінки, ефективна співпраця ритейлерів та виробників, партнерство між галуззю торгівлі та державою, важливість соціальної відповідальності бізнесу та багато іншого.
Розпочався перший день в залі №1 сесію, присвяченою девелопменту та торговельним центрам. Її відкрив менеджер проєктів комерційної нерухомості компанії Retail&Development Advisor Олег Клопов, який виділив ключові тренди в ритейлі та девелопменті, зокрема – регіони з найбільшою активністю торгових мереж різних сегментів.
Під час свого виступу Олег Клопов назвав українських підприємців чемпіонами з винахідливості.
Співзасновник WR Group Петро Пуняк виступає з презентацією “Комплексний підхід до управління комерційною нерухомістю: відкриття нових об’єктів та перспективи розвитку”
CEO консалтингової компанії Retail&Development Advisor Андрій Лотоцький. Тема його виступу: “Від Вінниці до Ужгорода: які ТРЦ відкриються на заході України в найближчі роки”.
Директор з розвитку ТРЦ Подоляни Тетяна Чубак розповідає про другу чергу ТРЦ Подоляни в Тернополі та актуальні тренди розвитку в цьому місті.
CEO & Founder NAI Ukraine, Urban Experts Віталій Бойко
Директор з Tenant Representation, Nhood Holding Ганна Корягіна представляє концепцію нового столичного ТРЦ Ocean Mall
Інвестиційний директор Dragon Capital Михайло Сакун розповів про переваги будівництва під замовника виробничо-складських комплексів в рамках індустріального парку.
В цей же час в іншому залі відбувалася презентація аналітичних досліджень галузі ритейлу загалом та його окремих сегментів. На початку сесії керівник відділу аналітики Асоціації ритейлерів України Яна Єрмакова та доктор економічних наук, фінансовий аналітик YouControl Роман Корнилюк представили результати спільного з YouControl (продукт YС.Market) дослідження по оборотах галузі, які вже перевищили 1,5 трлн грн.
Доктор економічних наук, фінансовий аналітик YouControl Роман Корнилюк відзначив, що обороти ритейлу вже на 100 млрд грн перевершили довоєнні показники.
Керівник напрямку аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова ділиться даними про те, скільки податків сплатили ритейлери за 2023 рік та хто увійшов у топ-20 платників.
Також в рамках цієї сесії вже вдруге була представила ексклюзивна аналітика RAU під назвою “Географія ритейлу” з інформаціэю про те, як змінилася географія ритейлу в 2024 році та яка динаміка розвитку галузі по регіонам.
Сo-founder та CEO Num8erz Андрій Шевчук представив дані про вплив промо-активностей на споживчий попит. Зокрема виявилося, що найбільше грошей українці витрачають на алкоголь.
Глядацький зал під час виступів
Завершувала сесію панельна дискусія “Динаміка споживчого попиту по категоріях, чутливість до промо”, де обговорювалися зміни в поведінці покупця та успішні кейси й бізнес-моделі.
Учасники панельної дискусії директор департаменту стимулювання продажів Novus Дмитро Москвічов, менеджер з розвитку брендів Tezenis & Calzedonia Катерина Кошик, директорка з маркетингу Varus Анна Луганська. Модератор сесії – керівниця відділу аналітики Асоціації ритейлерів України Яна Єрмакова.
Друга сесія була не менш насиченою. В першому залі виступали представники компаній Accord Group, iPost, Аврора, Київстар та eSputnik. Виступи спікерів були присвячені інноваційним рішенням, які можуть допомогти покращити бізнес.
Презентація: “Трансформація інфраструктури ритейла”. Виступає директор з розвитку Accord Group Дмитро Литвин.
Енергійний виступ Deputy CEO сервіса доставки iPost Ірина Плющева переконливо показував як можна підвищити лояльность клієнтів за допомогою сервісу.
Керівниця юридичного департаменту Аврора Мультимаркет Анна Каніна та комерційний директор цифрових сервісів для бізнесу Вчасно Костянтин Юрченко показали на прикладі мережі Аврора, як цифровізація бізнес-процесів в ритейлі сприяє ефективності бізнесу.
Керівник напрямку з продажу рішень в ритейлі Київстар Олександр Назарук розповів про три можливі кейси використання Big Data для ритейлу в залученні та утриманні клієнтів.
CPO eSputnik Олег Лєсов з презентацією “E-commerce Benchmarks by eSputnik. Інсайти і стратегії для збільшення конверсій”
Паралельно в іншому залі франчайзинговий партнер KFC в Україні, представники Ощадбанк, БФ Руслана Шостака, мережі АЗК ОККО та Аптеки 9-1-1 обговорювали тему соціальної відповідальності та інклюзивності як обов’язкову складову сучасного бізнесу.
На сцені Аліна Кіптик, СЕО ТОВ “Тесті Фуд” – франчайзингового партнера KFC в Україні з презентацією на тему: “Формування культури свободи та бізнес, який будується на людях”
Заступник голови правління Ощадбанк Антон Тютюн з презентацією «Моя безбар`єрність». Він розповів про особливості інтеграції інклюзивних програм в українську фінансову систему та перспективи розбудови безбарʼєрного банківського сектору
СЕО Благодійного фонду Руслана Шостака Євгенія Бут говорить про особливості діяльності та досягнення проєкту ГЕРОЙCAR.
Віце-президент з маркетингу ОККО Василь Дмитрів на прикладі спільного проєкту «ОКО за ОКО» з фондом «Повернись живим» показав механіки співпраці та поділився досягнутими результатами.
Заступниця керівника сектору корпоративних питань та юридичної практики мережі Аптека 9-1-1 Ольга Орач, поділилася секретами запуску та досягнутими результатами проєкту першої мобільної аптеки.
На завершальній сесії першого дня виставки зала №1 перетворилася на трибуну для обговорення теми “Ефективність формату та клієнтський досвід”. В дискусіях взяли участь представники компаній Агромат, Fozzy Group, Pizza Day, ритейл-ательє Dzyuba та мережі АЗК WOG.
Директорка з маркетингу Агромат Юлія Дробишева, виступає з презентацією “Як клієнтський досвід драйвить бізнес”.
Ольга Щербатова, Senior Product owner TemaBit (Fozzy Group) розповідає як мережа супермаркетів Сільпо зекономила 190 млн грн за допомогою BitPOS від TemaBit.
CIO Pizza Day Олег Бушев (на фото) та інженер-консультант AWS, Softprom Володимир Григоренко показали можливості покращення користувацького досвіду в Pizza Day за допомогою штучного інтелекту від Amazon Web Services (AWS).
Інженер-консультант AWS, Softprom Володимир Григоренко
Засновниця ритейл-ательє Dzyuba Юлія Дзюба з презентацією «Реформат в яблучко: ставка на wow” показала можливості креативного ребрендингу на конкретних прикладах мереж.
Операційна директорка WOG Владлена Русіна розповідає про WOG 3.0 – новий клієнтоцентричний формат.
Тим часом у залі №2 кипіла панельна дискусія на тему “Стратегія антикрихкості в умовах воєнного часу”. Її учасниками стали співвласниця і голова наглядової ради Suziria Group та засновниця мережі зоомаркетів MasterZoo Поліна Кошарна, CEO Фокстрот Олексій Зозуля, директорка роздрібної мережі Люксоптика Віолета Титаренко, директор департаменту непаливних продажів ПАТ “Укрнафта” Максим Пятаков та директор з розвитку SPAR та “Наш Край” Віктор Мольченко. Модератор дискусії: Андрій Жук, голова Асоціації ритейлерів України.
Експерти обговорили адаптацію стратегії бізнесу до постійних змін та як вимірюється успіх такої стратегії.
Модератором сесії виступив голова Асоціації ритейлерів України Андрій Жук.
Засновниця та СЕО Sohina Global Recruitment Анастасія Сохіна своїм виступом та презентацією доступно показала, чому зростання бізнесу приносить тільки видатна команда.
Перший день виставки завершився вечірнім фуршетом.
Але навіть в час дозвілля також продовжився збір коштів на потреби військових. Зокрема, значущою подією виставки став благодійний аукціон від проєкту “Пташки Перемоги”, що вкотре підкреслив соціальну відповідальність учасників ринку і продемонстрував, як бізнес може об’єднуватися заради важливих суспільних цілей. Так, загалом за пʼять ексклюзивних лотів зібрали 430 000 грн, на які можна купити приблизно 30 FPV дронів. Зібрані кошти будуть направимо на купівлю пташок для 420 Окремого стрілецького батальйону.
Своєю чергою БФ Руслана Шостака зібрав 152 000 грн. Для аукціону Фонд надав прапор України з підписом легендарного екс-головнокомандувача ЗСУ Валерія Залужного, та маленькі копії автівок, які фонд відправляє на фронт – також з підписом Залізного Генерала.
Загалом, за попередніми даними, в ході RAU Expo 2024 вдалося зібрати понад 600 000 грн.