Засновники FoodEx: Ми запустили новий напрямок iceFood – доставку замороженої ready-to-eat їжі

Засновники FoodEx: Ми запустили новий напрямок iceFood – доставку замороженої ready-to-eat їжі

28.04.2020 08:15
  298
Микола Маранчак

Засновники сервісу доставки здорового харчування FoodEx про нові продукти, роботу в карантин, професійні секрети і плани на розвиток.

Цей текст доступний також російською мовою

FoodEx – сервіс доставки здорового збалансованого харчування по меню від дієтолога і шеф-кухаря. Компанію створили в 2014 році брат і сестра – Світлана і Сергій Котенко. Тепер сервіс представлений в Києві, Львові, Миколаєві, Кривому Розі та Черкасах. В інтерв’ю RAU співвласники компанії розповіли про те, як стали №1 в доставці здорового харчування в Україні, які продукти пропонують, що таке ready-to-eat їжа і як карантин змінить український бізнес на краще.

Від доставки фермерських продуктів до експертів здорового способу життя

– З чого починався FoodEx?

– Наш перший бізнес ми запустили в 2012 році. Починали з доставки натуральних органічних продуктів від локальних фермерів “Бабусина торбинка”. Це зараз звучить звично і зрозуміло, але тоді подібний сервіс був в новинку для українського ринку. У 2014-му нам довелося трансформуватися: через кризу попит на фермерські продукти зменшився, а завдяки активному просуванню наших фермерів їх продукція опинилися на прилавках Сільпо і GoodWine. Конкурувати було складно, і тоді народилася ідея доставки здорових раціонів харчування по меню від дієтолога, шеф-кухаря і з урахуванням рекомендацій фітнес-тренерів.

– Важко було запускати новий бізнес у розпал кризи ?

– Стартували з мінімальними фінансовими інвестиціями та аутсорсинговою кухнею. Пізніше орендували вже кухню з обладнанням і найняли кухарів в штат. Зараз третій етап організації роботи FoodEx: зібрали команду і орендуємо приміщення, яке самі обладнали під виробництво. Виросли до експертів здорового способу життя і надаємо комплексний підхід у вирішенні проблем зайвої ваги, корекції фігури, поліпшення здоров’я і якості життя.

– Що входить в меню доставки?

Щоденний раціон включає п’ять прийомів їжі або три в smart-ланчі. Допомагаючи знизити вагу і набрати м’язову масу, ми економимо час наших клієнтів. Більш того, у нас є лікувальні програми, харчування при цукровому діабеті, для вагітних і годуючих мам. Нещодавно запустили «Кето-меню» і продовжуємо з нашим дієтологом активно відстежувати всі видозміни в сфері здорового харчування. Наприклад, запустили anti-ageing програму, що імітує голод.

У нас комплексний підхід до вирішення потреб клієнта. Якщо людині потрібно знизити вагу або потрібне спеціальне харчування при захворюваннях, ми не тільки доставляємо їжу: у вартість входить також консультація з лікарем-дієтологом, онлайн-спортзал і онлайн-підтримка weightless couch.

Час для iceFood

– Як змінився бізнес з введенням карантину?

– Перший час весь фокус уваги був на тому, щоб організувати роботу офісу віддалено, посилити безпеку здоров’я кухарів і кур’єрів, організувати їх приїзд на роботу, вивчали, що можемо скоротити і урізати. Ми розуміли, що наша послуга – не товар першої необхідності, як хліб або туалетний папір. Далі переключилися на абсолютно новий напрямок iceFood – заморожену ready-to-eat їжа.

– Що це за напрямок?

– Ми пропонуємо нашим клієнтам заморожений борщ з м’ясом і без м’яса, заморожені супи, смузі і Superfood Bowl. Заморожування відбувається за технологією шокового охолодження Cook & Freeze, що дозволяє зберегти всі корисні властивості продуктів.

-Чим iceFood відрізняється від заморожених напівфабрикатів?

– Заморожені пельмені або вареники – це ready-to-cook їжа, тобто її потрібно ще приготувати. А ready-to-eat – вже готові страви, їх досить розігріти. Термін придатності таких заморожених супів від 3 до 6 місяців. Вони завжди у вас під рукою і на приготування знадобиться всього 3-5 хвилин. Тільки уявіть, що на приготування борщу як у мами або супу з нутом по-марокканськи як в ресторані вам потрібно всього 5 хвилин.

– Що це за технологія Cook & Freeze – як це працює?

– В принципі це всім відомий підхід в заморожуванні за допомогою “апарату шокової заморозки”. При швидкому заморожуванні продукту в ньому зберігаються всі потрібні мікроелементи. При цьому йде економія продуктів: для приготування смузі фрукти не потрібні, достатньо взяти готовий блістер смузі iceFood з перебитими фруктами, ягодами і супервудами всередині, збити в блендері з водою, соком або рослинним молоком і все – готовий корисний смузі. Якщо для України заморожений суп щось нове, то проаналізувавши фуд-ринки, наприклад, США або Сінгапуру – ми розуміємо, що це звичний продукт.

-Наскільки в Україні поширена технологія?

– Заморозка – звичний процес в кулінарії. Формат доставки до дверей будинку клієнта замороженої, готової до вживання їжі-такого ще в Україні немає. Новинка в тому, що наш клієнт може заповнити свою морозилку за одну доставку замороженими супами і борщами, смузі, суперфуд-боулами і незабаром ще й замороженими, готовими до вживання корисними солодощами, повноцінними обідами і вечерями. І в будь-який момент, якщо потрібно нагодувати сім’ю, бере смачний корисний заморожений продукт, кладе в каструлю і через п’ять хвилин отримує готове свіже блюдо.

-Як здійснюється доставка?

– Страви доставляємо в боксах. Наприклад, в коробку може входити чотири лотка борщу. В одному лотку – 430 грам. Цього достатньо для одного чоловіка або, наприклад, жінки і дитини. Смузі доставляємо теж в боксі – в шести блістерах, в яких легко приготувати смузі. Ну і Healthy Bowl – це корисний сніданок, що включає в себе зелені фуди: один з гречкою, льоном і насінням чіа, інший – з гранолою і спіруліною.

– Де все це спочатку готується?

– У Києві на кухні FoodEx. Доставляємо з 6 до 10 ранку. Клієнт вибирає часовий діапазон і в цей діапазон ми робимо доставку по Києву і найближчим до нього населеним пунктам. Вже при замовленні від двох коробок iceFood – доставка безкоштовна.

Що буде післязавтра

– Як зміниться ринок після завершення карантину?

– Люди повернуться в ресторани, але онлайн-ринок доставки їжі все одно продовжить зростати. Якщо в 2014 році таким сервісам, як zakaz.ua, доводилося доводити свою цінність, то зараз – це вже зрозумілий і комфортний багатьом спосіб покупки продуктів. Ready-to-cook і ready-to-eat стануть теж більш затребувані. Ще вчора ми й уявити собі не могли, що світ закриється на карантин. Хто знає, можливо в один прекрасний момент оголосять Digital-карантин і відключать всі соцмережі. Бізнес повинен розуміти, як швидко переключитися на офлайн і навпаки. У FoodEx така специфіка, що ми просуваємося через онлайн, але продукт у нас фізичний.

-Що українці замовляють найбільше в карантин?

– Ми пропонуємо здорове харчування FoodEx, тому зараз, як і раніше, більшість наших клієнтів замовляють програми з метою знизити вагу і лікувальне харчування. З початку карантину у нас з’явилося багато нових десертів, в складі яких йдуть овочі. Що стосується iceFood – заморожена, готова до вживання їжа – ми зараз пояснюємо цінність продукту і як він поліпшить життя наших клієнтів і віримо, що наш новий продукт буде дуже затребуваний і корисний українцям.

iceFood

-Чи зросли продажі за час карантину?

– Карантин особливо не вплинув на продажі FoodEx. Ті клієнти, які замовляли наші програми здорового харчування, продовжують це все також робити. Якщо розглядати зростання продажів від року до року, то це 15-20% приросту. А про продажі iceFood давайте поговоримо через шість місяців.

-Чим держава могла б сьогодні допомогти бізнесу?

– Друзі з Австрії розповідають, що підприємець у них платить лише 10% від зарплати співробітникам, які змушені сидіти вдома на карантині, а 90% – компенсує держава. Коли порівнюєш таку підтримку бізнесу з реаліями в нашій країні, починаєш сприймати це болісно. Але ми розуміємо, що для нашого уряду пандемія Covid-19 – така ж криза і невизначеність, і вони копіюють рішення інших країн як можуть, але фінансової можливості підтримати український бізнес також у них немає. Тим не менш, вважаємо, що потрібно свої рішення все одно обґрунтовувати з урахуванням реалій України.

-Чому ринок може навчити вся ця історія з карантином?

– Перше: потрібно постійно контролювати, щоб не було якихось невиправданих надлишків – роздутого штату чи витрат на оренду приміщень. Друге: швидка адаптація до змін, які приходять ззовні – тримати руку на пульсі і швидко приймати рішення, щоб не упустити якісь нюанси. У малого бізнесу повинна бути подушка безпеки, і вона повинна розраховуватися на три-шість місяців, щоб був час перебудуватися, переглянути бізнес-процеси, зберегти команду і переформатуватися.

-Які плани на розвиток у FoodEx?

– Працюємо над тим, щоб FoodEx залишався №1 з доставки здорового збалансованого харчування. Зараз фокус і великі зусилля вкладаємо в створення і розвиток iceFood – доставка замороженої ready-to-eat їжі, так як впевнені в її цінності і користі для українців. Вже давно виношуємо онлайн формат BodyCleaning – програми, яка допоможе створити здорове тіло за допомогою мислення, харчування і любові до спорту. Є у нас вже напрацювання ще по одному новому напрямку – FoodBanka. Це готова їжа в банці, яку будемо продавати через смарт-холодильники і вендінг.

Карантин, звичайно, вніс свої корективи в плани, але і додав працездатності і результативності. Якщо до карантину був спортзал, салони краси, подорожі, ресторани, марафони – те, що вимагало твого часу, то зараз весь час і енергія сфокусовані на FoodEx і нових напрямках – iceFood, FoodBanka, BodyCleaning.

Читайте також – 

Як під час пандемії розвивається e-commerce в США, Китаї та світі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку