Встигнути до курантів: в грудні FMCG-рітейлери різко активізувалися
Три нових АШАН, Varus і SPAR, чотири АТБ, два – NOVUS і Рукавичка, нові формати BILLA та Наш Край, кадрові перестановки й інші новини українського FMCG.
Останній місяць року видався для українських продуктових рітейлерів надзвичайно насиченим. Практично всі провідні мережі активно відкривали магазини, освоювали нові формати, продовжували розвиток по франшизі та готувалися до кадрових змін. Причому, на відміну від першого півріччя, нові об’єкти компанії вводили в експлуатацію не тільки в областях, але і в столичному регіоні. Крім того, деяким FMCG-операторам вдалося вирішити проблеми, що накопичилися з кредиторами, а Prostor першим з рітейлерів, що працюють в сегменті drogerie, вирішив освоювати суміжні ніші. RAU підготувала огляд головних новин українського FMCG.
АШАН
Одна з провідних продуктових мереж України АШАН закінчила поглинання й інтеграцію в свою структуру колишніх гіпермаркетів мережі Караван. Два нових об’єкти відкрилося в Харкові (за адресами вул. Тарасівська, 3 і Окружна дорога, 4), і один – в Чернівцях (вулиця Хотинська, 43). Таким чином, загальна кількість маркетів, які працюють в Україні під брендом АШАН, досягла 20, а їх сумарна торгова площа зросла до 160 000 кв. м.
Крім цього, АШАН Рітейл Україна повідомила про майбутні кадрові зміни в компанії. Замість Жерара Галлє, який очолював мережу з дня її заснування, главою АШАН Україна стане Вікторія Луценко, яка раніше працювала в угорському підрозділі групи. Серед її завдань: відкриття магазинів ритейлера в нових форматах, включаючи торгові точки формату «біля дому».
SPAR
До кінця року активно відкривати нові об’єкти почала FMCG-мережа із голландським корінням SPAR, яка на початку 2017-го зробила чергову спробу виходу на український ринок. Раніше рітейлер три рази намагався закріпитися в Україні, але кожен раз змушений був згортати свою активність, залишаючи окремим франчайзі право працювати під брендом.
У грудні стало відомо про відкриття відразу трьох об’єктів SPAR: в Харкові, Луцьку та Виноградові Закарпатської області. Як повідомляє retailers.ua, в Харкові 5 грудня розпочав роботу супермаркет SPAR за адресою вулиця Культури, 15. Площа нового об’єкта – 500 кв. м.
22 грудня відкрито перший SPAR в Закарпатській області – в місті Виноградові за адресою: вулиця Миру, 33. Як уточнили в прес-службі VolWest Group, що розвиває франшизу бренду в Україні, його площа склала 434 кв. м. 90% представленої в супермаркеті продукції – українського виробництва.
Про третє відкриття стало відомо порталу allretail.ua. У статті на сайті говориться, що новий об’єкт мережі буде розташований в Луцьку за адресою вулиця Конякіна, 7а, і це буде перший магазин бренду в місті. Його площа перевищить 400 кв. м.
АТБ
Лідер української продуктового роздробу – АТБ – завершує успішний для себе рік відкриттям чотирьох нових магазинів.
10 грудня розпочав роботу дискаунтер в Луцьку за адресою Конякіна, 18а. 19 числа мережа відкрила маркет в Бердянську за адресою вулиця Свободи, 65, а наступного дня – знову в Луцьку на вулиці Бенделіані, 1. Про розмір торгових площ нових магазинів не повідомляється.
23 грудня АТБ продовжило активний розвиток в західних областях країни, відкривши дискаунтер в Хмельницькому за адресою Панаса Мирного, 34.
СІЛЬПО
Друга за розміром FMCG-мережа України і єдиний конкурент АТБ під кінець 2017 го теж порадувала своїх шанувальників новими відкриттями. 27 грудня новий супермаркет компанії відкрився в столичному районі Виноградар за адресою вулиця Ярослава Івашкевича, 6-8а. Площа об’єкта – 866 кв. м.
І це не єдина позитивна новина від Fozzy Group. Київський торгово-розважальний центр River Mall, відкриття якого заплановано на 2018 рік, підтвердив, що одним із якірних орендарів ТРЦ буде супермаркет Сільпо.
Крім того, компанії вдалося врегулювати питання із заборгованістю перед російським ВТБ-банком. Нагадаємо, в минулому році за позовами ВТБ неодноразово арештовували рахунки управляючої компанії Fozzy Group (володіє брендами Сільпо, Фора, Thrash!, Fozzy Cash&Carry та іншими).
NOVUS
Не зупиняються в розвитку й інші лідери вітчизняного ринку FMCG. Зайняв дев’яте місце по виручці за підсумками минулого року, мережа NOVUS відкрила перший магазин бренду в Білій Церкві Київської області. Торгова точка знаходиться за адресою вулиця Леваневського, 26д, її площа складає 3600 кв. м.
Також рітейлер продовжує розвивати франчайзинговий напрямок: черговий об’єкт компанії торговою площею 480 кв. м відкрився в Тернополі на вулиці Тарнавського, 34. Це вже третій магазин NOVUS, відкритий по франшизі.
Крім того, мережа впроваджує нові формати обслуговування покупців. На початку грудня в порядку експерименту в київському магазині на вулиці Здолбунівській, 7-г, почали працювати перші каси самообслуговування. Надалі NOVUS планує встановити такі каси ще як мінімум в 14 супермаркетах.
VARUS
Дніпровська мережа продуктових маркетів Varus так само не стоїть на місці, і активно відкриває нові магазини та освоює нові формати. 7 грудня в Запоріжжі за адресою вулиця Яценко, 2, відкрився перший магазин бренду з відеостінами, на які буде транслюватися актуальна інформація про ціни, акції та знижки, а також рекламні ролики. Площа об’єкта – майже 2000 кв. м. Раніше за цією адресою працював супермаркет австрійської мережі BILLA.
В середині місяця другий магазин в новому форматі почав роботу в Дніпрі на проспекті Героїв, 2. Його площа аналогічна – 2000 кв. м.
Відкриття магазинів Varus на місці колишніх супермаркетів BILLA компанія завершила 22 грудня введенням в експлуатацію ще однієї торгової точки в Дніпрі на вулиці Кондратюка, 2. Це вже 64-й об’єкт мережі, його площа – 1600 кв. м.
НАШ КРАЙ
Експериментують з форматами і інші рітейлери. Одна з провідних західноукраїнських FMCG-мереж – Наш Край – якою управляє вже згадувана VolWest Group, представила новий формат своїх магазинів.
У Ковелі Волинської області за адресою Грушевського, 10, почав роботу супермаркет Наш Край в форматі 3.0.
У магазині площею 650 кв. м проведено повний рестайлінг, скоректований асортимент, реалізовані найпередовіші рішення в сфері роздрібної торгівлі. Також значно розширена лінійка власних торгових марок компанії.
BILLA
BILLA Україна, що входить до складу австрійської REWE Group, відмовившись від розвитку в регіонах, сконцентрувалася на підкоренні столичного ринку. 20 грудня в Києві на вулиці маршала Конєва, 10/1 відкрився супермаркет бренду в новому форматі площею 1100 кв. м. Як запевняють в компанії, цей об’єкт – лише провісник подальших відкриттів маркетів BILLA.
Раніше ритейлер, який випав з топ-10 найприбутковіших FMCG-мереж України, представив перший магазин в новому форматі – в Києві на проспекті Петра Григоренка.
PROSTOR
Один з лідерів українського ринку drogerie Prostor відкрив експериментальний магазин нового формату в центрі Дніпра, додавши food-категорію в асортимент торгової точки.
У компанії уточнили, що при введенні food-категорії інші сегменти, традиційно представлені в магазинах Prostor, не постраждали.
METRO CASH&CARRY UKRAINE
Третій по виручці FMCG-оператор України мережа гіпермаркетів METRO Cash & Cary Ukraine – нових об’єктів в цьому році не відчиняла. Замість цього рітейлер зосередився на розвитку он-лайн торгівлі продуктами харчування і в грудні повідомив про запуск послуги доставки замовлень в ще трьох містах країни: Житомирі, Вінниці та Запоріжжі.
Партнером групи в цьому проекті виступає портал zakaz.ua, через який споживачі можуть вибрати і замовити доставку продуктів.
РУКАВИЧКА
Завершує наш огляд ще одна продуктова мережа, представлена переважно в західних областях країни – Рукавичка. Компанія зі штаб-квартирою у Львові відкрила в грудні два магазини: в Новояворівську та Червонограді (обидва міста знаходяться у Львівській області).
У Новояворівську маркет знаходиться за адресою вулиця Шевченка, 10, а в Червонограді – на вулиці Івасюка, 20.
Читайте також –