Флоріан Мелле, IKEA Україна: Серед наших клієнтів – 10% населення Києва
Керівник IKEA в Україні про перший рік роботи компанії в Україні, плани на майбутнє, які товари продаються найбільше, інтернет-торгівлю і відкриття другого фізичного магазину.
Delo.ua поговорило з керівником IKEA в Україні Флоріаном Мелле про результати роботи на ринку України через рік після запуску інтернет-магазину, про роботу фізичного супермаркету і самі поулярні товари. RAU пропонує ознайомитися з найцікавішими тезами з цього матеріалу.
Про результати роботи інтернет-магазину і фізичного магазину IKEA в Україні
Запуск онлайн-магазину 14 травня 2020 року став кращим вибором початку роботу в Україні. Через пандемію у нас було ще більше викликів, але команда швидко адаптувалася і ми змогли вже в цьому році відкрити перший фізичний магазин.
За рік діяльності компанія опрацювала понад 148 000 замовлень в онлайн-магазині і понад 8000 – безпосередньо в фізичному магазині в Києві. Станом на кінець квітня цього року понад 2,5 млн українців відвідали онлайн-магазин IKEA в Україні. Також понад 397 000 покупців, а це кожен 10-й житель Києва, відвідали фізичний магазин.
Про відвідуваність магазину і подальше розширення
Багато хто чекав відкриття магазину IKEA, тому для нас не було несподіванкою, що так багато людей відвідали наш фізичний магазин. При цьому потрібно розуміти, що ми відкривалися в кризовий час і в пріоритеті була безпека клієнтів і співробітників компанії. Ми вклали великі гроші в обладнання, санітайзери, забезпечили один вхід в магазин по QR-коду, щоб контролювати потік людей, робити температурний скринінг і дотримуватися інших заходів безпеки.
Щодо розширення площі в Blockbuster Mall, в першу чергу нам важливо зрозуміти український ринок: де люди працюють, живуть, соціалізуються, щоб надати відповідну пропозицію по товарах. Зараз у нас є онлайн- і фізичний магазин, а також чотири пункти видачі замовлень. Ми бачимо високий потенціал столиці, а також інших великих міст, тому працюємо над розширенням в Україні.
Ми вийшли на український ринок з запуску електронної комерції і двох пунктів видачі замовлень. Тепер ми відкрили фізичний магазин і ще два пункти видачі. Ми з радістю проінформуємо громадськість про деталі, що стосуються подальших планів розширення, як тільки вони будуть затверджені.
На даний момент українці можуть вибрати товари з понад 5000 SKU. З них в офлайн-магазині доступні 2000 найменувань, решта – в основному меблі та інші великі товари – можна замовити онлайн або безпосередньо в магазині, а забрати – безкоштовно в точці видачі або ж скористатися послугою доставки додому за додаткову плату.
Про товари, які найкраще продаються
Онлайн успішно продавалися невеликі столики для саду та балкона в комплекті зі стільцями. Тепер вони доступні для покупки і в фізичному магазині. Величезним попитом користуються аксесуари для їжі і готування. Можливо, це пов’язано з тим, що люди зараз більше часу проводять вдома. Також ми продаємо величезну кількість келихів і склянок.
Про результати роботи інтернет-магазину IKEA
Ми були приємно здивовані кількістю замовлень і в цілому рівнем інтересу українців до товарів компанії. Ми постійно інвестували в розширення можливостей інтернет-магазину, щоб якомога більше людей мали доступ до наших товарів. Нам вдалося збільшити наші потужності в п’ять разів. Пам’ятаю, як за день ми побили свій рекорд, коли в онлайн-магазині було зроблено 1200 замовлень.
На момент відкриття фізичного магазину середній кошик був менший, ніж зараз. Після відновлення його роботи після локдауну ми помітили тенденцію зростання середнього чека і збільшення продажів меблів. Також наші клієнти часто обирають товар офлайн, а потім замовляють його онлайн. Ми, звичайно ж, продовжуємо відстежувати тенденції щодо середнього чеку як в онлайн-, так і в фізичному магазині, сподіваючись, що він буде неухильно зростати.
Про вартість доставки товарів і програму лояльності
Компанія прагне бути доступною і фізично, і фінансово. Також розуміємо важливість послуги з доставки, особливо в нинішній час. Тому ми працюємо над новими рішеннями, щоб доставляти замовлення дешевше, але робити це, дотримуючись всіх стандартів IKEA. Ми шукаємо надійних партнерів, які зможуть співпрацювати з нами, керуючись нашими принципами.
Коли ми заходимо на новий ринок, то хочемо надати повний досвід IKEA, включаючи товари, дизайн, вплив на навколишнє середовище і соціум. Частиною цього підходу є і програма лояльності IKEA Family. Ми робимо все можливе, щоб якомога швидше запропонувати її нашим українським покупцям. Більше про програму лояльності зможемо розповісти, коли будемо готові запустити її в Україні.
Про перехід магазинів IKEA на сонячну енергію
IKEA прагне вести бізнес з мінімальним впливом на навколишнє середовище. Це один з ключових принципів компанії, тому по всьому світу ми імплементуємо безліч екологічних ініціатив. Перебуваючи в нашому магазині, не можна не помітити, наскільки ми позитивно ставимося до захисту навколишнього середовища, тому як жителі країни і як бізнес працюємо над зниженням негативного впливу. Перехід на сонячну енергію – це те, що ми хотіли б здійснити у всьому світі. Чи буде Україна включена в ці плани і якщо так, то коли – це питання ще в процесі обговорення.
Читайте також –