Eldorado і MOYO: Що зараз купують українці в мережах техніки та електроніки
Як введення карантину вплинуло на споживчі переваги клієнтів Eldorado і MOYO та які товарні категорії на даний момент користуються найбільшою популярністю.
Цей матеріал доступний російською мовою
Уже третій місяць коронавірусна інфекція COVID-19 поширюється по планеті. Влади вводять карантини, медики дають рекомендації щодо захисту здоров’я, бізнес адаптується до нового виклику.
В Україні серйозні обмежувальні заходи у зв’язку з пандемією почалися в понеділок, 16 березня 2020 року. Це змусило багатьох наших співгромадян змінити не тільки свій звичний розпорядок дня, але і споживчі переваги. Читайте, як введення карантину вплинуло на клієнтів Eldorado і MOYO, а також обрані ними товарні категорії.
Більше цифрових технологій
Як повідомила RAU прес-служба Eldorado, через карантин багато організацій перевели своїх співробітників на віддалений режим роботи. У зв’язку з цим змінилися методи і підходи до організації робочого процесу. Онлайн-конференції, дзівнки через Skype, Slack, JIRA й інші аналогічні сервіси стали реальністю для багатьох українців. У зв’язку з цим зріс попит на товари для домашнього офісу. Веб-камери, гарнітури, роутери, монітори, ноутбуки та мережеве обладнання показали помітне зростання. Особливо популярними стали веб-камери – продажі цієї категорії збільшилися в 15 разів.
У компанії MOYO повідомляють про те, що тільки за перший тиждень карантину на 25% зросли продажі ноутбуків і на 80% – комп’ютерних гарнітур. Найпопулярнішими виявилися моделі для бізнесу та ігрові ноутбуки від 12 000 грн. Покупці в інтернет-магазині більш вимогливі до технічних характеристик і можливостей техніки. Також вони готові платити більше або брати товар в кредит, вибираючи оптимальне для себе рішення як для роботи, так і для розваг вдома. А ось серед бюджетних моделей помітно падіння попиту. У компанії схильні пояснювати це тим, що покупка ноутбуків за «першою ціною» актуальна більше для роздрібних магазинів.
Також в п’ять разів більше ніж зазвичай на сайті MOYO замовили ліцензійних версій програмного забезпечення Microsoft Windows 10 Pro. З чого можна зробити висновок, що українці максимально переформатували свої квартири під офіси, про що свідчить зростання навіть такої категорії як «Меблі та крісла».
Домашня кухня
Помітне підвищення попиту на девайси для приготування їжі можна пояснити кількома причинами. По-перше, в період карантину у багатьох українців пропала можливість відвідувати заклади громадського харчування, що спонукало споживачів частіше готувати вдома. По-друге, карантин відкрив простір для кулінарних експериментів і освоєння нових навичок у приготуванні їжі. І по-третє, українці стали рідше виходити на вулицю, а тому стали проявляти кулінарну фантазію для забезпечення сім’ї продуктами першої необхідності. Яскравий приклад тому – неймовірне зростання популярності хлібопічок – в 20 разів у порівнянні з докарантинним періодом!
У компанії MOYO відзначають, що панічні настрої і фотографії з порожніми полицями супермаркетів з хлібом дали поштовх бажанням навчитися пекти хліб вдома. Тому бюджетні хлібопічки показують п’ятикратне зростання вже другий тиждень поспіль. На 82% зросли також продажі фільтрів для води.
Стратегічний запас
Також карантин спонукав українців купувати більше морозильних камер – продажі цієї категорії зросли вдвічі. Адже останні події довели, що навіть сподіваючись на краще, варто завжди піклуватися про «страховку» для важких часів. Саме тому багато українців стали купувати продукти про запас, дбаючи не лише про сьогодення, а й про майбутнє. А морозильні камери – відмінний вибір для тих, хто потребує додаткового простору для зберігання м’яса, риби, овочів, ягід та інших продуктів.
У компанії MOYO відзначають, що за домівкою на карантині українці стали стежити пильніше і прикупили на 23% більше пилососів, на 140% більше холодильників і в три рази більше посудомийних машин. Безперечними лідерами продажів стали зволожувачі повітря (+ 221%) і пароочищувачі (+ 328%). А от дехто вирішив з користю провести карантин і затіяв ремонт – популярними стали електроінструменти і навіть аксесуари для перфораторів.
Хоббі та розваги
Ну, і, звичайно, карантин – час для розваг. Продажі товарів в категорії геймінга та відеоконтенту значно збільшилися. За даними Eldorado, найбільший приріст продемонстрували ігрові консолі – їх популярність зросла в десять разів.
У компанії MOYO додають, що закриті кінотеатри українці компенсували покупкою телевізорів, проекторів і PlayStation. За два тижні карантину зростання продажів в цих категоріях іноді досягало 145% (PlayStation). Примітно, що зміщення відбулося в преміум-сегменті телевізорів з широкою діагоналлю вартістю 25 000-35 000 грн. А ось ігровими хітами PlayStation стали гра Minecraft і Grand Theft Auto V Premium про те, як вижити у великому непривітному місті.
Але скрасити своє дозвілля українці вирішили не тільки відеоіграми – багато хто пригадав про старі хобі або ж зайнявся облаштуванням затишку у власному будинку. Про це свідчить зростання частки продажів інструментів і швейних машин – популярність цих категорій зросла в п’ять разів.
Залишатися на зв’язку
Величезне зростання продажів продемонстрували категорії контрактів мобільного зв’язку та модемів операторів стільникового зв’язку. Так, продажі контрактів виросли в 20 разів, а частка продажів модемів – в сім разів. Зателефонувати бабусі і дідусю, поцікавитися самопочуттям друзів і родичів з інших міст і країн, виконати робочі доручення в телефонному режимі – це лише деякі з багатьох причин, якими можна пояснити неймовірний приріст в цих категоріях. Так, незважаючи на відстані, для українців незмінно важливо залишилася на зв’язку з рідними та близькими.
Читайте також –
Що купують українці онлайн і скільки на це витрачають – аналітика GfK і OLX