Їсти подано: огляд ринку доставки готової їжі

Їсти подано: огляд ринку доставки готової їжі

29.10.2018 08:10
  3377
rau

Сергій Кравець, старший фахівець венчурного фонду GR Capital про те, наскільки великий ринок доставки їжі, і як можна на ньому заробити.

Скоро приготування їжі стане таким же атавізмом, як пошиття одягу з нуля будинку – такий висновок зробив інвестиційний банк UBS в звіті «Is the Kitchen Dead?», – пише старший фахівець венчурного фонду GR Capital Сергій Кравець в колонці для LIGA.net. Друга частина передбачення зі звіту: швидкий сніданок або чашка чаю – ось вершини кулінарного мистецтва, які під силу мілленіалам. Вся інша їжа буде замовлятися онлайн.

Важко сказати, чи зміниться ринок їжі настільки радикально, але вже помітні значні зміни. Добробут городян зростає, а часу на покупку продуктів і приготування все менше, тому доставка готових страв додому стає популярною.

“Прийде час і залишиться тільки чай”

Глобальний ринок food delivery

Світовий ринок доставки їжі становить близько $ 100 млрд – це 1% від всього ринку їжі або 4% від ресторанного ринку. 90% всіх замовлень доставки їжі – безпосередньо з ресторану завдяки власним кур’єрам закладу. Однак уже приблизно половина замовлень здійснюється онлайн (на сайті, через мобільні додатки). І за прогнозами частка онлайн-замовлень буде рости.

Перспективи світового ринку food delivery. Джерело: McKinsey

У звіті UBS прогнозується зростання світового ринку доставки їжі на 20-30% щорічно до $ 365 млрд до 2030 року. Зростання пояснюється трьома основними причинами:

  • мілленіали замовляють доставку їжі в три рази частіше, ніж їхні батьки (а з ростом достатку цього покоління – вплив буде ще більш помітним);
  • індустрія зростає завдяки маркетинговим витратам великих гравців (наприклад, JustEat, DeliveryHero, Takeaway.com, Deliveroo, UberEats, Postmates, GoJek, Rappi, Glovo);
  • проникнення мобільного інтернету і смартфонів зростає, а мобільні додатки доставки входять в топ на основних ринках.

Ринок доставки їжі в Європі

Найбільший серед європейських країн ринок доставки їжі в Великобританії – близько $ 3,3 млрд (згідно з даними Statista.com). У секторі онлайн-замовлень лідирують сервіси:

  • Just Eat (сервіс №1 у Великій Британії, Італії, Іспанії, Португалії, Данії та Франції);
  • Delivery Hero (лідер в Німеччині, Швеції, Фінляндії; представлений в Східній Європі як foodpanda з 2016 року),
  • foodpanda (присутній у всій Східній Європі, а також в Азії та Латинській Америці; фокус на ринках, що розвиваються);
  • Takeaway.com (№1 в Бенілюксу та Польщі, сильний другий номер в Німеччині);
  • Deliveroo (лідер преміального сегмента, сильний № 2 у Франції);
  • UberEats (лідирує в столицях і великих містах: Амстердамі, Бордо, Брюсселі, Лондоні, Ліоні, Мадриді, Манчестері, Мілані, Парижі, Стокгольмі, Відні, Варшаві).


Позиції різних гравців доставки їжі на ринках країн Європи. Джерело:Dealroom.co

Індустрія доставки їжі в Україні

На українському ринку працюють дві компанії, які «годують» всю країну: Eda.ua і «Екіпаж-Сервіс». Вони агрегують всі страви з ресторанів з доставкою – в світовому масштабі така бізнес-модель застаріла, але в Україні ця схема все ще збільшує число замовлень в ресторанах з власною мережею доставки.

Нещодавно на український ринок вийшов стартап Glovo (поки працює тільки в Києві). На відміну від вищезгаданих сервісів, Glovo здійснює доставку самостійно, тому користувач може зробити замовлення не тільки в ресторан, де доставки немає, але і замовити доставку продуктів з супермаркету, ліків з аптеки, або навіть кур’єрську доставку документів.

Як монетизується бізнес з доставки їжі

Можна виділити дві категорії бізнесів, які працюють в сфері food delivery: агрегатори і сервіси, що забезпечують логістику самостійно.

Для кінцевого клієнта немає різниці в ціні при замовленні через агрегатор, а сервіс отримує комісію від ресторану. Зазвичай комісія сервісу становить до 10% від суми замовлення.

Сервіси з власної доставкою надають користувачам більш широкий вибір ресторанів і страв: від фаст-фуду до преміальних ресторанів, які традиційно не доставляють страви на будинок. Незважаючи на більш високі витрати з обслуговування транспорту і зарплати водіїв, комісія складає близько 30% з замовлення. Глобальні гравці цього сегмента, такі як Deliveroo, Glovo, UberEats і Foodora, продовжують захоплювати нові регіони.

Інвестиції в food delivery

Сектор доставки їжі дуже привабливий для інвесторів, але щоб зробити успішну інвестицію, потрібно вивчити особливості кожного ринку і продумати стратегію інвестування. На даний момент ми в GR Capital зробили дві інвестиції в секторі food delivery, і стратегії цих угод абсолютно різні:

  • Перша компанія – Deliveroo, лідер в розвинених країнах Європи. Фокусується на клієнтах із середнім і вище середнього рівнем доходів;
  • Друга компанія – Glovo, лідер в Південній Європі і c активним ростом Латинській Америці, Африці та Східній Європі. Компанія доставляє будь-яку продукцію, яка поміщається в куб на багажнику мопеда, і позиціонує свій сервіс як максимально доступний.

Тобто одна компанія працює на розвинених ринках і з фокусом тільки на доставці їжі, а друга – на ринках, що розвиваються і з більш широкою пропозицією груп товарів, які можна доставити.

Півтора роки тому Deliveroo оцінювали в $ 750 млн, а зараз оцінка – понад $ 2 млрд.А Glovo останні місяці розвивається із середнім темпом «одне нове місто в тиждень».

Компанії схожі, але вони працюють в різних географіях і надають різний кінцевий продукт. Кожна перспективна в своєму сегменті і порівнювати їх було б некоректно.

Ринок їжі – один з найдавніших секторів глобальної економіки. Він народився одним з перших і буде існувати завжди, адже людина не може не їсти.

Очевидно, що зараз цей ринок переживає революцію – під впливом інтернету і поширення дешевих видів транспорту. Ті компанії, які зуміють швидко адаптуватися до змін і знайти нові бізнес-моделі, будуть ділити між собою ринок завтра.

Джерело: LIGA.net

Читайте також –

Новини логістики та e-commerce за вересень: Ашан, Rozetka, Нова пошта, Ін-Тайм та Glovo, Tesco, Amazon, Comfy, Decathlon


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14