Що і як купують українці в інтернеті: дослідження GfK і OLX

Що і як купують українці в інтернеті: дослідження GfK і OLX

25.07.2019 03:50
  777
rau

За даними квітневого дослідження GfK, кожен третій інтернет-користувач в Україні купує товари онлайн. Близько 82% при цьому зробили від 5 до 20 покупок в мережі за останній рік, а ще 17% купували більше 20 разів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Згідно зі статистикою GfK, середній дохід покупця, що здійснює покупки онлайн, склав 5600 грн, що на 44% більше, ніж у тих, хто не роблять покупки в мережі. Інтернет-покупці найчастіше купують побутову техніку і електроніку.

За версією GfK, в топ-3 категорії найпопулярніших товарів увійшли (за кількістю покупців категорії від загального числа онлайн-покупців):

  • Побутова техніка і електроніка – 45%
  • Одяг – 43%
  • Косметичні товари і парфумерія – 37%

Подібна статистика простежується і на платформі OLX, яка залишається найбільш впізнаваним брендом на ринку сервісних оголошень (92% респондентів відповіли, що знають ресурс, 77% при цьому його використовують).

Так, з початку 2019 року на платформі найчастіше купували електроніку, дитячі речі – понад 1,2 млн проданих товарів. Одяг та косметика з категорії “Мода і стиль” також потрапили в топ-3, з показником в 1,1 млн товарів за останні півроку.

Дослідження GfK також показало, що в порівнянні з осінню 2018 зросли продажі товарів для дому. Це підтверджують і дані OLX – четверту позицію в рейтингу товарів, які купують на платформі частіше за інших, очолила категорія “Дім і сад”, – понад 600 000 товарів, зазначених як продані, за останні півроку.

Як і в минулі роки, мотивація для покупки онлайн для різних товарів буває різна. Наприклад, покупці товарів для дітей, меблів та одягу називали в якості головної причини «нижчу ціну в інтернет-магазині в порівнянні зі звичайним магазином».

Респонденти, які в основному замовляли одяг і мобільні телефони (не смартфон) відповідали, що їм не подобається ходити по магазинах і вибирати товар.

Портрет українського онлайн-покупця

Інтернет-покупці розподілилися по Україні в такий спосіб:

  • Центральна Україна – 24%
  • Західна Україна – 23%
  • Південна Україна – 17%
  • Східна Україна – 13%
  • Північна Україна – 12%
  • Київ – 10%

Цікаво, що 10% всіх онлайн-покупців зосередилися в Києві. Тобто в столиці їх майже стільки ж, скільки на всій Півночі або Сході країни.

Згідно з дослідженням GfK, вікові рамки середньостатистичного українця-покупця – 26-35 років. Серед тих, хто здійснював покупки через смартфон або планшет, близько 51% робили це через спеціальний додаток. Тенденція до використання мобільних пристроїв замість ПК під час онлайн-шопінгу також помітна в статистиці OLX – в середньому щодня 75% користувачів заходять на платформу саме через мобільні пристрої.

Найбільше нових користувачів додатка olx.ua було з Android. У травні кількість завантажень склала 350 000, що в 8 разів перевищує завантаження з iOS.

За даними платформи OLX, середній чек на одяг за півроку склав 240 грн.

Середній чек на різні товари

 

Категорія Середній чек
Транспорт 31 000 грн
Зачастини для транспорту 750 грн
Электроніка 680 грн
Хоббі, розваги та спорт 615 грн
Дім і сад 420 грн
Мода і стиль 240 грн
Дитячий світ 160 грн

Онлайн-покупці України витрачають на хобі і відпочинок приблизно стільки ж, скільки на покупку електроніки. А ось середній чек великих товарів з рубрики “Дім і сад” становить всього 420 грн. Лідер за сумами витрат – автотовари і запчастини для транспорту.

Згідно з результатами дослідження GfK, отримання покупки через офіс кур’єрської служби – найпопулярніший варіант. Користувачі OLX також вибирають цей канал доставки. В середньому з початку 2019 років через OLX доставку зроблено вже більше 400 000 відправлень. Близько 3500 товарів відправляють щодня, а середній чек покупок з доставкою складає 850 грн.

Довіра до cashless росте

Більшість онлайн-покупців вважають за краще безготівковий розрахунок на торговому майданчику – 38%, на другому місці оплата готівкою кур’єру – 22%. Перераховувати кошти на банківську картку продавця готові 15% покупців, дещо рідше оплачують товар за накладною – 12%. До безготівкової оплати респондентів спонукали різні фактори: вигідна ціна, бонуси за оплату карткою, безпека, впевненість в інтернет-магазині.

Довідка. OLX – один з найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База майданчику налічує 11,8 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 3 млн нових пропозицій. За даними Gemius cервіс є найбільш відвідуваним в країні після Google, Youtube і Facebook. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць. Сервіс входить в ТОП-10 найбільш відвідуваних торгових майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлено на кожному третьому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії “Покупки” для IOS і Android за даними SimilarWeb. На OLX в рік продається товарів на більш ніж $1 млрд, а це половина річного обороту ринку e-commerce в країні.

Дослідження GfK проводилося методом онлайн-інтерв’ю протягом квітня 2019 серед Інтернет-користувачів по всій Україні. Вибірка – 1000 респондентів.

Читайте також –

Топ-25 сайтів UAnet за квітень: найпопулярніші в e-commerce – OLX, Prom і Rozetka


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку