Що і як купують українці в інтернеті: дослідження GfK і OLX
За даними квітневого дослідження GfK, кожен третій інтернет-користувач в Україні купує товари онлайн. Близько 82% при цьому зробили від 5 до 20 покупок в мережі за останній рік, а ще 17% купували більше 20 разів.
Цей матеріал доступний російською мовою
Згідно зі статистикою GfK, середній дохід покупця, що здійснює покупки онлайн, склав 5600 грн, що на 44% більше, ніж у тих, хто не роблять покупки в мережі. Інтернет-покупці найчастіше купують побутову техніку і електроніку.
За версією GfK, в топ-3 категорії найпопулярніших товарів увійшли (за кількістю покупців категорії від загального числа онлайн-покупців):
- Побутова техніка і електроніка – 45%
- Одяг – 43%
- Косметичні товари і парфумерія – 37%
Подібна статистика простежується і на платформі OLX, яка залишається найбільш впізнаваним брендом на ринку сервісних оголошень (92% респондентів відповіли, що знають ресурс, 77% при цьому його використовують).
Так, з початку 2019 року на платформі найчастіше купували електроніку, дитячі речі – понад 1,2 млн проданих товарів. Одяг та косметика з категорії “Мода і стиль” також потрапили в топ-3, з показником в 1,1 млн товарів за останні півроку.
Дослідження GfK також показало, що в порівнянні з осінню 2018 зросли продажі товарів для дому. Це підтверджують і дані OLX – четверту позицію в рейтингу товарів, які купують на платформі частіше за інших, очолила категорія “Дім і сад”, – понад 600 000 товарів, зазначених як продані, за останні півроку.
Як і в минулі роки, мотивація для покупки онлайн для різних товарів буває різна. Наприклад, покупці товарів для дітей, меблів та одягу називали в якості головної причини «нижчу ціну в інтернет-магазині в порівнянні зі звичайним магазином».
Респонденти, які в основному замовляли одяг і мобільні телефони (не смартфон) відповідали, що їм не подобається ходити по магазинах і вибирати товар.
Портрет українського онлайн-покупця
Інтернет-покупці розподілилися по Україні в такий спосіб:
- Центральна Україна – 24%
- Західна Україна – 23%
- Південна Україна – 17%
- Східна Україна – 13%
- Північна Україна – 12%
- Київ – 10%
Цікаво, що 10% всіх онлайн-покупців зосередилися в Києві. Тобто в столиці їх майже стільки ж, скільки на всій Півночі або Сході країни.
Згідно з дослідженням GfK, вікові рамки середньостатистичного українця-покупця – 26-35 років. Серед тих, хто здійснював покупки через смартфон або планшет, близько 51% робили це через спеціальний додаток. Тенденція до використання мобільних пристроїв замість ПК під час онлайн-шопінгу також помітна в статистиці OLX – в середньому щодня 75% користувачів заходять на платформу саме через мобільні пристрої.
Найбільше нових користувачів додатка olx.ua було з Android. У травні кількість завантажень склала 350 000, що в 8 разів перевищує завантаження з iOS.
За даними платформи OLX, середній чек на одяг за півроку склав 240 грн.
Середній чек на різні товари
Категорія | Середній чек |
Транспорт | 31 000 грн |
Зачастини для транспорту | 750 грн |
Электроніка | 680 грн |
Хоббі, розваги та спорт | 615 грн |
Дім і сад | 420 грн |
Мода і стиль | 240 грн |
Дитячий світ | 160 грн |
Онлайн-покупці України витрачають на хобі і відпочинок приблизно стільки ж, скільки на покупку електроніки. А ось середній чек великих товарів з рубрики “Дім і сад” становить всього 420 грн. Лідер за сумами витрат – автотовари і запчастини для транспорту.
Згідно з результатами дослідження GfK, отримання покупки через офіс кур’єрської служби – найпопулярніший варіант. Користувачі OLX також вибирають цей канал доставки. В середньому з початку 2019 років через OLX доставку зроблено вже більше 400 000 відправлень. Близько 3500 товарів відправляють щодня, а середній чек покупок з доставкою складає 850 грн.
Довіра до cashless росте
Більшість онлайн-покупців вважають за краще безготівковий розрахунок на торговому майданчику – 38%, на другому місці оплата готівкою кур’єру – 22%. Перераховувати кошти на банківську картку продавця готові 15% покупців, дещо рідше оплачують товар за накладною – 12%. До безготівкової оплати респондентів спонукали різні фактори: вигідна ціна, бонуси за оплату карткою, безпека, впевненість в інтернет-магазині.
Довідка. OLX – один з найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База майданчику налічує 11,8 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 3 млн нових пропозицій. За даними Gemius cервіс є найбільш відвідуваним в країні після Google, Youtube і Facebook. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць. Сервіс входить в ТОП-10 найбільш відвідуваних торгових майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлено на кожному третьому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії “Покупки” для IOS і Android за даними SimilarWeb. На OLX в рік продається товарів на більш ніж $1 млрд, а це половина річного обороту ринку e-commerce в країні.
Дослідження GfK проводилося методом онлайн-інтерв’ю протягом квітня 2019 серед Інтернет-користувачів по всій Україні. Вибірка – 1000 респондентів.
Читайте також –
Топ-25 сайтів UAnet за квітень: найпопулярніші в e-commerce – OLX, Prom і Rozetka