Доповнена реальність в рітейлі: топ-5 прикладів успішного використання

Доповнена реальність в рітейлі: топ-5 прикладів успішного використання

24.07.2019 08:00
  1557
rau

Доповнена реальність вже давно не просто hi-tech-іграшка, підходяща для залучення в магазин модної молоді. Є чимало прикладів того, як рітейлери успішно використовують AR для демонстрації і продажу товарів, інформування та зручності покупців.

Цей матеріал доступний російською мовою

Доповнена реальність (Augmented Reality, AR) – технологія, за допомогою якої віртуальні об’єкти стають частиною реальної  картини навколишнього світу. AR доповнює реальний світ зображеннями, текстами, відеоматеріалами, графікою. Вона відкриває перед рітейлом багато цікавих можливостей. Наприклад, дозволяє покупцям отримати більше інформації, ніж вказано на ціннику, дізнатися, як буде виглядати товар в іншому кольорі або розмірі, зрозуміти, як буде виглядати одяг і багато іншого. Можливо, незабаром AR стане таким же обов’язковим атрибутом роздробу, як етикетка.

Made.com. Приміряйте диван

Один з найбільш швидкозростаючих меблевих брендів Британії Made.com (40% зростання прибутку за 2018 рік) з самого початку задумувався як інтернет-магазин.

Однак специфіка меблевого рітейлу вимагає від клієнтів відвідування магазину: споживач хоче сам подивитися на предмет обстановки, щоб оцінити його розміри, уявити його в квартирі або кімнаті.

Made.com вдалося вирішити цю проблему: допомогли AR-технології, які він почав розробляти спільно з технологічними стартаперам в спеціально створеній лабораторії Made Labs.

Все почалося з онлайн-інструменту Sofasizer, розробленого Made.com спільно з компанією Hullabalook. З його допомогою покупці можуть максимально швидко підібрати на сайті диван необхідного розміру і кольору.

Другий інструмент від Made Labs доступний в мобільному додатку Find My Style, за допомогою якого користувач може в режимі реального часу через камеру пристрою побачити, як меблі будуть розміщуватися і виглядати в його квартирі, повністю кастомізувати товар, вибрати матеріал і колір моделі тощо.

Нарешті, у співпраці з французьким стартапом Hubstairs Made.com запустив нову онлайн-послугу повноцінного дизайну інтер’єру за допомогою AR-технологій.

Клієнт сканує кімнату через додаток на камеру свого пристрою, а Made.com пропонує варіанти облаштування, виходячи з розмірів приміщення. Варіанти обстановки формуються з однієї лінійки моделей, в одному стилі і єдиному дизайні. Користувач може змінити матеріали і кольори всіх меблів на свій розсуд.

MEC. Поставте намет у вітальні

З іншою проблемою зіткнувся канадський рітейлер Mountain Equipment Co-op (MEC), що спеціалізується на виробництві і торгівлі спортивним одягом та спорядженням. В MEC не раз заявляли про складність розміщення повного асортименту в магазинах.

Особливо гостро проблема стоїть з наметами. Розташувати всі зібрані намети навіть в головному, найбільшому магазині MEC неможливо, а ця категорія товарів часто найбільш важлива для любителів активного відпочинку і подорожей.

Якщо клієнт хоче розглянути намет в зібраному вигляді, працівникам магазину доводиться кожного разу витрачати чимало часу на її складання, а потім на розбирання.

В MEC досить оригінально вирішили цю проблему, розробивши спеціальний AR-додаток спільно з технологічною компанією Finger Food Studios. За допомогою безлічі високоточних камер експерти Finger Food Studios зняли всі намети з асортименту MEC з багатьох ракурсів і переробили їх в 3D-моделі.

Тепер будь-який клієнт може завантажити на свій iPad додаток з повноцінними 3D-моделями всіх наметів MEC і вивчити кожну з них не тільки зовні, але і всередині.

Направивши камеру планшета на будь-яку поверхню, покупець зможе оцінити реальні розміри намети і заощадити час на її збірку в магазині. Як відзначили в MEC, новий додаток вже користується великою популярністю у канадських мандрівників, а технології AR підтримують високотехнологічний і сучасний імідж рітейлера.

American Apparel. Сам собі консультант

Першопроходець у використанні AR в рітейлі – американський бренд одягу і аксесуарів American Apparel – зміг зменшити навантаження на персонал. Спільно з технологічним гігантом Qualcomm рітейлер розробив мобільний додаток Vuforia, яке надає інформацію про будь-які товари з асортименту.

Покупцеві досить направити камеру смартфона на етикетку товару, і на екрані з’явиться вся необхідна інформація: ціна, матеріал, характеристики, доступні в магазині кольори і розміри та інше. Не потрібно чекати консультанта, щоб той перевірив наявність необхідного розміру кросівок або забарвлення куртки на складі, клієнт може все дізнатися сам.

Також додаток показує відгуки про продукт від інших користувачів та їх оцінки. Покупець може відразу сам поділитися думкою, поставити «зірки» товару і опублікувати відгук в соціальних мережах.

Walmart. Скануйте і порівнюйте ціни

В кінці 2018 року найбільша в світі мережа супермаркетів Walmart оголосила про запуск нової функції AR-сканування продуктів в своєму додатку для iPhone.

Нагадаємо, Walmart давно експериментує з комп’ютерними технологіями і роботизацією. Так, наприклад, в квітні 2019 року в Нью-Йорку відкрився перший «розумний магазин» Walmart, в якому встановлені камери з підтримкою штучного інтелекту і центр обробки даних.

Покупець направляє камеру смартфона на продукти, програма запам’ятовує товари і зберігає їх в списку внизу екрану. Всі відскановані товари позначаються на камері синіми крапками, щоб користувачеві було легко орієнтуватися в асортименті магазину.

У списку, який обмежується певною кількістю товарів, користувач бачить найменування продукту, його зображення, ціну, склад, відгуки покупців, інформацію про акції та знижки та посилання на супутні товари.

За ідеєю творців за допомогою сканера клієнти Walmart можуть максимально швидко порівнювати ціни на товари з однієї категорії і отримувати інформацію про їх склад. За кілька секунд клієнт сканує всю полицю і співвідносить ціну та якість продукту внизу екрану свого смартфона.

Раніше для швидкого порівняння цін покупець повинен був відсканувати через додаток Walmart кожен товар окремо.

Neiman Marcus. Віртуальна роздягальня

«Розумні дзеркала» – найбільш відоме застосування доповненої реальності в fashion-рітейлі. Подібну технологію використовують багато роздрібних продавців і брендів.

Наприклад, мережа лакшері-універмагів Neiman Marcus встановила 58 повнорозмірних «розумних дзеркал» MemoMi Labs в 34 магазинах. У пристроях застосовані AR-технології, штучний інтелект і програма розпізнавання жестів.

Таке дзеркало, як віртуальна роздягальня, дозволяє за лічені секунди змінити колір одягу і розглянути на собі різні поєднання нарядів та аксесуарів. Встановлена на дзеркалі HD-камера записує восьмисекундні відеоролики – за цей час покупець встигає з усіх боків «покрутитися» перед дзеркалом, щоб отримати повний 360-градусний огляд.

Дзеркало взаємодіє з мобільним додатком Neiman Marcus – клієнт може відправити записані відео до себе в телефон або друзям в соцмережі.

Скільки це коштує

У 2018 році інтернет-видання Medium розрахувало вартість створення і впровадження AR-технологій в рітейлі з урахуванням погодинної ставки розробника в $35.

1. AR, заснована на роботі з гіроскопом

Найдешевша варіація AR, що дозволяє розміщувати віртуальні об’єкти навколо користувача без прив’язки до ландшафту: 150-250 годин, $5250-8750.

2. AR, заснована на роботі з маркерами

У такій версії AR головну роль відіграють маркери, розташовані в реальному світі. Камера смартфона сканує QR-коди, фотографії, значки та інші маркери, після чого виводить зображення на екран пристрою: 200-400 годин, $7000-14000.

3. AR SLAM

Дозволяє вбудовувати тривимірні об’єкти в навколишнє середовище з урахуванням ландшафту і взаємодіяти з ними: 250-500 годин, $8750-17 500.

4. AR, заснована на GPS

Найдорожча варіація AR, в якій одночасно використовується декілька технологій – GPS, Wi-Fi і компас. Щоб побачити і взаємодіяти з об’єктами доповненої реальності, користувач повинен знаходитися в потрібному місці і мати хороше інтернет-з’єднання: 400-800 годин, $14 000-28 000.

Кожна варіація AR підходить для своїх завдань. Наприклад, щоб легко орієнтуватися в магазині, рітейлер може використовувати AR, засновану на роботі з маркерами. Для створення і проектування 3D-об’єктів роздрібний продавець може вибрати між варіантами 1 і 2, в залежності від необхідного ступеня занурення покупця в доповнену реальність. Якщо ж рітейлер хоче зацікавити клієнтів квестом, мотивувати покупця більше взаємодіяти з фізичними об’єктами в самому магазині, він може використовувати варіант AR, заснований на GPS.

Джерело retail.ru

Читайте також –

Майбутнє настає: актуальні digital-тренди в сучасному рітейлі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку