Як доповнена реальність змінює рітейл: кейс Алло
Доповнена реальність – поки що інноваційна технологія для українських рітейлерів. Але скоро все може змінитися.
У минулому році мережа магазинів електроніки Алло запустила перший в Україні віртуальний магазин з використанням технології «доповнена реальність». Портал AIN.ua підготував детальний огляд особливостей роботи інноваційного магазину, і розібрався в реаліях і перспективах технології «доповнена реальність». У тому числі й в рітейлі. RAU публікує короткий огляд спецпроекту AIN.ua.
Як це працює
Поки камера зіставляє положення точок реального світу з окремими пікселями на швидкості 1000 кадров в секунду, гіроскоп і акселерометр вимірюють відхилення в просторі.
Дані від них упорядковано за допомогою рекурсивного фільтра Калмана: він визначає, яка з систем надає більш «правдиву» інформацію, після чого вимірює переміщення об’єктів. Цією заплутаною схемою і пояснюється те, як смартфон «запам’ятовує» реальний світ якщо відвести камеру в іншу сторону або ненадовго поставити перепону – ARKit має в запасі ще одне джерело даних.
В ідеалі для кращого позиціонування віртуальних об’єктів знадобилися б дві рівновіддалені камери з однаковим фокусною відстанню. Це технічне обмеження ARKit долає за допомогою хитрої системи зіставлення фреймів: досить тремтіння рук щоб відобразити об’єкти з кількох сторін і перетворити отримані картинки в стерео-формат.
Магазин в віртуальності
Virtual Shop користуватися дуже просто – все виконується автоматично і вимагає мінімальних зусиль. Після завантаження та запуску програми достатньо надати їй доступ до камери, а потім навести смартфон на центр кімнати або будь-якого іншого відкритого простору. Так алгоритм зможе відібрати точки для трекінгу. Процедура займає не більше десятка секунд, після чого перед користувачем виникає віртуальна двері. Необхідно піти назустріч – і на екрані з’явиться все приміщення. Користувач може вільно пересуватися по віртуальному магазину, однак варто врахувати, що габарити – як в реальному світі. У невеликій кімнаті або квартирі можна банально впертися в стінку.
Virtual Shop працює як електронна вітрина, нівелюються відмінності між звичними інтернет-магазинами і справжніми точками продажу. Користувач, скориставшись фільтром, вибирає зі списку наданих товарів, після чого може в подробицях розгледіти якісну 3D-модель і навіть повзаімодействовать з нею: відкрити дверцята холодильника або пральної машинки, заглянути в чашу мультиварки. На відстані одного кліка знаходяться характеристики та ціна товару, а також можливість оформити замовлення.
Чим стане AR в майбутньому? Однозначно, великою технологією, яка змінить розважальну сферу та рітейл. Поки що ж її розвиток стримує «пляшкове горлечко» у вигляді відсутності відповідних гаджетів. Виробники впевнені, що смартфони – лише перехідна віха до моменту, коли на ринку з’явиться повноцінні AR-окуляри. Але зробити переносна пристрій досить продуктивним і компактним поки ні у кого не виходить: Microsoft HoloLens займається розробкою вже третій рік, Google Glass провалилися на споживчому ринку і пішли в корпоративний сегмент, окуляри Spectacles від Snap принесли компанії лише мільйонні збитки.
Як створювалася доповнена реальність Virtual Shop
Дар’я Федько, CEO & Founder WeAR Studio
– Основна складність розробки полягає в тому, щоб AR-додаток працював в рівній мірі коректно на більшості пристроїв у межах досяжності. Особливу увагу варто приділити висвітленню на сцені, яке впливає на загальне враження і зовнішній вигляд кожної одиниці техніки, а також самим 3D-об’єктів техніки.
Оцифровка товару відбувається в кілька етапів: спочатку ми проводимо детальну фотосесію, потім 3D-художники відтворюють цифрову модель, обов’язково зберігаючи всі масштаби, розміри і деталі, аж до невеликих вирубування і трубочок. Слідом модель поміщається в додаток, де відбувається тонка робота по налаштуванню матеріалів, текстур, освітлення і анімацій.
Якщо говорити про можливості технології в цілому, то AR дає унікальну можливість при здійсненні покупки в онлайні – побачити товар в 3D, в реальному розмірі, можливість його “покрутити” і розглянути з усіх боків, заглянути під кришку або побачити всі комплектуючі.
Більш того, в доповненої реальності стає можливим приміряти товар в своєму приміщенні, а адже це мінімізує ризик того, що товар не впишеться за кольором, розміром або стилем. Споживачеві набагато простіше прийняти рішення про покупку, коли він бачить товар «на своєму місці в будинку». Менше часу йде на сумніви. А в підсумку AR сприяє скороченню кількості повернень і жалю про здійснену покупку.
Євген Резуєв, маркетинг-директор мережі Алло
Це, звичайно ж, абсолютно новий споживацький досвід. У чомусь його завдання замінити фізичне відвідування магазину, отримавши настільки ж детальне враження про товар, в чомусь – просто отримати фан і нові враження. Важливим моментом у розвитку проекту стане те, що через деякий час кількість товарів, представлених у віртуальному магазині перевищить асортимент будь-якого фізичного супермаркету електроніки.
Обов’язковою складовою проекту є можливість його використання продавцями магазинів Алло для вибору і замовлення клієнтам товарів, яких немає в магазині в рамках послуги Click and Collect.
В кінцевому підсумку успішність будемо оцінювати по товарообігу. Але як і для будь-якого проекту цей показник не є ключовим і єдиним на старті. На старті для нас більш пріоритетна пенетрация, кількість завантажень, критично сформувати значимий обсяг позитивного клієнтського досвіду від використання та нового способу покупок.
Читайте також –