Як доповнена реальність змінює рітейл: кейс Алло

Як доповнена реальність змінює рітейл: кейс Алло

22.03.2018 08:03
  2894
rau

Доповнена реальність – поки що інноваційна технологія для українських рітейлерів. Але скоро все може змінитися.

У минулому році мережа магазинів електроніки Алло запустила перший в Україні віртуальний магазин з використанням технології «доповнена реальність». Портал AIN.ua підготував детальний огляд особливостей роботи інноваційного магазину, і розібрався в реаліях і перспективах технології «доповнена реальність». У тому числі й в рітейлі. RAU публікує короткий огляд спецпроекту AIN.ua.

Як це працює

Поки камера зіставляє положення точок реального світу з окремими пікселями на швидкості 1000 кадров в секунду, гіроскоп і акселерометр вимірюють відхилення в просторі.

Дані від них упорядковано за допомогою рекурсивного фільтра Калмана: він визначає, яка з систем надає більш «правдиву» інформацію, після чого вимірює переміщення об’єктів. Цією заплутаною схемою і пояснюється те, як смартфон «запам’ятовує» реальний світ якщо відвести камеру в іншу сторону або ненадовго поставити перепону – ARKit має в запасі ще одне джерело даних.

В ідеалі для кращого позиціонування віртуальних об’єктів знадобилися б дві рівновіддалені камери з однаковим фокусною відстанню. Це технічне обмеження ARKit долає за допомогою хитрої системи зіставлення фреймів: досить тремтіння рук щоб відобразити об’єкти з кількох сторін і перетворити отримані картинки в стерео-формат.

Магазин в віртуальності

Virtual Shop користуватися дуже просто – все виконується автоматично і вимагає мінімальних зусиль. Після завантаження та запуску програми достатньо надати їй доступ до камери, а потім навести смартфон на центр кімнати або будь-якого іншого відкритого простору. Так алгоритм зможе відібрати точки для трекінгу. Процедура займає не більше десятка секунд, після чого перед користувачем виникає віртуальна двері. Необхідно піти назустріч – і на екрані з’явиться все приміщення. Користувач може вільно пересуватися по віртуальному магазину, однак варто врахувати, що габарити – як в реальному світі. У невеликій кімнаті або квартирі можна банально впертися в стінку.

Virtual Shop працює як електронна вітрина, нівелюються відмінності між звичними інтернет-магазинами і справжніми точками продажу. Користувач, скориставшись фільтром, вибирає зі списку наданих товарів, після чого може в подробицях розгледіти якісну 3D-модель і навіть повзаімодействовать з нею: відкрити дверцята холодильника або пральної машинки, заглянути в чашу мультиварки. На відстані одного кліка знаходяться характеристики та ціна товару, а також можливість оформити замовлення.

Чим стане AR в майбутньому? Однозначно, великою технологією, яка змінить розважальну сферу та рітейл. Поки що ж її розвиток стримує «пляшкове горлечко» у вигляді відсутності відповідних гаджетів. Виробники впевнені, що смартфони – лише перехідна віха до моменту, коли на ринку з’явиться повноцінні AR-окуляри. Але зробити переносна пристрій досить продуктивним і компактним поки ні у кого не виходить: Microsoft HoloLens займається розробкою вже третій рік, Google Glass провалилися на споживчому ринку і пішли в корпоративний сегмент, окуляри Spectacles від Snap принесли компанії лише мільйонні збитки.

Як створювалася доповнена реальність Virtual Shop

Дар’я Федько, CEO & Founder WeAR Studio

– Основна складність розробки полягає в тому, щоб AR-додаток працював в рівній мірі коректно на більшості пристроїв у межах досяжності. Особливу увагу варто приділити висвітленню на сцені, яке впливає на загальне враження і зовнішній вигляд кожної одиниці техніки, а також самим 3D-об’єктів техніки.

Оцифровка товару відбувається в кілька етапів: спочатку ми проводимо детальну фотосесію, потім 3D-художники відтворюють цифрову модель, обов’язково зберігаючи всі масштаби, розміри і деталі, аж до невеликих вирубування і трубочок. Слідом модель поміщається в додаток, де відбувається тонка робота по налаштуванню матеріалів, текстур, освітлення і анімацій.

Якщо говорити про можливості технології в цілому, то AR дає унікальну можливість при здійсненні покупки в онлайні – побачити товар в 3D, в реальному розмірі, можливість його “покрутити” і розглянути з усіх боків, заглянути під кришку або побачити всі комплектуючі.

Більш того, в доповненої реальності стає можливим приміряти товар в своєму приміщенні, а адже це мінімізує ризик того, що товар не впишеться за кольором, розміром або стилем. Споживачеві набагато простіше прийняти рішення про покупку, коли він бачить товар «на своєму місці в будинку». Менше часу йде на сумніви. А в підсумку AR сприяє скороченню кількості повернень і жалю про здійснену покупку.

Євген Резуєв, маркетинг-директор мережі Алло

Це, звичайно ж, абсолютно новий споживацький досвід. У чомусь його завдання замінити фізичне відвідування магазину, отримавши настільки ж детальне враження про товар, в чомусь – просто отримати фан і нові враження. Важливим моментом у розвитку проекту стане те, що через деякий час кількість товарів, представлених у віртуальному магазині перевищить асортимент будь-якого фізичного супермаркету електроніки.

Обов’язковою складовою проекту є можливість його використання продавцями магазинів Алло для вибору і замовлення клієнтам товарів, яких немає в магазині в рамках послуги Click and Collect.

В кінцевому підсумку успішність будемо оцінювати по товарообігу. Але як і для будь-якого проекту цей показник не є ключовим і єдиним на старті. На старті для нас більш пріоритетна пенетрация, кількість завантажень, критично сформувати значимий обсяг позитивного клієнтського досвіду від використання та нового способу покупок.

Читайте також –

Алло запустила перший в Європі віртуальний магазин


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  15