Конкурент для Domino’s Pizza: в Україну виходить новий бренд піцерій
Міжнародна мережа Dodo Pizza з більш ніж 260 піцерій в 10 країнах прийняла рішення розширюватися за рахунок продажу франшизи українським партнерам.
Як відзначили спікери на форумі FRANCHITHINK – засновник мережі, Федір Овчинніков, отримав близько 150 заявок на придбання франшизи від українських підприємців і в 2018 році перша піцерія відкриється в Україні.
Археолог за фахом, але підприємець за духом, Федір Овчинников відкрив першу піцерію в невеликому російському містечку Сиктивкар в 2011 році, попрацювавши до цього в книжковому бізнесі та в McDonald’s. На третій місяць роботи бізнесмен отримав операційний прибуток і першу піцерію окупив дуже швидко – менше ніж за рік.
Ідея бізнесмена полягала в створенні фінансової моделі та її масштабуванні за допомогою партнерів. Важливою рисою була відкритість. Засновник мережі вів блог, в якому записував всю історію проекту, включаючи помилки.
Зараз мережа Dodo Pizza працює в форматі Fast casual і складається з 261 піцерій в 10 країнах: Росія, Румунія, Казахстан, Литва, Естонія, Узбекистан, Киргизстан, США, Китай, Великобританія. З 261 закладів, Овчіннікову належать всього 12, інші розвиваються по франшизі – він співпрацює з більш ніж 250 партнерами.
Овчинніков завжди шукає “голодних, енергійних підприємців”, а не солідні групи з великими ресурсами. Тому він не встановлює великих паушальних внесків, вступний внесок становитиме близько $7000.
Прогресивна ставка роялті в Росії становить 3,5% перший рік і 5% з другого. Окупаються піцерії за 1,5-3 роки.
Щоб відкритися “під ключ” російським партнерам необхідно було вкласти 8-12 млн рублів з урахуванням навчання та інвестиційного збитку в перший місяць. Це повноцінний заклад з торговим залом від 10 до 120 кв. м і сервісом доставки.
Детальну пропозицію підприємець обіцяв представити лише в січні 2018 року.
60% виручки бізнесу займає доставка. Прямим конкурентом за форматом в Києві є Domino’s Pizza.
Китайці люблять акції. Черга в піцерію Dodo в Китаї.
Для відкриття в Україні Овчинніков розглядає всі міста. “Ми успішно працюємо і в невеликих містах з чисельністю населення 20 000 жителів. Там немає конкуренції, а піца це народний продукт, на відміну від, наприклад, бургерів, які більше полюбляє молодь”, – пояснює він.
Середня рентабельність піцерії Dodo – 15-20% виручки.
Служба доставки у піцерій власна, вони не працюють з агрегаторами. За словами Овчиннікова, Dodo – компанія, що спеціалізується на доставці, зі своїми кур’єрами.
Мобільний додаток Dodo дозволяє замовляти і оплачувати піцу не тільки з дому або офісу, але і всередині самого закладу. У ресторанах немає офіціантів, після замовлення клієнт очікує поки приготують страву і його ім’я з’явиться на моніторі.
Зараз в компанії працюють над наступним сценарієм в додатку: клієнт по дорозі в піцерію може замовити і оплатити свою піцу.
60% доходу мережі генерує доставка, з цих замовлень 80% формується через мобільний додаток, ще половину отримують через сайт.
Ставка на IT
Найголовніше в бізнесі не хороші закупівельні ціни, а продуктивність праці, зазначає підприємець. Основний фактор швидкої окупності і рентабельності Dodo – автоматизація процесів на кухні.
На кожній станції стоїть людина, яка робить одну певну задачу – так виходить своєрідний конвеєр з виробництва. Всі параметри заміряються: в компанії вираховують швидкість кожної операції, бачать піцерії, які погано працюють, і аналізують, на якій ділянці у них виникають проблеми.
“У нашій франшизі найголовніша цінність не бренд, а технологія і організація виробництва, реалізовані в IT системі”, – зазначає Овчинніков.
У компанії оцифрували всі мікропроцеси на кухні, отримують миттєвий зв’язок від клієнтів. Інтернет дозволяє пов’язувати всі елементи бізнесу, такі як, наприклад, кухня, кур’єри, в єдине ціле.
IT система Dodo об’єднує виробництво, облік, управління персоналом і співробітниками, складання графіків з продуктивністю, сервіси для клієнтів програми.
1. Власна інформаційна система у вигляді веб-сайту. 2 Облік. Управління процесами на кухні 3. Управління запасами 4. Графіки. Управління персоналом
За його словами, реальним стимулом для підприємців є відкрита інформація за результатами роботи всіх точок мережі піцерій.
Перша Dodo Pizza в столиці Румунії Бухаресті. Фото в Facebook Федора Овчиннікова
Підприємець пише в соцмережі: “На третій місяць роботи виручка склала 32 500 євро. Зараз в Бухаресті будується друга піцерія і знайдено приміщення для третьої точки. Перші дві піцерії Dodo Pizza працюють в місті Брашов. Виручка першої піцерії становить 84 000 євро в місяць, другої – 36 000. Це друга за розміром виручка міжнародної піцерії Dodo після Таллінна. Виручки всіх піцерій Dodo Pizza c моменту відкриття в документі за посиланням.
В Україні Овчинніков збирається створювати продукт з місцевих інгредієнтів.
“Коли будемо створювати мережу, підемо до місцевих виробників ковбаси, сиру, курячого м’яса, борошна, і логіста з пропозицією про співпрацю. У кожній з країн у нас локальна складова продуктів, але соус будемо імпортувати з Італії. Обладнання буде частково місцеве, частково американське”, – говорить Овчинніков.
Читайте також –
Власник Mafia, Casta, Georgia, BAO, Гра з вогнем відкриє 20 ресторанів в 2018 році