
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Бургер-прес від Burger King, діловий булінг від eBay, чоловік, який покидає сім’ю через розчинну каву Jacobs, бюстгалтер, що притягує чоловіків від Wonderbra, танок з “Кримінального чтива” для реклами щасливої пенсії та інші рекламні “шедеври” зі світової практики.
Як не крути, а поняття про зроблено «тупо» відрізняється від зроблено «погано». На це звернув увагу американський експерт Марк Даффі. “Коли я бачу погану рекламу, я кажу: «Боже, це жахливо». Коли я бачу тупу рекламу, то кажу: «Боже, це довбана дурість». Я бачив так багато і того й того за останні 20 років, що вийшла ціла колекція, яка не включає місцеву або аматорську рекламу. Усі ці оголошення були створені «професійними» «креативниками» з рекламних агенцій”, – пише він. RAU приводить найцікавіші приклади, зібрані рекламним дослідником.
Може здатися, що ця сексистська реклама – пародія, проте це не так. Чоловік з головою собаки сидить у собачій будці і скаржиться сусідові, що не вгодив дружині з подарунком. Він не може второпати, чому сусід не потрапляє у такі ситуації. Сусід розповідає, що уважний до деталей, дарує завжди квіти та стежить за чистотою волосся. Кінець. Хто не зрозумів, то це була реклама шампунів та кондиціонерів для волосся. Виробник – рекламне агентство Sigma Group з Нью-Джерсі.
Як показати, що сучасні технології – це добре й круто? Звичайно ж, почати знущатися над колегою, який ними не користується. Ще краще, щоб це робив керівник, визиваючи сміх у інших підлеглих. Саме це відбувається в рекламі маркетплейса eBay, де під час наради всі співробітники роблять позначки в електронному планшеті, крім одного – він сидить із ручкою та аркушем паперу. За це його дружно висміюють. Коли ролик у 2011 році виклали на Youtube, дизлайки накопичувалися так швидко, що eBay спочатку зробив його як приватний, а потім видалив. Проте інтернет усе пам’ятає.
«Якщо немає Якобс, не варто залишатися», – гласить реклама виробника кави, створена в Тель-Авіві. Батько йде з родини через те, що вдома немає розчинної кави Jacobs. Зверніть увагу на фальшиву сльозу на обличчі чоловіка. Схоже він тільки й чекав, щоб піти і тепер наказує донці: «Скажи мамі, що я буду в тель-авівському Шератоні пити свою розчинну каву і чекати на дзвінок, щоб обговорити розлучення». За “креативом” стоїть рекламне агентство JWT.
На наступному постері представлений великий неперетравлений бургер, який формує контури накачаного преса. Заголовок за зображенні перекладається, як “прислухайтесь до своїх відчуттів”. Даффі цікавиться: “А в пупку це мабуть насіння кунжуту?” Це була справжня реклама, розміщена в німецькому виданні King Magazine, яке Burger King роздавав у своїх ресторанах. Автори “шедевру” – рекламне агентство Interone.
Імовірно творці наступного шедевру надихалися популярними ідеями про те, що читання прокачує мозок. Ніби й слоган придумали пристойний «Читай і розвивайся», але на цьому усе хороше в рекламі агенції Fuel з Лісабону закінчується і починається треш – від потворного фотошопу до поливних установок, які зрошують мозок “знаннями”. Як це тепер розвидіти – невідомо.
Наступний шедевр реклами переконує, що бюстгальтери Wonderbra притягують чоловіків, як магніт залізо. Усе через особливе магнітне поле логотипа бренду. І, ніби, що тут такого – метафізичні фантазії рекламщиків та й усе. Проте при уважному погляді на зображення виявляються, що магнітні поля – це чоловічі імена. Бренд із гордістю повідомляє, що на ньому немає двох однакових імен, і загалом їх понад 3500 імен. Цю неймовірну за своїм масштабом дурницю розробило рекламне агентство XL з Афін.
Індія ненавидить Пакистан, і навпаки. Чому б за допомогою ненависті та насилля не показати, як добре відпружинює матрас? Саме це зробила індійська компанія Kurl-on, яка намалювала пакистанську правозахисницю Малалу Юсуфзай на своєму рекламному постері. У у 2012 році жінка отримала від бойовиків кулю в обличчя, а в 2014-му – її нагородили Нобелівською премією миру. Індусам це не сподобалося, і за допомогою, на хвилиночку, комерційної реклами вони показали, як дівчина після пострілу, падає на матрац і «відпружинює» вгору за нагородою. Кров також намалювали. IKEA курить нервово в сторонці.
З усіх способів показати багаж міцним та легким, мабуть найдурніший спосіб в історії обрав виробник валіз Cosmolite. Щоб продемонструвати їх легкість, бренд запропонував використовувати валізу як хокейну ключку, якою можна відбити шайбу і (неймовірно) чемодану нічого не буде. Постер, з яким сміливо можна ставати спонсором якоїсь олімпійської збірної з хокею, створило рекламне агентство Comma Communications Creative Boutique з Сеулу.
Танцювальна сцена з фільму «Кримінальне чтиво» Квентіна Тарантіно настільки крута, що вже третій десяток років її не втомлюються відтворювати у самий різний спосіб. Далі за всіх пішов латвійський банк Nordea Bank, який через тривіальну пародію на танок, намагається показати, наскільки відкладені гроші у цьому банку є найкращим рішенням, коли заощаджуєш на пенсію. Приблизний переклад слогана кампанії: «Це відчуття, коли пенсія є безпечним місцем».
Читайте також
Сексизм як традиція: приклади дискримінації жінок у рекламі українських рітейлерів