Дмитро Морозов, МХП: Важливіше, щоб наші партнери могли працювати, ніж терміново виплатили нам гроші

Дмитро Морозов, МХП: Важливіше, щоб наші партнери могли працювати, ніж терміново виплатили нам гроші

08.08.2022 08:45
  3002
Костянтин Симоненко

Дев’ять принципів, якими тепер керуються в МХП та які допомогли компанії не зупинитися: твоя роль, комунікації, партнерство, команда, пріорітети, процеси, оперативність, допомога та “немає не моєї задачі”. Що саме стоїть за цими простими словами – розповідає директор з розвитку бізнесу клієнтів МХП

Цей матеріал доступний російською мовою

У своїй колонці Дмитро Морозов розповів про заходи, які  впроваджувалися в перші тижні повномасштабного вторгнення рф в Україну, їх не пізно запровадити й зараз, якщо компанія тільки-но відновила роботу чи працювала до цього часу в авральному режимі. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Визначте головну роль своєї компанії на період війни

Це перший крок, і його не можна оминути, бо ця сформульована вами роль впливатиме на всі інші рішення протягом кризового періоду. В МХП безпосередньо 24 лютого зібралися СЕО й топ-менеджмент та визначили, що продовольча безпека країни – пріоритет №1. Тож роль компанії була сформульована як «робити максимум для забезпечення продовольчої безпеки України та підтримки економіки».

Комунікуйте з командою та партнерами постійно

Щойно ви сформулювали роль своєї компанії під час війни, розкажіть про неї команді. Так співробіники розумітимуть, що компанія продовжує працювати, і знатимуть глобальну мету своєї роботи. Звісно ж, у такій комунікації мають бути ще й організаційні пояснення на кшталт: як зміниться робочий процес, які питання безпеки компанія допоможе закрити тощо.

Так само варто якнайшвидше комунікувати з партнерами. Як мінімум треба розповісти їм про ту ж таки роль, написати, чи змінюються домовленості та як саме, якщо вони змінюються.

Дотримуйтеся принципів відповідального партнерства

Треба розуміти, що компанії, з якими ви співпрацюєте, опинилися в таких же складних умовах. Тому в ситуації, коли продовольчі компанії мають годувати людей, фінансові ризики відходять на другий план.

Всім партнерам МХП, які разом з нами дбають про продовольчу безпеку країни, написали, що не змінюємо комерційні умови. Також продовжили виконувати всі маркетингові зобов’язання по бонусах, не зрізали відтермінування по оплаті та полегшили умови роботи з простроченою дебіторською заборгованістю. Тому що було важливіше, аби наші партнери могли працювати, ніж терміново виплатили нам гроші.

Подбайте про команду

Люди – найбільша опора вашого бізнесу, тож максимально подбайте про те, щоб команда була в безпеці та створіть атмосферу, за якої людина зможе попросити про допомогу.

Наприклад, в МХП впровадили щоденний контроль безпеки. Це були ранкові переклички у всіх управліннях по своїх командах — чи всі у відносній безпеці, чи все в порядку, чи потрібна якась допомога.

Зосередьтеся на закритті нагальних потреб

З огляду на сформульовану ціль визначте, які питання зараз варто вирішувати першочергово, а які можуть чекати і на досягнення основної мети не впливають. Пріоритетні вирішуйте якнайшвидше, а інші – відкладіть.

Наприклад, в перші дні повномасштабного вторгнення основною проблемою для всіх виробників продуктів харчування була логістика, і де знайти людей, які довезуть продукцію в регіони. У нас були машини, був продукт, але не вистачало водіїв. Тож впровадили принцип «всі, хто може і хоче, везуть продукцію». Фактично водіями працювали всі працівники, які були на місцях, хотіли це робити і мали відповідну категорію водійського посвідчення.

А через кілька днів ми відкрили для водіїв десятки вакансій. Перший місяць, поки більш-менш не стабілізувалася ситуація, кожен день закінчували тим, що переконувалися: водії на завтра є. Крім того, я особисто раз на дві години телефонував логістичному директору й запитував, чи все нормально, чи всі поїхали, чи ми все встигаємо.

Будьте гнучкими у внутрішніх та зовнішніх процесах

Якщо це допоможе компанії працювати, впроваджуйте нові процеси, запускайте ті, від яких відмовилися раніше. «А ми ж так не робили» має зникнути. Наприклад, в МХП відмінили 80% всіх стандартних процедур (звичайно, це не стосувалося процедур, пов’язаних з якістю продуктів) та скоротили асортимент продукції — сконцентрувались на звичайній охолодженій курці. Тобто, робили менше різноманітності, але більший обсяг необхідної людям курятини.

Так само відновили можливість самовивозу, хоч компанія відмовилася від такого формату ще 15 років тому. Ми зрозуміли, що попит великий, але по всій країні логістичні проблеми, тож повідомили всім, що є можливіть приїхати на фабрику чи розподільчий центр і забрати продукцію самостійно.

Скоротіть час на ухвалення рішень

Швидкість прийняття рішень – критична. Наприклад, у перші ж дні у своєму департаменті з розвитку бізнесу клієнтів я запровадив правило 30 хвилин. Тобто на ухвалення будь-якого рішення відводиться півгодини. Якщо питання не вирішується за 30 хвилин, то воно піднімається на рівень керівника і вирішується за 5 хвилин між директорами.

Допомагайте іншим бізнесам

У перші тижні повномасштабного вторгнення вся Україна стала єдиною командою, де кожен готовий підтримати іншого. Бізнес не був винятком. Наприклад, ми дозавантажували свої машини продукцією партнерів, бо в них не було можливості доставити товар в якусь точку. Або брали продукцію іншої компанії на зворотному шляху. Просто узгоджували телефонними дзвінками можливість дозавантаження, і розвозили майже для всіх національних мереж і регіональних, бо могли це зробити. Всі розуміли, що це не про комерцію, а про роль бізнесу у харчовій безпеці країни та роботу, завдяки якій у людей буде їжа.

Забудьте слова «це не мої/його задачі»

Максимально давайте можливість своїй команді працювати, навіть якщо це не прямі обов’язки цього конкретного фахівця. Через війну в багатьох бізнесах утворилась велика група співробітників, чий функціонал на цей кризовий час став неактуальним. Не бійтеся запропонувати людям, які хочуть працювати й залишитися у вашій компанії, іншу роботу, хай і не за їхньою спеціальністю.

Наприклад, у нас колеги, які раніше працювали з фінансами, допомагали завантажувати продукцію, люди, які розвивали е-commerce, займалися розробкою нових продуктів та команда HR-фахівців приймала замовлення на самовивіз. Таким чином задіяли більшість наших співробітників, всі мали змогу робити корисну справу.

Поки військові виборюють нашу перемогу на передовій, ми, підприємці, маємо тримати економічний фронт і вже напрацьовувати експертизу для післявоєнного відновлення України. Тримаймо стрій!

Читайте також –

МХП передав понад 10 тонн м’ясних виробів ЗСУ, ТрО та біженцям


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку