Дмитро Деркач, Планета Кіно: Можна стати відомим на ринку і без реклами

Дмитро Деркач, Планета Кіно: Можна стати відомим на ринку і без реклами

29.07.2021 08:15
  734
Володимир Тиравський

Мережа кінотеатрів Планета Кіно в перші роки взагалі працювала без реклами, але змогла стати успішною завдяки увазі до клієнтів, інноваційності, готовності експериментувати та довіряти своїм відвідувачам.

Цей матеріал доступний також російською мовою

Співвласник мережі кінотеатрів Планета Кіно Дмитро Деркач в інтерв’ю для YouTube-каналу Marketing Media Review розповів, з чого потрібно розпочинати будь-який бізнес, як просувати себе на ринку без реклами, чому важливо акцентувати особливу увагу на якісному обслуговуванні клієнтів та бути прискіпливим до деталів. RAU пропонує основні тези цього інтерв’ю.

Бути не схожим на інших

Я, коли мене запитують, що важливо і з чого розпочинати бізнес, завжди відповідаю, що це

  1. продукт, тобто, що конкретно ви продаєте,
  2. у чому цінність того, що ви продаєте,
  3. чим це відрізняється від інших продуктів на ринку,
  4. що ви можете зробити інакше, аніж конкуренти.

Я вважаю, що в ідеалі потрібно спочатку зробити продукт незвичайним, особливим та інакшим, щоб люди його помітили, і через це необхідність інвестицій в рекламу була меншою.

Якщо продукт відрізняється, то він сам себе продаватиме, у нього з’являться перші прихильники, і вже вони розкажуть своїм друзям.

Планета Кіно у перші роки взагалі існувала без реклами, лише за рахунок того, що ми робили класні кінотеатри з мобільним додатком, зручним сайтом та онлайн-продажами. На той час цього не робили наші конкуренти. Першу половину життя компанії ми практично взагалі не використовували рекламу, а працювали за рахунок рекомендацій.

Тому моя основна рекомендація – це зробити у глобальному масштабі класний продукт, який відрізнятиметься від того, що зараз є на ринку. Ми, наприклад, відрізняємось тим, що постійно заглиблюємось у деталі, зокрема багато сперечаємось, навіть щодо крісла та ковроліну у кінотеатрі. Тобто ми дуже переживаємо з приводу якості продукту, який виготовляємо.

Працювати над власними помилками

Спочатку потрібно провести аналіз конкурентів, спробувати аналогічну нішу, оцінити як працюють конкуренти й запропонувати щось дуже унікальне. Деколи трапляються такі ситуації, коли люди намагаються зробити ідеальний продукт, над яким тривалий час працюють, намагаються виходити на ринок з дуже крутою пропозицією і витрачають занадто багато часу на запуск. Це не зовсім правильно.

Я прихильник того, що потрібно випустити продукт, а потім – і поступово його покращувати, тобто це по суті вічний процес регулярних покращень.

Ви запустились, розумієте ваші прорахунки, виправляєте їх і так по колу. Таким чином, ми побудували Планету Кіно. У 2010 році ми відкривали більш-менш стандартний кінотеатр, який не дуже вирізнявся на ринку, хіба що наявністю технології ІМАХ. Пізніше ми уже почали думати про нюанси, за допомогою яких будемо відрізнятись від своїх конкурентів. І ось таких нюансів ми поступово багато додавали, і сказати, що тепершня Планета Кіно народилась 10 років тому не можна, оскільки це постійний процес покращень.

Дізнаватись думку своїх клієнтів

Ще одна важлива складова – це клієнтський сервіс. Ми уже вісім років вкладаємо дуже багато зусиль й ресурсів у те, щоб надавати класний сервіс, вибудовуємо систему підбору співробітників, працюємо над процесами, і постійно збираємо зворотній зв’язок. Можна сказати, що 50% наших покращень зроблені на основі зауважень від клієнтів.

Якщо ви зробили класний продукт, розповіли про нього, люди дізнались про це і прийшли, але їм не сподобалось, то є дуже велика ймовірність, що вони до вас не повернуться.

Усі ваші зусилля, вкладені у створення та маркетинг продукту, можуть бути поховані просто неправильно підібраним співробітником. Щоб цього уникнути, ми всі такі нюанси закладаємо в свою стратегію. В результаті отримали бонус у вигляді суперподдержці наших клієнтів і органічного піару під час локдауну.

Фокусуватись на цифровому маркетингу

Ми з 2010 року дуже багато зусиль та ресурсів вклали у CRM. Завдяки цьому сформували постійну та лояльну аудиторію, з якою комунікуємо шляхом розсилок (push, email, viber, sms). У 2018 році ми інтегрували систему з автоматизації комунікації, і наша база клієнтів – це найефективніший канал спілкування.

Також ми активно розвиваємо комунікації у соціальних мережах, раніше акцент робили на Facebook, а зараз більше на Instagram. Плануємо комунікувати і через TikTok, але поки що не маємо розуміння цього. Хотіли запустити і YouTube-канал, який на перший погляд, видається досить спорідненим із Планета Кіно, але не знайшли людину, яка б його вела. Змонтували декілька випусків, але, у підсумку, не знайшли цікавої концепції. Традиційну рекламу ми практично ніколи не використовували, адже за ефективністю вона не перекриває інвестовані кошти, тому ми більше сконцентровані на діджитал-каналах просування.

Читайте також – 

Скільки коштує лояльність клієнтів – кейс Планета Кіно


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку