Для чого ритейлери запускають свої платіжні картки

Для чого ритейлери запускають свої платіжні картки

Сьогодні
  230
rau

Епіцентр, Сільпо, АТБ, а тепер вже і Rozetka пропонують свої власні картки клієнтам. Для чого вони це роблять та хто отримує вигоду. Про це в матеріалі Forbes Україна, а RAU публікує основні тези.

Наприкінці вересня онлайн‑ритейлер Rozetka запустив кредитну картку в партнерстві з Unex Bank та платіжною системою Mastercard, яка інтегрована з фінансовою компанією RozetkaPay. З карткою від Rozetka клієнти зможуть отримати нижчі ціни на товари у маркетплейсі Rozetka. Кредитний ліміт по карті – до 200 000 грн, пільговий період – 62 дні. Поза пільговим періодом ставка – 4,3% на місяць, реальна річна відсоткова ставка – 54,7%. Ліміти можна використовувати для покупок на Rozetka, оплати частинами та звичайних транзакцій. Випуск та обслуговування карти – безкоштовні.

З 2022 року Епіцентр теж випускає кобрендингові картки з Sense Bank та А-банк, яких станом на кінець вересня випущено понад 1,3 млн.

Ще раніше це почала робити мережа АТБ – з 2019 році пропонує такі картки разом із шістьма банками-партнерами: Raiffeisen Bank, A-банк, Sense Bank, monobank, Ощадбанк, Укргазбанк. За понад шість років випустили понад 2 млн карток.

Про вигоду

За словами фінансової експертки Олени Коробкової, ця співпраця ритейлера з банками стимулює продажі й утримує клієнта завдяки розстрочкам, пільговому періоду і нижчим цінам. Банк заробляє на відсотках, Rozetka – на зростанні продажів і частці фінансового доходу, а покупець – на бонусах і дешевому доступі до кредиту. Якщо карткою почнуть користуватися хоча б 250 000 клієнтів, і кожен витрачатиме в середньому 3000 грн на місяць, оборот становитиме 9 млрд грн на рік.

У кредитних картах зазвичай 30-35% витрат переходить у борг поза пільговим періодом, тому кредитний портфель може сягати близько 3 млрд грн, припускає Коробкова. «Після резервів і витрат банк заробляє на такому портфелі близько 18-20% річних, тобто 500-600 млн грн чистого доходу», – додає вона. 

Потенційно, третину від цього доходу отримує Rozetka, тобто понад 150 млн грн щорічно, за розрахунками Коробкової. Додатково Rozetka виграє від економії на промо та розстрочках – це ще близько 50 млн грн, припускає вона. Банк може платити ритейлеру до 15% від доходу по клієнту, каже Петро Пекур, віце-президент Асоціації українських банків (АУБ).

Своєю чергою, банк отримує доступ до мільйонів клієнтів із низькою вартістю залучення, адже маркетплейс виступає каналом продажу, підсумовує вона.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку