Від сімейної справи до найбільшої мережі: як Подорожник став лідером серед аптек і куди планує рухатись далі
СьогодніЕпіцентр, Сільпо, АТБ, а тепер вже і Rozetka пропонують свої власні картки клієнтам. Для чого вони це роблять та хто отримує вигоду. Про це в матеріалі Forbes Україна, а RAU публікує основні тези.
Наприкінці вересня онлайн‑ритейлер Rozetka запустив кредитну картку в партнерстві з Unex Bank та платіжною системою Mastercard, яка інтегрована з фінансовою компанією RozetkaPay. З карткою від Rozetka клієнти зможуть отримати нижчі ціни на товари у маркетплейсі Rozetka. Кредитний ліміт по карті – до 200 000 грн, пільговий період – 62 дні. Поза пільговим періодом ставка – 4,3% на місяць, реальна річна відсоткова ставка – 54,7%. Ліміти можна використовувати для покупок на Rozetka, оплати частинами та звичайних транзакцій. Випуск та обслуговування карти – безкоштовні.
З 2022 року Епіцентр теж випускає кобрендингові картки з Sense Bank та А-банк, яких станом на кінець вересня випущено понад 1,3 млн.
Ще раніше це почала робити мережа АТБ – з 2019 році пропонує такі картки разом із шістьма банками-партнерами: Raiffeisen Bank, A-банк, Sense Bank, monobank, Ощадбанк, Укргазбанк. За понад шість років випустили понад 2 млн карток.
За словами фінансової експертки Олени Коробкової, ця співпраця ритейлера з банками стимулює продажі й утримує клієнта завдяки розстрочкам, пільговому періоду і нижчим цінам. Банк заробляє на відсотках, Rozetka – на зростанні продажів і частці фінансового доходу, а покупець – на бонусах і дешевому доступі до кредиту. Якщо карткою почнуть користуватися хоча б 250 000 клієнтів, і кожен витрачатиме в середньому 3000 грн на місяць, оборот становитиме 9 млрд грн на рік.
У кредитних картах зазвичай 30-35% витрат переходить у борг поза пільговим періодом, тому кредитний портфель може сягати близько 3 млрд грн, припускає Коробкова. «Після резервів і витрат банк заробляє на такому портфелі близько 18-20% річних, тобто 500-600 млн грн чистого доходу», – додає вона.
Потенційно, третину від цього доходу отримує Rozetka, тобто понад 150 млн грн щорічно, за розрахунками Коробкової. Додатково Rozetka виграє від економії на промо та розстрочках – це ще близько 50 млн грн, припускає вона. Банк може платити ритейлеру до 15% від доходу по клієнту, каже Петро Пекур, віце-президент Асоціації українських банків (АУБ).
Своєю чергою, банк отримує доступ до мільйонів клієнтів із низькою вартістю залучення, адже маркетплейс виступає каналом продажу, підсумовує вона.