Онлайн-торгівля в Україні у 2022-му: тренди українського інтернету та вплив війни
MarTech-агентство newage проаналізувало як під впливом війни змінились діджитал-звички українців, як змінилась поведінка покупців та як загалом виглядає Україна на digital-ландшафті Європи та світу.
MarTech-агентство newage підготувало щорічне дослідження інтернет-трендів України. Перше, що дослідили в newage — загальна аудиторія інтернет-користувачів в Україні. Аби вирахувати їх кількість, агентство обробило інформацію про кількість людей, що покинули Україну, а також вирахували кількість людей, що опинились в окупації. Агрегувавши всі дані, дослідники зафіксували, що на травень-червень в Україні на неокупованій території знаходиться ~22,1 млн громадян у віці 14-70 років, з яких біля 19 млн користуються інтернетом.
Значна частина дослідження присвячена споживанню контенту та digital-звичкам українців. Так, у березні користувачі почали читати більше новин, із 20 найпопулярніших сайтів 7 — це суспільно-політичні ЗМІ, та ще два назвемо умовно-новинними: Телеграм і Youtube.
Але у квітні-травні ситуація змінилась, трафік новинних сайтів став падати, натомість більше уваги отримали e-commerce-сайти. Також виросли освітні сайти, як-то «На урок» та Brainly (Znanija.com).
Також варто розглянути додатки, якими користувались українці від початку вторгнення. На ілюстрації нижче представлено топ-20 додатків за установками на android-пристроях із порівнянням березня 2022-го до грудня 2021-го. В топі чотири нових додатки, котрих не було в дослідженні-2021: VpnDialogs, Google Pay, YT Music та TikTok. Вибули зі списку найпопулярніших Shazam, AliExpress, My Vodafone та Rozetka.
Також можна зробити висновок про збільшення бізнес-активності, бо в квітні ж зросло навантаження рекламних агентств і платформ.
«У даний час маркетинг-аутсорс може й має стати другим IT нашої економіки. У нас є сильні технічні фахівці, яких західні компанії цінують і люблять. І зараз саме час заявити про себе на заході як індустрія, адже ми бачимо величезну підтримку та розуміння. Маркетологи, як і айтішники, можуть стати тією рушійною силою, яка експортує послуги та приносить валюту в країну», — розповів співзасновник агенції newage Олексій Лях.
Якщо ж говорити про глобальні тренди, наявні в українському digital до лютого, то рівень інтернет-покриття в Україні на рівні інших країн Східної Європи – 86% (минулоріч було 82%).
З повною презентацією можна ознайомитись на сайті агенції.
Методологія дослідження близька до метааналізу. Фахівці збирають дані із розрізнених джерел, верифікують їх та будують на цьому ґрунті власні висновки. Дослідження базується на власних даних агенції, а також включає статистику від:
- Kantar Україна;
- Internet World Stats;
- Всеукраїнська Рекламна Коаліція;
- Google Trends;
- IAB Ukraine;
- Social Media Week Kyiv;
- Statista та ін.
Відеопрезентація дослідження:
Читайте також –