Денис Піддубський: Кав’ярні Feeltrd як приклад диверсифікації бізнесів Fozzy Group
Співзасновник Служби розвитку ритейлу, директор з розвитку аптечної мережі АНЦ Денис Піддубський розповів у своїй колонці для RAU про те як рітейлерам можна диверсифікувати свій бізнес, зокрема, відкривши кав’ярні.
Цей матеріал доступний російською мовою
Ядром моєї дипломної роботи на другій вищій освіті була тема “Аналіз маркетингової діяльності групи компаній Fozzy Group”. Мені, як (на той момент) співробітнику корпорації АТБ, було вкрай цікаво детальне вивчення ключового конкурента, який обіймав (знову-таки, на той момент) лідерські позиції. Вже тоді, у 2009-му році, група Володимира Костельмана та його бізнес-партнерів нараховувала 18 різних напрямків бізнесу та явно не збиралася зупинятися на досягнутому, вибравши диверсифікацію одним зі своїх пріоритетів.
За 13 минулих років на ринку українського рітейлу змінилося дуже багато чого, і навіть такий гігант, як Fozzy Group, поступився першою сходинкою п’єдесталу лідерства корпорації АТБ. Але всі інші конкуренти, як і раніше, далеко позаду, і відрив від них продовжує збільшуватися. А це означає, що стратегія розвитку групи в довгостроковій перспективі виявилася здебільшого високоефективною.
Диверсифікація за ці роки набрала ще більших обертів, кількість бізнесів тепер наближається до двадцяти п’яти, а Fozzy Group, крім подальшого вдосконалення класичних для неї роздрібного, виробничого і ресторанного напрямків, вийшла в зовсім інші — банківський (Банк Восток), туристичний (Сільпо Voyage), поштовий (оператор JustIn) і навіть спортивний (мережа спортклубів Apollo Next). Якісь бізнеси групи розвиваються успішніше, якісь поступово зникають, але чого у цього конгломерату не відняти — вони зроблені стильно, з душею та кожен з них має, принаймні, спочатку, хороші перспективи для виходу на топ-позиції у своїй групі.
Ось і у 2020 році в рамках мережі Сільпо почався розвиток мережі кав’ярень Feeltrd зі спешелті-кавою власного обсмаження. Така кава готується з найвищого за якістю кавового зерна на основі арабіки в закладах так званої “третьої хвилі”. Перший заклад відкрилося в київському торговому центрі Silver Breeze, а станом на 15 лютого 2022 року їх працює вже десять.
Для розвитку кав’ярень сформували окрему команду, в яку на перших ролях були залучені колишній шеф-бариста, тренер і консультант, а тепер штатний експерт Fozzy Group Євген Горбань, відомий в тому числі тим, що у 2018-му році брав участь у запуску п’яти кав’ярень третьої хвилі в п’яти різних містах України.
Справляє враження рівень амбіцій і стратегічного бачення топ-менеджменту Сільпо – вони сконцентрували свій фокус уваги не просто на встановленні більш професійних кавових автоматів в торгових залах, не просто на закупівлі найякісніших зерен, а на ретельній підготовці та виведенні власного проекту на висококонкурентний ринок кав’ярень, який стрімко розвивається, швидше за інші європейські країни. Який тепер можна масштабувати по всій території країни, і не обов’язково в прив’язці до супермаркетів, а й як незалежні одиниці вуличного рітейлу.
В коментарі The Village Україна Євген Горбань, зокрема, казав, що в Україні щомісяця відкриваються не менше десяти нових закладів третьої хвилі, споживання кави збільшилося на 20%, з яких 12% — спешелті-сегмент.
Чому проєкт Feeltrd з високою часткою ймовірності може стати успішним
Багато магазинів Сільпо відкриваються вже з кав’ярнями в безпосередній близькості від кас, що забезпечує їм стабільний трафік покупців і швидке зростання впізнаваності нового бренду. З урахуванням співвідношення рівня цін і сервісу самої продуктової мережі, трафік, що генерується для закладів, є багато в чому цільовим — орієнтованим на певну унікальність і преміальність у своїх споживчих звичках. А це, погодьтеся, важливий момент при виході в спешелті-сегмент.
Другий вкрай важливий аспект — спрацьована експертна команда, учасники якої мають за плечима багаж з успішних реалізованих проектів і високий рівень компетентності в стрімко мінливому кавовому ринку.
Вважаю, якщо описаний вище підхід до диверсифікації візьмуть на озброєння й ті торгові мережі та бізнеси України, які поки його не практикують, ми побачимо чимало успішних прикладів колаборації та виведення на ринок брендів, що змінюють (або принаймні намагаються це зробити) наше повсякденне життя в напрямку найбільшої якості, більш емоційного досвіду і більш свіжих ідей.
Читайте також –
Зайти на каву: Сільпо розпочинає розвиток мережі кав’ярень Feeltrd