Deloitte: комбінація онлайн та офлайн продажів – основний тренд цьогорічного новорічного шопінгу
Зимові святкування другий рік поспіль пройдуть в умовах пандемії. Попри те що новорічний шопінг знову супроводжується карантинними обмеженнями, поточна ситуація не стала сюрпризом для бізнесу.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як свідчать дані компанії Deloitte в Україні, дедалі очевиднішим стає те, що деякі моделі споживацької поведінки та шопінгу зазнали трансформацій, а певні нові тенденції укорінилися в повсякденному житті.
Які саме особливості матиме новорічний шопінг цього року, з’ясували експерти Deloitte:
- Українські рітейлери активно розвивають омніканальність. Навіть у період жорстких карантинних обмежень рітейлери пропонують здійснити новорічний шопінг одразу через кілька каналів – від традиційних онлайн-покупок до формату click & collect. Такий формат ставав популярним ще у докарантинний час, але є найбільш актуальним зараз. Все це означає, що ті бізнеси, які швидко адаптувалися до нової нормальності, можуть лише обмежено постраждати в період новорічного розпродажу.
- Середня тривалість новорічного шопінгу становитиме шість тижнів. Насамперед це пов’язано зі стурбованістю споживачів тим, що через дефіцит товарів на складі (stockout) вони не зможуть отримати своє замовлення вчасно. Це мотивує споживачів починати робити новорічні покупки раніше, тобто перші новорічні покупки були зроблені вже наприкінці листопада, а саме в «чорну п’ятницю».
- Не варто чекати також істотних знижок на гаджети. Це пов’язано з кризою напівпровідників, а саме – нестача деталей для комплектування смартфонів, планшетів і ноутбуків призвела до збою постачання цих товарів і спричинила зростання цін на них. Тому якщо знижки на гаджети і будуть, то, ймовірніше, тільки на неліквід. Це підтверджується планами деяких дистриб’юторів гаджетів та побутової техніки, які пропонуватимуть свої товари за знижками в діапазоні лише 3-5%. Але є добра новина від світових брендів одягу, які в новорічні свята будуть пропонувати знижки до 70% (порівняно з 20%-ними знижками в період «чорної п’ятниці»).
Відповідно до результатів 36-го щорічного глобального дослідження ринку роздрібної торгівлі в період новорічних свят, яке було проведено Deloitte, тривога щодо пандемії COVID-19 знижується, що стабілізує споживацькі настрої. Тенденція до здійснення онлайн-покупок збережеться. Проте через зниження рівня тривоги деякі покупці наважаться повернутися до офлайн-магазинів. Згідно з прогнозами, частка офлайн-покупок збільшиться до 33% у 2021 році, але все ж таки залишиться меншою за 36% у 2019 році.
Про те, як компанії сектору роздрібної торгівлі готуються до новорічного продажу у зв’язку із зниженням споживацької тривоги щодо пандемії COVID-19, та про підготовку до сезону новорічних покупок читайте в повній версії дослідження за посиланням.
Довідка. Deloitte — глобальна мережа компаній, що надають послуги в сфері аудиту, консалтингу, фінансового консультування, управління ризиками, оподаткування і супутні послуги. Наявність глобальної мережі, що охоплює понад 150 країн світу, дає змогу обслуговувати близько чотирьохсот з п’ятисот найбільших компаній світу за щорічним рейтингом журналу Fortune Global. Завдяки глобальній мережі а також понад 25-річному досвіду роботи в Україні, Deloitte відкриває своїм клієнтам можливості світового класу та надає високоякісні послуги, які спрямовані на підтримку та надання комплексних інтегрованих рішень щодо економічної діяльності клієнтів у різних галузях економіки.
Читайте також –