Звіт Deloitte: Глобальні тенденції рітейлу в 2018 році

Звіт Deloitte: Глобальні тенденції рітейлу в 2018 році

24.01.2018 08:01
  7517
Іван Зайцев

Диктат покупців, покупки в будь-якому місці та в будь-який час, партнерство або поглинання світових гігантів, активне використання технологій – експерти Deloitte назвали глобальні тенденції рітейлу в 2018 році.

Read in English

Консалтингова та аудиторська компанія Deloitte представила черговий, вже 21-й щорічний звіт Global Powers of Retailing, присвячений ключовим тенденціям в світовому секторі роздрібної торгівлі на 2018 рік. RAU підготувала переклад аналітичного огляду.

Трансформація та пожвавлення в роздрібній торгівлі

Це час трансформацій в ритейлі. Покупець задає тренди, використовуючи технології, щоб залишатися онлайн, і отримує більше можливостей впливати на зміни. Розвиток технологій дозволяє споживачам робити покупки, де й коли вони хочуть – будь то в магазинах, в інтернеті, на мобільних пристроях, в режимі голосового помічника або в режимі «покупка в один клік».

У роздрібній торгівлі руйнування традиційних бізнес-моделей поступилося місцем безпрецедентним змінам. Потрібно злиття онлайну і офлайна, щоб краще обслуговувати більш вимогливих покупців і використовувати споживчий досвід. Інновації та трансформації відбуваються швидше і в більшій мірі, ніж будь-коли, ставлячи перед ритейлерами нові виклики, вимагаючи переглядати звичні стратегії для збереження потрібних показників темпів зростання, продуктивності і рентабельності

Однак стандарти змінюються. Деякі з найшвидших і швидко зростаючих рітейлерів у світі – визнані порушники звичних правил, такі як Amazon і JD.com.

Вони в своїх пошуках відмовляються від короткострокової рентабельності, змінюючи правила гри та перетворюючись на серйозну загрозу вчорашнім лідерам ринку, що працюють за старими принципами. Такі компанії відрізняє організаційна й операційна гнучкість.

Традиційні магазини закриваються через те, що все більше споживачів починають здійснювати покупки через інтернет. У минулому році в США закрили рекордну кількість магазинів: до 1-го грудня ліквідовано 6885 торгових точок. Серед тих, хто скорочує мережі: Macy’s, JCPenney, Sears/Kmart і безліч рітейлерів, що спеціалізуються на торгівлі одягом. Компанії закривають нерентабельні магазини, щоб зосередитися на найпродуктивніших і перспективних напрямках.

Правила рітейлу дійсно переписуються в цей час трансформаційних змін. Інновації, співпраця, консолідація, інтеграція і автоматизація суттєво впливають на те, як рітейлери ведуть бізнес зараз і як будуть вести в майбутньому.

Побудова цифрових можливостей світового класу

Рітейлери по всьому світу швидко адаптуються до того, що з точки зору споживача немає різниці: купувати товар в традиційному магазині або онлайн через мобільні пристрої. Замість цього покупці стають агрегованими по каналах. Вибір товару – процес, коли клієнти використовують всі можливі онлайн і офлайн канали до здійснення покупки. Цифрове вплив на покупців складно переоцінити.

У звіті «The New Digital Divide» за 2016 рік Deloitte опублікувала інформацію, що цифрові взаємодії забезпечують 56 центів з кожного долара, витраченого споживачами, при тому, що три роки тому цей показник становив лише 36 центів. Згідно з дослідженням Deloitte The Omnichannel Opportunity, люди, які роблять покупки з використанням різних каналів, в тому числі онлайн, мобільних пристроїв і відвідувань фізичного магазину, витрачають удвічі більше тих, хто купує тільки в традиційному роздробі.

Це означає, що рітейлери повинні адекватно і цілісно планувати, розробляти стратегії та виконувати їх у всіх каналах незалежно від того, чи відбувається остаточний продаж в магазині або в інтернеті. І це ключова причина, по якій компанії всього світу активно інвестують в онлайн і digital.

Більш ніж будь-коли, індустрія роздрібної торгівлі насичена прикладами створення, покупки або партнерства компаній для досягнення синергії e-commerce і офлайна, та доставки купленого товару в фізичний магазин або прямо у будинок клієнту. В першу чергу мова йде про Amazon. Він продовжує виходити на нові ринки, розширювати асортимент і тестувати нові технології та концепції. Amazon отримав миттєву присутність в сегменті традиційного рітейлу, коли в серпні 2017 роки купив мережу супермаркетів Whole Foods. Інтернет-гігант також представив власну концепцію магазину без кас і персоналу Amazon Go. Один магазин запущений в тестовому режимі з початку 2017 року.

Об’єднання онлайну і офлайна компенсує втрачений час

Решта рітейлерыв не збираються сидіти, склавши руки, та спостерігати, як Amazon успішно збільшує свою частку ринку. Багато гравців, які, можливо, спочатку були не в змозі йти в ногу з тенденціями, стрімко компенсують втрачений час.

Проведене нещодавно дослідження показало, що глобальні продажі продуктів харчування через інтернет виросли на 30% в минулому році. Найстрімкіше цей сегмент e-commerce розвивається в Китаї (+52%), Південній Кореї (+41%), Великобританії (+8%), Франції (+7%), Японії та США (+5%). Китай домінує в електронній комерції, а двома з трьох найбільш швидкозростаючих роздрібних мереж в 2016/17 фінансовому році стали китайські Vipshop і JD.com.

Найбільша в світі роздрібна мережа Wal-Mart дала зрозуміти, що e-commerce є одним із стратегічних напрямків розвитку.

Вона вкладає мільярди доларів, щоб впровадити Grocery Online, нарощувати онлайн-продажі, а також використовувати свою велику мережу магазинів, щоб отримати перевагу над Amazon. Роздрібний гігант купив Jet.com, ShoeBuy, Moosejaw, ModCloth і Bonobos, щоб швидко наростити свою частку онлайн-продажів замість будівництва з нуля.

Все частіше, для більш швидкого розвитку найбільші гравці укладають стратегічні альянси. Wal-Mart і JD.com стали партнерами в червні 2016 року, поставивши собі за мету домогтися лідерства в рітейлі Китаю. В рамках угоди Wal-Mart продав JD.com свій e-commerce бізнес Yihaodian і отримав в китайському інтернет-гіганті 5% частку, яка з тих пір зросла до 10%. Зовсім недавно JD.com повідомила, що в партнерстві з провідною тайської роздрібною мережею Central Group планує розвивати онлайн-магазин в Таїланді.

Французький Auchan і китайська платформа Alibaba об’єднують свої власні офлайн і онлайн-експертизи для вивчення нових можливостей розвитку в Китаї з використанням мережі Sun Art Retail Group, в якому Auchan є провідним акціонером.

Як тільки була оголошена кооперація Amazon/Whole Foods, здається, що в США не проходить жодного дня, щоб інша мережа супермаркетів не приєдналася до провайдера Instacart, який займається доставкою продуктів. Список партнерів Instacart включає Kroger, Price Chopper, Publix, Stop & Shop, Wegmans і навіть Aldi.

Цікаво, що Amazon була зайнята розробкою власних партнерських відносин, щоб спробувати вирішити проблему доставки. Роздрібний гігант розширив свою співпрацю з британською мережею Morrison’s, щоб забезпечити доставку продуктів лондонським покупцям. У США Amazon об’єднується з декількома мережами, включаючи Allrecipes, EatLove і Serious Eats, щоб додати послуги з купівлі і доставці продуктів, як правило, через пропозицію Prime Now. Також компанія недавно відкрила «Amazon Smart Home Experience» всередині окремих універмагів Kohl в Лос-Анджелесі і Чикаго.

Створення унікальних вражень в магазині

Фізичні магазини не йдуть в минуле: 90% продажів в світі як і раніше відбувається в традиційних торгівельних точках. Але для того, щоб конкурувати зі зручністю та нескінченним асортиментом, які пропонуються в інтернеті, важливі враження клієнтів, споживчий досвід і участь бренду. Apple Store і Nike Retail є золотим стандартом в цьому відношенні.

Інші рітейлери усвідомлюють важливість створення унікальних пропозицій, захоплюючої і розважальної атмосфери та найвищого рівня обслуговування, і активно впроваджують такі принципи в своїх магазинах.

Деякі компанії переходять від продажу товарів до продажу послуг і рішень. Безліч продуктових мереж уже відкрили магазини всередині медичних клінік і кабінетів місцевих дієтологів і дієтологів. Мережа супермаркетів в США Hy-Vee тепер об’єднується з фітнес-центрами OrangeTheory, щоб інтегрувати послуги з навчання і харчування.

Було б упущенням не згадати, наскільки прискорилася розробка і випуск нових модельних рядів в fashion-сегменті. Іспанська Inditex (Zara), шведський H&M і японський Fast Retailing (Uniqlo) за останні п’ять років постійно збільшували обсяг продажів рік до року. Вони скоротили цикл моди приблизно до п’яти тижнів у порівнянні шістьма-дев’ятьма місяцями для традиційного рітейлу. Надання споживачам миттєвої нової пропозиції дозволяє їм успішно випереджати інших операторів.

Перебудова рітейлу з використанням новітніх технологій

Кілька разів в історії стрімкий розвиток технологій і проривні інновації дуже швидко руйнували усталені роздрібні бізнес-моделі. Інтернет речей, штучний інтелект, розширена та віртуальна реальність (AR/VR) і робототехніка також сильно змінюють обличчя рітейлу.

Подібні технології та автоматизація можуть використовувати як традиційні магазини, так і інтернет-портали, щоб ще більше підвищити цінність бізнесу та налагодити взаємини з клієнтами.

Електронні пристрої з управлінням голосом, що працюють на основі технологій штучного інтелекту, таких як Amazon Echo, Echo Dot і Google Home, порушують звичний шлях покупки. Наприклад, у Dot є вбудовані можливості, які синхронізуються з Amazon.com для покупок. За допомогою простої голосової команди покупці замовляють предмети через Alexa, не виходячи з мережі та не відвідуючи магазин. Щоб конкурувати з Amazon Alexa, Wal-Mart почав в жовтні 2017 року співпрацюватиме з Google, пропонуючи клієнтам голосовий шопінг за допомогою Google Home. Google Assistant також використовують популярні мережі The Home Depot і Target.

Провідні компанії також активно впроваджують технології всередині своїх магазинів, щоб поліпшити і персоналізувати досвід покупок і, як правило, управляти трафіком в магазині.

IKEA інтегрувала AR/VR, німецька мережа Ceconomy, виділена з Metro в липні 2017 року, запустила VR додаток, що дозволяє покупцям переглядати 100 обраних продуктів. Іспанська El Corte Ingles занурює покупців в подорож по історії вин за допомогою свого VR-додатку.

Wal-Mart і Ahold Delhaize використовують роботів в магазинах для сканування товарів і підрахунку запасів. LoweBot допомагає клієнтам Lowe переміщатися по магазинах, розуміючи де вони знаходяться і перевіряти продукти на полицях.

Можливо, одним з найпрогресивніших застосувань технологій і автоматизації стала поява безпілотних магазинів. Хоча ідея все ще перебуває на ранніх стадіях, споживачі тепер можуть відвідувати магазини, самостійно сканувати товари за допомогою програми для смартфонів, а потім просто торкнутися телефону, щоб заплатити і вийти з дверей, як у випадку з Amazon Go.

У той час як індустрія обговорювала Amazon, рітейлер електроніки Suning в Шанхаї і супермаркет Coop Danmark в Данії, також залучають запустили свої пілотні проекти магазинів без кас і продавців. Auchan готує розгортання «сотень» безпілотних мікромагазінов в Китаї.

Читайте також –

Електронний рік: підсумки українського e-commerce за 2017-й


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  15