Що чекає український рітейл в майбутньому – думки експертів

Що чекає український рітейл в майбутньому – думки експертів

18.12.2017 11:00
  820
Ukrainian Retail Association

За даними Держстату, оборот роздрібної торгівлі в Україні з початку 2017 року зріс на 8,2% – до 651 млрд грн.

Експерти розповіли НВ Бізнес, що відбувається на споживчих ринках України в цьому році і які зміни чекають український рітейл в майбутньому. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Андрій Осадчий, заступник начальника відділу Point of Sales Tracking компанії GfK Україна

Напевно, на ринку не бракує пропозиції. Але це не означає, що немає місця для нових магазинів. Нові магазини будуть з’являтися, а старі – трансформуватися. Є тренд до того, що магазин повинен бути або з великим асортиментом в інтернеті, або в «цегляному» варіанті. Але в ідеалі бути міксом того й іншого. Якщо ви хочете зробити успішний магазин, ви повинні відповідати очікуванням покупців в цих форматах, щоб закрити всі потреби покупця.

Ігор Баленко, співвласник мережі Фуршет

Ми пройшли те дно, яке було у нас на початку року і коли ринок сильно просів. Дуже велика ніша існує для нових магазинів, але потрібно міняти законодавство. Сьогодні тіньовий ринок становить десь 60%. Його треба називати ринком, який неможливо прорахувати. Це приватні підприємці, ринки, базари, кіоски, там, де ніхто не може прорахувати, скільки пройшло товару. Якщо його узаконити по-іншому, тоді буде великий ринок для супермаркетів.

Зараз найпопулярніші магазини-дискаунтери. Не важливо, що ви продаєте. Люди дивляться насамперед на ціну, потім – на обслуговування. Якість і асортимент залишилися позаду.

Питання розвитку рітейлу пов’язане з політичним станом всередині країни. Тому якщо все залишатиметься в такому стані, дискаунтери будуть розвиватися швидше, ніж супермаркети, які будуть давати хорошу якість.

Юлія Загарій, координатор комітету з роздрібної торгівлі Європейської бізнес асоціації

Попит не змінюється. Можуть бути незначні сезонні зміни, наприклад, напередодні новорічних свят. Значним попитом користуються соціально значущі товари, товари з сегмента середній і середній мінус. Товарообіг безпосередньо залежить від інфляції. В результаті недавнього зростання цін на деякі види товарів, зменшився попит на алкогольні напої, тютюнові вироби, а також зменшилося вживання свіжого м’яса.

Ніші для нових магазинів є скрізь і завжди, але їх було б набагато більше в разі закриття стихійних ринків, МАФів. Адже вони не оснащені ні касовими апаратами, ні терміналами.

Купуючи товар на таких ринках, споживач не захищений, оскільки в разі придбання неякісних товарів неможливо довести провину продавця. Мені комфортно здійснювати покупки в чистих, комфортних магазинах, де чітко і зрозуміло встановлена навігація, де є ввічливий персонал, велика кількість кас і вибір товарів різних видів. Розвиток ринку рітейлу безпосередньо залежить від тих законодавчих актів, які можуть бути прийняті в парламенті.

За матеріалами: НВ Бізнес

Читайте також – 

Як зміниться рітейл до 2030 року – прогноз CBRE


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку