
Втрати Епіцентр внаслідок військової агресії перевищили $1 млрд


На основі відповідей респондентів можна прогнозувати, як покупці будуть приймати рішення в наступному році.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомили RAU в маркетинговій і дослідницькій компанії, 4Service раз в два роки проводить два дослідження про споживчі настрої: перше перед чорною п’ятницею, друге після її завершення. На основі відповідей респондентів можна прогнозувати, як покупці будуть приймати рішення в цей улюблений день продавців і маркетологів через рік.
У 2020 році 50% опитаних хотіли щось купити в чорну п’ятницю, така ж кількість опитаних зробили покупки. Ось тільки витратилися багато хто не на те, про що мріяли.
Традиційно знижки чорної п’ятниці діяли переважно з 23 до 29 листопада. Напередодні 4Service питав про купівельні плани в Black Friday. Жінки і чоловіки в рівному співвідношенні планували щось придбати в п’ятницю. Жінки хотіли купувати косметику, одяг та взуття, товари для дому, чоловіки – електроніку і побутову техніку.
В ході опитування з’ясувалося, що одягу і взуття було куплено на 35% менше, ніж планували спочатку. Побутової техніки також продали на 23% менше. Це може свідчити як про переоцінку покупцями своїх фінансових можливостей в умовах пандемії, так і про розмір знижок, які в підсумку споживачів розчарували.
При цьому українці “відірвалися” в продуктових магазинах. За кількістю покупок можна було подумати про те, що новорічні свята розпочнуться вже завтра, адже продуктів було куплено в два рази більше запланованого.
4Service копнув глибше і дізнався, що ж саме завадило здійснити покупку. До першої категорії покупців відносяться “старовіри” – ті, хто залишився не зломлений пандемією і до сих пір вважає за краще купувати в звичайних офлайн-магазинах. Серед опитаних таких виявилося 61,5%. Серед них:
Наступна група опитаних вже оцінила всі переваги онлайну і продовжує бути вірною цьому способу покупок навіть в Чорну п’ятницю. Їх виявилося 62,8% (з них 42,6% – українські Інтернет-магазини і 20,2% – закордонні) і це в основному люди у віковій групі 18-44 роки. Вони скаржилися:
Респонденти скаржилися на те, що Black Friday в Україні – всього лише жалюгідна пародія справжньої п’ятниці в США. Багато хто сподівається на те, що продавці все ж запозичать досвід у американців, подарувавши ще більше можливостей економити. При цьому половина опитаних залишилася повністю задоволена своїм шопінгом в цей день.
Для продавців та маркетологів важливо знати, як же приймаються рішення покупцями. 4Service дізнався, що 32% опитаних зробили заздалегідь заплановані покупки, а 23% купили щось абсолютно спонтанно. І ще 43% купили те, що планували заздалегідь, а також щось спонтанне.
Найбільш спонтанними покупцями виявилися молоді люди у віці 25-34 роки. Кожен третій з них нічого не планував, але все-одно щось купив. А 43,9% купили і заплановане і щось на додачу.
Як бачимо, навіть пандемія і економічна криза не вбили бажання українців витрачати гроші в Чорну п’ятницю. Швидше навпаки, складний рік змусив більшу кількість покупців задуматися про придбання товару саме в цей день, щоб заощадити. Тому до наступної Чорної п’ятниці однозначно потрібно готуватися. Опитування 4Service підтверджує це: 41% респондентів відповіли, що будуть робити покупки і в наступному році. Але 35% відповіли, що швидше за все не відправляться через рік в «чорний день» на шопінг.
Читайте також –
Шопінг у час карантину: як українські рітейлери витискали максимум з Чорної п’ятниці-2020