Чи є споживачам діло до етичності рітейлу? (дослідження)
Наскільки важливим критерієм є етика у добу, коли, здається, усе більше споживачів намагаються відкрито заявляти про свої погляди? Опитування Morgan Stanley AlphaWise проливає світло на покупки “з совістю”. І хоч опитування проводилось у 2016 році, під час пандемії та локдаунів, етичність, походження і соцвідповідальність стали ще більш важливим фактором впливу при виборі покупцем товарів чи послуг.
Цей текст доступний також російською мовою
Колись покупці в магазині звертали увагу на цінник, можливо, рядок “зроблено в” на етикетці, або інгредієнти чи склад товару, а потім вирішували, чи купувати його. При нинішньому рівні інформованості про екологічну, соціальну та геополітичну цінність та вплив майже кожного продукту — від яєць і кави до електроніки й кросівок — продуктовий кошик може стати чимось на зразок етичної головоломки.
Права та безпека працівників, прожитковий мінімум, охорона праці й екологічне та соціальне управління — це одні з ключових міркувань для відповідних міжнародних корпорацій. Особливо стурбовані етикою свого бізнесу в епоху коли, здається, усе більше споживачів прагнуть активно демонструвати свої погляди — виробники одягу.
Наскільки ці питання впливають на те, де споживачі роблять покупки та що вони купують? Morgan Stanley Research нещодавно опитав 1000 споживачів у Великобританії на предмет їх точки зору щодо провідних роздрібних рітейлерів одягу та виявив, що, хоча етичні проблеми не домінують у їх споживчих уподобаннях — ціна та якість усе ще посідають найвище місце — вони, починаючи з 2010-го року, згідно з демографічними показниками, набули особливої популярності серед молодих споживачів. “Збільшення кількості споживачів, які вважають етичні дані важливими, на дев’ять процентних пунктів є однією з найвагоміших змін для будь-якого товару та стоїть поруч із популярністю бренду”, — говорить Джессіка Елсфорд, керівниця відділу досліджень Morgan Stanley. Висновки також можуть бути корисними для інвесторів, які усе частіше хочуть включати екологічні, соціальні та управлінські, тобто ESG-фактори, до своїх портфоліо.
Ось шість результатів опитувань, які допоможуть окреслити історію етичної роздрібної торгівлі, яка усе ще знаходиться у фазі активного розвитку:
При виборі серед роздрібних торговців одягом, 51% респондентів сказали, що етичні показники були відносно або дуже важливими, у порівнянні з лише 13%, для яких вони були відносно неважливими чи узагалі неважливими.
Важливість етичних показників при виборі роздрібного торгівця
Більше жінок-споживачів розглядали “етичність” як дуже чи досить важливий чинник.
Жінки, як видається, більше дбають про етичність ніж чоловіки
Молодші споживачі роблять більший наголос на етиці під час покупок, при цьому 58% осіб віком від 16 до 24 років вважають, що етика є дуже важливим чи досить важливим чинником у порівнянні з 49% – 55-ти років і старше. Крім того, відсоток респондентів, які розглядають етичні стандарти як відносно важливі або взагалі неважливі, зростає з віком.
На етичності більше залежить молодшим поколінням споживачів
Де саме місце “етичності” поміж іншими ключовими критеріями, що можуть вплинути на витрати споживачів? На сьогодні воно усе ще знаходиться посередині: 62% вважають, що етика важлива, майже у рівній мірі як комфортність та зручність торгового відділення (61%).
На шкалі ключових для споживачів критеріїв, “етичність” займає місце посередині
Опитування магазинів одягу AlphaWise*, проведене Morgan Stanley у Великобританії, що відбувається впродовж останніх шести років, надає багато інформації про проміжок часу у період, протягом якого більша кількість споживачів тяжіла до “етичності” як одного з головних критеріїв при здійсненні покупок.
Важливість ключових критеріїв вибору, 2010/2016
Підвищення на дев’ять процентних пунктів категорії “етичності” у порівнянні з 2010 р., має, разом із популярністю бренду, найвищий приріст.
Приріст у важливості категорії „етичності” у протиставленні 2010-го та 2016- го рр. становить 9%
* Morgan Stanley AlphaWise проводить інвестиційні дослідження на основі фактичних даних, щоб посприяти валідації ключових інвестиційних дебатів від імені аналітиків Morgan Stanley Research у всьому світі.
Оригінал тут