Чорна п’ятниця-2018 в цифрах: чого чекати українським рітейлерам в цьому році
Напередодні найбільшого розпродажу року аналітики компанії Picodi провели дослідження, з’ясувавши скільки українців будуть робити покупки на “Чорну п’ятницю”, які суми збираються витрачати і скільки товарів купувати.
Люди налаштовані на вигоду
Головний висновок, який роблять аналітики Picodi за результатами дослідження, полягає в наступному: середньостатистичний споживач не налаштований втрачати можливості заощадити на покупках. Очевидно, це результат грамотних дій маркетологів, адже ще кілька років тому “Чорна п’ятниця” в Україні не викликала такого ажіотажу, як у США чи Великобританії.
Близько третини опитаних українців зізналися, що обов’язково візьмуть участь у розпродажі в цьому році. Серйозність намірів підтверджують й інші цифри. На питання «Як ви готуєтеся до розпродажів листопаду», 53% споживачів відповіли, що відкладають гроші на такі витрати заздалегідь, а 34% і зовсім збираються скористатися кредитом на покупку дорогих товарів. І тільки 13% опитаних заробляють достатньо, щоб здійснювати досить великі покупки (а до них переважно відноситься побутова техніка і електроніка, які знаходяться у топі продажів Black Friday останні кілька років).
Українці збираються з усією серйозністю підійти до покупок в цей день. Більшість опитаних (51%) має намір придбати 2-3 товари з розпродажу, а 25% готові витратитися на 5 і більше необхідних у побуті речей. При цьому 38% вже знають, що куплять на розпродажі, а 62% куплять те, на що будуть найвигідніші знижки.
На Заході “Чорна п’ятниця” є дуже доречною для споживача: саме в кінці листопада багато людей планують знайти на полицях магазинів подарунки до Різдва за зниженими цінами. Аналітики Picodi також попросили українців відзначити, заради чого вони вирішуються на шопінг в найбільш «гарячий» день в році та кому призначені покупки. 27% опитаних зізналися, що, зокрема, купують подарунки до різдвяних і новорічних свят. Мабуть, небагато українців замислюються про подарунки в листопаді, а передсвяткова метушня починається тільки в грудні. Під час акції Black Friday покупці в основному купують що-небудь для себе (80%) або новинку для дому (30%).
Зерна від плевел
Численні статті в інтернеті викривають магазинні хитрощі, які покликані привернути увагу покупців. Однак досвідченого шопоголіка легко не проведеш – 93% опитаних зізналися, що вміють з усього різноманіття промо-акцій знаходити реальні знижки, і тільки 7% поскаржилися на те, що, на їхню думку, всі знижки в Black Friday фіктивні та не заслуговують на увагу. За внутрішніми даними Picodi в минулі роки середня знижка в українських магазинах в “Чорну п’ятницю” становила 66% – цифра досить реалістична.
Хто купує
В середньому чоловіки збираються витратити більше грошей на розпродажі, ніж жінки: 3134 проти 2906 грн. Цікаві дані про зростання активності різних вікових груп в листопадових розпродажах. Добре це ілюструє статистика минулого року. Найактивнішою виявилася аудиторія у віці від 35 до 44 років – її на 630% більше, ніж в звичайну п’ятницю. Відзначились також покупці у віці від 55 до 64 років – їх на розпродажах виявляється на 618% більше, ніж зазвичай.
Black Friday в цифрах
- 93% опитаних довіряють розпродажам і вміють знаходити реальні знижки
- 62% опитаних покладаються на знижки і поки не визначилися з тим, що саме хочуть купити
- 53% опитаних відкладають гроші на “Чорну п’ятницю” заздалегідь
- 51% опитаних готові купити 2-3 товари на розпродажі
Читайте також –