CEO Decathlon Україна Флоран Гійє: в українському e-commerce у нас великі амбіції

CEO Decathlon Україна Флоран Гійє: в українському e-commerce у нас великі амбіції

29.01.2020 08:15
  370
Микола Маранчак

Генеральний директор українського підрозділу Decathlon Флоран Гійє про перший еко-магазин в Україні, специфіку роботи інтернет-платформи decathlon.ua, майбутнє формату “міні-точок” та подальші плани мережі.

Read in English

Цей текст доступний також російською мовою

Французька мережа магазинів Decathlon об’єднує понад 1400 магазинів в 50-ти країнах світу. На український ринок спортивний рітейлер вийшов майже рік тому – в березні 2019 року і за перші 10 місяців роботи відкрив два повноформатних великих об’єкта, одне міні-відділення і власний локальний інтернет-магазин. В інтерв’ю RAU генеральний директор українського підрозділу Decathlon Флоран Гійє розповів про перші результати роботи, подальші плани компанії і чому товари українського виробництва коштують в Україні дорожче, ніж в Європі.

– З якими результатами ви завершуєте рік роботи в Україні?

– З найпозитивнішими. Самі посудіть, перший магазин ми відкрили 23 березня в рітейл парку Петрівка і вже через п’ять місяців прийняли рішення про запуск другого. Такого в початкових планах не було.

– Що послужило причиною такого рішення?

– Перший Decathlon в Україні швидко став прибутковим, тому відкладати з відкриттям другого просто не було сенсу. Тим більше з’явилася можливість зайняти хорошу локацію біля ТРЦ Lavina Mall. Вже в липні 2019-го ми підписали договір з Ашан про оренду 3000 кв. м їх площі. Нам пощастило, що обидві наші мережі входять в “Асоціацію сім’ї Мюльє”. Це дозволило швидко знайти взаємовигідні рішення. Новий Decathlon на Берковецькій отримав унікальні для себе два входи — один з вулиці і один — з Ашана, який примикає до коридору ТРЦ Lavina.

– Навесні ви також відкрили невелику торгову точку в X – Park у столичному парку Дружби Народів. Чи плануєте розвивати мережу подібних міні-магазинів, чи це був лише експеримент?

– Це був відмінний експеримент. Магазин працював у вихідні в теплий сезон. Цілком можливо, що такі торгові об’єкти ще з’являться в Україні. Що стосується магазину в X-Park, то ми поки не впевнені, чи буде він працювати і в сезоні 2020.

– Інтернет-магазин Decathlon ви запустили в Україні за два дні до відкриття першої офлайнової точки. Задоволені результатами його роботи?

– Було важко передбачити, як це спрацює. Те, що вийшло, перевершило всі наші очікування. Через інтернет-магазин decathlon.ua ми отримуємо близько 100-120 покупок в день. Наприклад, в Румунії або Болгарії онлайн купують в рази менше. В українському e-commerce у нас великі амбіції.

– Що послужило каталізатором успіху зі старту?

– Зіграла роль значна діджиталізації українського суспільства, готовність і вміння купувати онлайн. Не варто забувати і про ціну. Особливість Decathlon в низьких цінниках навіть за українськими мірками. Сприяє цьому те, що компанія не закуповує і перепродує товари, а виробляє сама 99% всієї продукції. А якщо клієнти оцінюють товар в інтернет-магазині на дві зірки і нижче з п’яти, його знімають з виробництва і продажів.

– В Decathlon.ua можна замовити будь-які товари, представлені у світовій мережі?

– Все, що український покупець не знайшов у фізичному магазині, він може замовити онлайн з доставкою з Франції. Але поки тільки ту продукцію, яка доступна на нашому сайті. Якщо в Європі у нас представлено понад 15 000 SKU, то в Україні поки – лише 6500 найменувань товару. Наша мета – до 2021 року збільшити кількість SKU в Україні до 10 000.

– Як довго чекати доставку з Франції?

– По-різному, але іноді доставку з Франції доводиться чекати до 20 днів.

– Чому так відбувається?

– Взяти, наприклад, товари для зимових видів спорту Oroks: вони українського виробництва. Але проходять непростий шлях в магазин, тому коштувати можуть навіть вище, ніж в Європі. Так, Oroks виробляються в Західній Україні, але звідти вони відправляються на континентальний склад до Франції, потім на регіональний склад до Польщі і потім вже привозяться в Україну. Таким чином, товар розмитнюється вдруге – це затяжний процес, що впливає в тому числі на ціну.

– Чи можна якось вплинути на ситуацію?

– Чим більше буде відкрито в Україні магазинів, тим більше будуть обсяги продажів, тим вигідніше буде тому чи іншому виробнику Decathlon, щоб ми закуповували все безпосередньо в нього.

– У чому ключові відмінності Decathlon на Берковецькій від магазину в рітейл парку Петрівка? 

– Він більше на 500 кв. м і в ньому представлено 26 власних брендів для 70 видів спорту. Навесні 2020 року ми створимо на вулиці біля магазину «Play Ground» – ігрову зону з автономним освітленням, яке буде працювати від сонячних батарей. На відкритому майданчику 7х20 м всі бажаючі зможуть пограти в баскетбол, футбол або бадмінтон. Також новий магазин відкрився у форматі, як прийнято говорити “Еко”. Ми відмовилися від поліетилену, всі сумки в магазині паперові або з матерії. Їх вартість стартує з 7 грн. Біля кулерів немає стаканчиків – воду кожен може набирати в свою пляшку або флягу. Всі 43 співробітника Decathlon на Берковецькій сортують сміття, після чого воно відправляють на переробку в Обухівський КБК. За таким же принципом вже працює і магазин на Бандери, де також розташово наш головний офіс.

– Можете якось охарактеризувати українського покупця?

– Він дуже уважний до якості продукту, задає багато питань про товар. Йому цікаві інновації. І дуже чутливий до еко-трендів. Взагалі в Україні є все, щоб такий бренд, як Decathlon, був цікавий публіці –море, 20 000 озер, гори, яскраво виражена сезонність. Український спортивний ринок дуже великий, і люди, на відміну від багатьох інших країн, захоплюються різними видами спорту. А головне, роблять це заради задоволення, а не тільки заради змагань.

– На скільки відсотків плануєте збільшити продажі в наступному році?

– Планового збільшення прибутку у нас немає, результати по Україні будемо ще дивитися. Якщо говорити в цілому про продажі, то в 2018 році оборот всієї мережі склав $11 млрд.

– Коли і де можна очікувати наступний магазин Decathlon в Україні?

– Плануємо відкрити в 2020 році один або два магазини в Києві. Вже розглядаємо майданчики і в інших містах-мільйонниках. Сподіваємося, в 2021 році відкрити перший торговий об’єкт в регіонах. Такої ж стратегії ми дотримувалися в Румунії і залишилися дуже задоволені.

Читайте також – 

Спортивний Лувр: Як виглядає найбільший в Україні магазин Decathlon (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку