Бізнес-леді 2020: топ-30 жінок в рітейлі та девелопменті України

Бізнес-леді 2020: топ-30 жінок в рітейлі та девелопменті України

08.03.2020 09:00
  2661
Микола Маранчак

Хто з представниць прекрасної статі найсильніше впливає на розвиток рітейл-ринку України, домігся найбільших успіхів і змінив сприйняття роздробу як суто чоловічого бізнесу.

Цей текст доступний також російською мовою

У свято весни традиційно прийнято робити різноманітні рейтинги, присвячені, в тому числі, й бізнес-леді. Редакція RAU приєднується до привітань, а також вирішила не залишатися осторонь і презентує своє бачення жінок, які найбільше вплинули на розвиток ринку рітейлу та торговельної нерухомості в Україні. Звичайно, ми не змогли включити в цей список всіх жінок, які займають позиції топ-менеджерів, але це не означає, що їх внесок у розвиток компаній і побудову цивілізованого бізнесу в нашій країні менший, ніж у фігуранток рейтингу.

В даному випадку ми виділили три різних категорії: власники/співвласники бізнесу, керівники компаній сфери рітейлу та топ-менеджери компаній торгової нерухомості. В рамках цих категорій всі учасниці розташовані в довільному порядку.

Бізнес-леді 2020: власники та співвласники

Галина Герега – співзасновник групи компаній Епіцентр К

Галина Герега – одна з найуспішніших жінок у бізнесі в Україні. Свій бізнес разом з чоловіком Олександром почала 20 років тому з невеликого будівельного магазину. Зараз в бізнес-імперію подружжя входять 58 діючих торгових центрів Епіцентр з сумарною торговою площею понад 1,5 млн кв. м. Виручка групи в минулому році склала 42 млрд грн.

У виробничий сектор також інвестуються значні кошти. Цього року компанія запустила завод з виробництва керамічної плитки під Києвом, і має намір наростити випуск продукції на заводі Карпатська кераміка в Калуші.

Оксана Середюк – співвласник MAFIA, CASTA, BAO, NĂM, Georgia, Brilliant Bar, Якіторія

Оксана зайнялася бізнесом разом з чоловіком Тарасом в 2004 році. Вони починали з франчайзингових проектів Якіторія і Potato House. Через чотири роки відкрили власну мережу ресторанів італійської та японської кухні Mafia.

На даний момент мережа налічує 27 власних і франчайзингових ресторанів в десяти регіонах України. Щорічно відвідуваність всіх закладів мереж досягає 4 млн осіб.

Ольга Копилова – засновник і генеральний директор мереж гастролавок Чорноморка, Селедочная й Анчоусная

Ольга почала свій бізнес разом з чоловіком Володимиром в 2013 році з поставок риби в ресторани і супермаркети. Зараз Чорноморка – це 10 гастрономічних крамниць (дев’ять в Києві і одна в Одесі) з власним свіжим уловом риби і різних морепродуктів з Чорного моря.

Минулого року Копилови відкрили монопродуктовий формат Селедочная з великим вибором різної риби власного улову і засолу в Києві та Одесі. 20 вересня мережа поповнилася ще одним монопродуктовим форматом Анчоусная, яка спеціалізується на дрібній рибі власного улову.

Ірина Чечоткіна – співзасновник інтернет-магазину Rozetka.ua

Ірина Чечоткіна – «сірий кардинал» Rozetka.ua. саме їй в голову прийшла ідея створити проект. Спочатку саме Ірина завідувала всіма справами новоствореного стартапу. Владислав займався лише маркетинговою частиною. Партнерство між двома власниками проекту – Іриною та Владиславом – закріплено юридично. Їх частки згідно акціонерної угоди в бізнесі рівні. При цьому Ірина уникає публічності.

Rozetka стала першим класичним онлайн-рітейлером, який відкрив офлайн-супермаркет – в Києві біля метро Почайна площею 4000 кв. м. Інші інтернет-магазини обмежуються тільки пунктами видачі або шоу-румами. Зараз у Rozetka працює сумарно 12 магазинів і точок видачі (вісім в Києві, одна в Броварах і три в Одесі), а також п’ять мобільних точок видачі в столиці.

Ганна Луковкіна – автор і засновник проекту “Всі. Свої”

У 2015 році Ганна створила майданчик для проведення ярмарок українських виробників “Всі. Свої”. Успіх проекту дозволив їй вже в 2016 році відкрити на Хрещатику триповерховий магазин, де продається продукція приблизно 250 українських виробників одягу, взуття та аксесуарів. А ще через два роки, і теж на центральній вулиці столиці – магазин товарів для дому.

Наприкінці 2019 року “Всі. Свої” відкрили в Lavina Mall перший для мережі мультибрендовий шопінг-простір на території ТРЦ, де на площі понад 1000 кв. м представили жіночий та чоловічий одяг, взуття, аксесуари та прикраси від 100 українських виробників. У 2020 році Ганна планує продовжити масштабувати бізнес і відкрити магазини “Всі. Свої ” ще в двох ТРЦ.

Поліна Кошарна — засновник і співвласник MasterZоо

Поліна Кошарна заснувала роздрібний бренд MasterZoo в Харкові в 2008 році. Сьогодні це найбільша національна мережа зоомаркетів в Україні, яка налічує понад 70 магазинів по всій Україні.

Всі зоомагазини працюють за системою самообслуговування, де покупець має вільний доступ до товарів. В асортименті зоомагазинів широко представлені групи товарів для різних видів тварин, включаючи рептилій і риб. Практично всі магазини розташовані у великих торгових центрах.

Тетяна Семенченко — співвласник української мережі студій одягу VOVK

Тетяна заснувала авторський бренд жіночого одягу VOVK в 2012 році разом з чоловіком Віталієм Семенченко. За 8 років роботи відкрито 39 студій у 18 містах України.

VOVK є переможцем багатьох конкурсів і володарем престижних премій, зокрема “Вибір року” 2016, 2017 і 2018, «Бренд Року 2018», «Бренд року 2019». Мета компанії донести до всіх, що made in Ukraine – це якісно, доступно і зроблено зі смаком.

Анна Коваленко та Анастасія Дзюба – співзасновники та співвласники першого українського мас-маркету жіночого одягу MustHave

Анастасія та Анна – власники національного бренду жіночого одягу MustHаve, який працює на ринку з 2010 року. Крім мережі магазинів, в яку входить 9 торгових об’єктів в Києві, Львові, Харкові та Одесі, вони розвивають інтернет-магазин і власне виробництво. Також компанія робить оптові поставки своєї продукції на зарубіжні ринки – в Канаду, Польщу, Ізраїль і Словаччину.

Олена Очеретна – власник і генеральний директор Jasmine

Український бренд корсетної білизни Jasmine вийшов на ринок роздробу лише в 2016 році, проте за цей час встиг відкрити магазини не тільки в дев’яти містах України, а й за її межами. У Казахстані, Білорусі та країнах Близького Сходу вже працюють франчайзингові торгові точки бренду.

Олена Очеретна заснувала компанію більше 10 років тому і керує нею і нині. В Україні мережа магазинів налічує 18 торгових точок загальною площею понад 2300 кв. м.

Галина Червонюк – співвласник ТМ Goldi

Бренд Goldi в 2013 році заснувала сімейна пара Олег і Галина Червонюк. За п’ять років до цього вони придбали Рівненський Льонокомбінат, на потужностях якого почали виробляти жіночий та чоловічий одяг. У 2014 році підприємці прийняли рішення масштабувати мережу Goldi і на хвилі зростання популярності українських брендів ця ідея повністю себе виправдала.

Роздрібна мережа зуміла не тільки успішно закріпитися на українському ринку (26 магазинів в 2019 році), а й вийти за кордон, відкривши два торгові об’єкти в Польщі.

Бізнес-леді 2020: топ-менеджери

Ольга Шевченко – виконавчий директор мережі магазинів EVA

Ольга має великий досвід керівної роботи на ринку рітейлу. З 2002 по 2011 обіймала посаду операційного директора компанії EVA, з 2011 — виконавчий директор.

Мережа магазинів EVA – найбільша національна мережа магазинів краси і здоров’я України. Перший магазин компанії РУШ, яка розвиває мережу, відкрився в 2002 році в Дніпрі, а зараз EVA налічує вже 990 торгові точки в країні і не планує зупинятися в розвитку. Завдання на наступний рік – ще, як мінімум, 180 магазинів по Україні.

Юлія Бадрітдінова – генеральний директор McDonald’s Україна

До того, як у березні 2019 року очолити McDonald’s в Україні, Юлія обіймала посаду директора з маркетингу та комунікацій. У новій ролі Юлія продовжила впровадження Плану прискореного зростання (Velocity Grow Plan) в Україні — успішної глобальної стратегії МакДональдз.

McDonald’s залишається одним з лідерів в області ресторанів швидкого обслуговування в Україні. Перший заклад в країні було відкрито 24 травня 1997 року в Києві. McDonald’s – один з найбільших іноземних інвесторів в Україні: компанія вклала в розвиток мережі та інфраструктури близько $250 млн.

Людмила Севрюк – директор ТОВ “Брокард-Україна”

Людмила Севрюк почала працювати в Брокард-Україна 20 років тому – директором компанії, яка тільки відкрила свій перший магазин. Зараз під її керівництвом – 97 магазинів в 26-ти містах України під брендами Brocard, Kiehl’s і М.А.С. У магазинах оператора парфюмерно-косметичного ринку України представлено 350 марок преміальної косметики по догляду за шкірою і волоссям, beauty-аксесуарів, в тому числі більше 70 нішевих парфумерних будинків.

У 2019 році загальний товарообіг мережі склав 4,25 млрд грн. На початку 2020 року компанія Брокард-Україна запустила інтернет-магазин Brocard.ua. мета нового проекту – фокусування сили бренду, зручність для клієнтів і наступний крок до омніканальності.

Вікторія Луценко – генеральний директор Ашан Україна

Вікторія почала свою кар’єру в Угорщині на позиції менеджера парфумерії, далі працювала в сфері FMCG, після чого перейшла в контроль управління – була контролером двох магазинів, директором магазину, пізніше контролером управління всієї компанії Ашан Рітейл Угорщина. До повернення в Україну на початку 2018 року на позицію генерального директора, Вікторія Луценко кілька років пропрацювала директором з інновацій та клієнтів.

АШАН Рітейл Україна працює в Україні з 2007 року і є одним з найбільших міжнародних роботодавців в Україні, які працевлаштовують більше 6000 співробітників. У 2020 році компанія запустила в Україні новий формат точок продажів — Pick Up Point.

Наталія Азюковська – виконавчий директор мережі супермаркетів Varus

Наталя працює в торгівлі з 1992 року. У 2002-му почала кар’єру в компанії «РУШ», де очолила департамент закупівель. У компанію “Омега” перейшла з переведення в 2010 році на посаду комерційного директора. Очолює компанію з 2013 року по теперішній час.

Мережа супермаркетів Varus, що була заснована в Дніпрі і входить в компанію “Омега”, стабільно входить в десятку найбільших продуктових рітейлерів України. В останні роки вона зміцнювала свої позиції в містах присутності, а тепер планує подальшу географічну експансію.

Юлія Максименко – директор Intersport Україна

Мережа магазинів швейцарського бренду спорттоварів Intersport, яку в Україні розвиває компанія Епіцентр К, відкрила перший торговий об’єкт в країні лише в 2016 році. Однак за минулі три роки рітейлеру вдалося стати однією з найбільших українських мереж магазинів спорттоварів.

У минулому році Intersport почав розвиток нового для себе формату магазинів, відкривши в столичному ТЦ Епіцентр на Берковецькій найбільший в країні спортивний аутлет площею 2800 кв. м. До кінця 2019 року мережа бренду поповнилася ще трьома торговими точками дисконтного формату.

Домінік Фантачіно – генеральний директор H&M Україна

18 серпня 2018 року в Україні офіційно відкрився перший магазин шведського рітейлера H&M. Компанію очолила Домінік Фантачіно – регіональний менеджер в Східній Європі бренду, яка працює в компанії вже 18 років. За три роки вона розширила мережу до трьох торгових точок – в ТРЦ Lavina Mall, SkyMall і River Mall.

Шведська Hennes & Mauritz AB (розвиває мережу H&M) заснована в Швеції в 1947 році, одна з найбільших торгових компаній у світі. Зараз бренд в пошуках нових відповідних локацій не тільки в Києві, але і в інших містах-мільйоннниках України.

Віра Вітінська – СЕО і фінансовий директор Eldorado

Віра Вітінська працює на керівних посадах в торгових мережах з 2006 року. Своїм головним проектом називає успішний розвиток мережі Eldorado, в якому більше 13 років пропрацювала у фінансовому департаменті компанії. У березні 2019-го призначена СЕО компанії.

У найближчих планах компанії – запустити абсолютно новий формат магазинів. У ньому буде використаний штучний інтелект і технології, які допоможуть клієнту витрачати менше часу на покупку.

Ануш Товмасян, CEO магазинів корейської косметики ISEI

Ануш почала керувати магазинами корейської косметики у вересні 2017 року. Зараз ISEI налічує 92 офлайн-магазини та інтернет-магазин isei.ua. Більш того, Ануш вдалося створити і очолити групу компаній, до складу якої входить також мережа монобрендових бутиків Missha.

Ануш разом з командою категорійних менеджерів регулярно відвідує виставки в Кореї в пошуках нової косметики. Команда безпосередньо працює з корейськими та японськими виробниками засобів по догляду за шкірою та волоссям, декоративної косметики та продуктами гігієни, і, чи не першою представляє південнокорейський сегмент drogerie&beauty на масовому ринку в Україні. У планах компанії вивести цього року на український ринок ще один монобренд.

Наталія Шаповалова – генеральний директор мережі АТБ

До призначення на посаду CEO у 2019 році Наталія Шаповалова обіймала посаду заступника гендиректора.

АТБ-маркет – найбільша в Україні мережа магазинів, що працює у форматі “дискаунтер”. Станом на початок 2020 року вона об’єднувала 1077 торгових точок, розташованих у 274 населених пунктах 22 областей країни. За результатами 2019 року товарообіг торгової мережі зріс на 22,4% — до 126,8 млрд грн.

Бізнес-леді 2020: жінки в девелопменті

Ірина Круппа – генеральний директор БФК Gulliver

Працювала в італійській девелоперській компанії King Cross Group. Їх перша інвестиція в Україну – будівництво торгово-розважального комплексу у Львові. Ірина над цим проектом пропрацювала 7 років, зробивши кар’єру до директора торгово-розважального центру.

У 2014 році прийшла працювати в Gulliver на посаду комерційного директора, зараз займає посаду генерального директора БФК. За цей час очолюваній їй команді вдалося істотно поліпшити показники роботи ТРЦ, змінивши оператора продуктового супермаркету, реалізувавши реконцепцію нульового поверху і ряд інших проектів.

Багатофункціональний комплекс (БФК) Gulliver — 35-поверховий бізнес-центр класу А і 10-поверховий торгово-розважальний центр. На території комплексу (GLA-45 500 кв. м) з першого по четвертий поверхи розмістилися понад 150 магазинів різних профілів. Цього року в планах БФК – замінити всі зовнішні конструкції на медіаекрани.

Марина Нестеренко – директор ТРЦ Forum Lviv

Під управлінням Марини Нестеренко Forum Lviv працює з моменту відкриття в 2015 році. Загальна площа об’єкта – 69 000 кв. м, яка включає в себе магазини, ресторани, розваги, кінотеатр і підземний паркінг.

Multi Ukraine розробила і володіє ТРЦ Forum Lviv разом з двома українськими партнерами у сфері нерухомості зокрема, з групою компаній Будхаус і компанією Галерея Центр. Управління об’єктом здійснюється компанією Multi Ukraine.

Анна Чуботіна – генеральний директор Arricano

Анна Чуботіна має більш ніж 17-річний досвід роботи в сфері комерційної нерухомості, дев’ять з яких були в JLL Україна. Вона працювала з такими компаніями як ТОВ “Світленд Україна”, King Cross Group, DCH Real Estate і Kray Property. А в березні 2016-го була призначена директором департаменту торгових площ Arricano. Рада директорів девелоперської компанії Arricano Real Estate plc, яка управляє низкою ТРЦ у Києві та регіонах України, призначила Анну Чуботіну генеральним директором наприкінці 2019 року.

Arricano Real Estate plc – великий девелопер і мережевий оператор торгово-розважальних комплексів в Україні. Arricano володіє найбільшим в Україні портфоліо реалізованих ТРК, загальна орендна площа яких становить понад 212 000 кв.м. Портфель компанії географічно диверсифікований за рахунок активів у різних регіонах України: м. Київ – ТРЦ РайON, ТРК Проспект, м. Кривий Ріг – ТРК Сонячна Галерея, м. Запоріжжя – ТРК City Mall, а також інвестиції в ТРК Sky Mall. На стадії девелопменту в компанії знаходиться ще 3 проекти. З вересня 2013 року акції компанії розміщені на альтернативному інвестиційному ринку (AIM) Лондонської фондової біржі.

Рената Якубченієне – генеральний директор ТРЦ і БЦ Retroville

На посаду генерального директора ТРЦ і БЦ Retroville Рената була призначена в березні 2017 року, до цього протягом трьох років вона була консультантом проекту. Її досвід в торговій нерухомості налічує більше 20 років, причому більшу частину часу вона займалася запуском і управлінням чотирма регіональними ТРЦ Акрополіс в Литві загальною площею понад 290 000 кв. м.

Торгово-розважальний центр Retroville під її керівництвом відкриється в квітні 2020 року. Life-style центр на Виноградарі (проспект Правди, 47) об’єднає в собі ТРЦ з якірними орендарями Novus, Leroy Merlin, Multiplex, БЦ площею 11 147 кв. м, і величезний SportLife з ультрасучасними басейнами для дорослих і дітей, тренажерами і SPA.

Юлія Ванченко – директор ТРЦ Sky Mall

Юлія Ванченко була призначена директором SKyMall в 2017 році. До цього вона 5 років займала посаду маркетингового, а потім комерційного директора торгово-розважального центру. До ТРЦ Sky Mall Ванченко працювала в команді севастопольського Sea mall. Юлія Ванченко має дві вищі освіти за спеціальностями “Міжнародна економіка ” (КНЕУ) і “Менеджмент і маркетинг” (КПІ).

Загальна торгова площа комплексу становить 88 000 кв. м. На 2021 рік заплановано відкриття третьої черги столичного ТРЦ Sky Mall. Її загальна площа складе понад 70 000 кв. м, орендна – 43 000 кв. м. В рамках проекту девелопер також планує масштабну розважальну складову площею близько 18 000 кв. м.

Наталія Кравець – комерційний директор підрозділу Prorerty Managment Dragon Capital

Наталія Кравець має багатий досвід роботи в сфері комерційної нерухомості. До приходу в Dragon Capital вона майже 16 років пропрацювала в українському підрозділі міжнародної консалтингової компанії Colliers International. З 2008 року обіймала посаду директора департаменту торговельної нерухомості Colliers, де, за час роботи, встигла взяти участь у реалізації багатьох знакових об’єктів торговельної нерухомості в Україні – від перших професійних ТЦ Києва, таких як Globus і Караван, до сучасних мегамоллів, таких як River Mall і Retroville.

У підрозділ Property Management в інвестиційній компанії Dragon Capital Наталія прийшла в 2018 році. Він був створений для більш ефективного управління об’єктами торгової, офісної та складської нерухомості, які знаходяться в портфелі Dragon Capital. Серед них – торгові центри Piramida, Smart Plaza Obolon і Аладдін  Київ), Victoria Gardens (Львів) і Sky Park (Вінниця), а також ряд об’єктів офісної та складської нерухомості, в тому числі київські БЦ Horizon Park, Пори року, Прайм, Євразія та інші.

Дар’я Завадська – комерційний директор Ocean Plaza

До призначення в ТРЦ Ocean Plaza, Дар’я Завадська займалася маркетинговими комунікаціями в Мануфактура Outlet Village. За її словами, у ТРЦ Ocean Plaza є стратегія конкурування, розроблена з урахуванням планованих відкриттів торгових центрів в найближчі роки. В рамках цієї стратегії ведуться роботи з модернізації стандартів утримання ТРЦ, ведеться стеження за змінами на ринку і вносяться відповідні корективи.

ТРЦ Ocean Plaza – один з найбільших торгових об’єктів Києва, відкритий в листопаді 2012 року. Загальна площа 4-поверхового центру становить 165 000 кв. м, торгова – 70 000 кв. м. У галереї ТРЦ представлено більше 400 брендових магазинів, гіпермаркет Ашан, а також близько 40 кафе і ресторанів в зоні фуд-корту. Зона відпочинку включає кінотеатр, дитячий розважальний центр, картинг і пляжний клуб на даху будівлі. З грудня 2019 року Ocean Plaza знаходиться під управлінням ТОВ «Київ Молл Менеджмент» (КММ), за підрахунками якої в середньому ТРЦ щодня відвідують понад 55 000 осіб.

Дар’я Кухаренко – комерційний директор A-Development

Дар’я працювала в в компаніях FE Velcom та UDP commercial property, поки в 2016 році не перейшла в A Development. За останні три роки девелоперська компанія ввела в експлуатацію два трирівневих торгових центри в столиці – Smart Plaza Polytech і Smart Plaza Obolon, запустила проект Арсенал, в якому зараз працює Kyiv Food Market, кафе-бар Молодість, Osvitoria HUB та інші заклади.

У першому кварталі 2020 року в гігантському ангарі заводу Арсенал відкриється коворкінг Creative States, загальною площею 4130 кв. м, а навесні на території буде розбитий сквер з лавками, щоб всі бажаючі могли випити кави, почитати книгу або відпочити з друзями, не обов’язково заходячи в фуд-хол. На площі будуть проходити художні акції, концерти, вистави та ін. Вся ця зона буде називатися A-Station і A Development, за словами Дар’ї Кахаренко, сподівається перетворити це місце в найгарячіший Київський hot-spot.

Анжела Борисова – генеральний менеджер Alef Estate

Анжела Борисова працює на ринку нерухомості вже близько 20 років. У портфелі девелоперської компанії Alef Estate, в якій вона займає посаду генерального менеджера, входять ТРК МОСТ-сіті і МФК Cascade Plaza (Дніпро), житлові комплекси і більше десятка консалтингових проектів.

За період роботи девелопер успішно реалізував ряд різнопланових проектів, що стали знаковими для Дніпра і всієї України.

Анна Корягіна – операційний лідер Ceetrus Ukraine

У компанії Анна працює вже більше 5 років, почавши з позиції директора торгового центру. Під її керівництвом відділ оренди успішно зберігає нульовий рівень вакантності в торгових галереях, які знаходяться в управлінні Ceetrus Ukraine, досягнутий максимальний рівень комерціалізації площ в нових проектах, а також в стадії роботи знаходиться розробка концепцій нових проектів.

Анна також є ліцензованим оцінювачем по системам BREEAM New Construction, BREEAM In-Use і DGNB.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку