Майбутнє рітейлу: найцікавіші технології 2016 року

Майбутнє рітейлу: найцікавіші технології 2016 року

29.12.2016 09:01
  1241
Ukrainian Retail Association

Віртуальна і доповнена реальність, робототехніка, штучний інтелект і розпізнавання зображень, а також технологія 3D та інтернет речей – які технології рітейл використовує вже зараз і що буде популярним в майбутньому.

Рік, що минає, незважаючи на кризу, запам’ятається нам яскравими подіями та новими технологіями, які міцно входять в наше повсякденне життя. Підводячи підсумки року, ми згадуємо найбільш яскраві рішення, які перевернули наші уявлення про сучасний бізнес.

VR та AR

Віртуальна (VR) і доповнена реальність (AR) завойовують світ. Найбільші корпорації, такі як Alibaba, eBay і HTC, запускають магазини віртуальної реальності. Apple запатентувала шолом і веде розробку VR-очок.

Рітейлери активно запускають віртуальні примірочні, сподіваючись залучити нових покупців.

Одні експерти кажуть, що віртуальна реальність незабаром перенесе нас у новий роздрібний вимір, і називають інтеграцію офлайн-магазинів з цифровими технологіями наступним етапом розвитку рітейлу. Інші налаштовані більш скептично. На їх думку, використання подібних рішень більше привертає увагу, ніж є життєздатною ідеєю для реалізації в магазині. Крім того, запуск смарт-дзеркальних примірочних, інтерактивних екранів і інших технологій досить дорогий і трудомісткий процес.

У будь-якому випадку, розвиток VR і AR в цьому році — це тільки початок.

Технологія 3D

3D-технології незабаром перестануть бути чимось унікальним і будуть такими ж звичними, як смартфони або комп’ютери. Вже зараз на 3D-принтерах друкують їжу, одяг, взуття, спортивне спорядження, автомобільні деталі, музичні інструменти і навіть будівлі.

Наприклад, в Дубаї за допомогою технології 3D-друку створили справжній офіс. Площа одноповерхової будівлі складає близько 250 кв. м. Там є все необхідне: електрика, телекомунікації, водопостачання, система кондиціонування повітря. Побудували офіс за допомогою гігантського принтера всього за 17 днів. Розташувався в будівлі офіс Дубайського фонду майбутнього.

3D-технології незамінні в бізнесі. Найбільші компанії, серед яких Carrefour, Gap, Guess, Columbia Sportswear, Benetton, s.Oliver, застосовують 3D-проектування в рітейлі. Технологію використовують для оптимального розміщення товарів на полицях, мерчандайзингу, складання стратегії по роботі з асортиментом в магазині. Ще один напрямок — вплив на покупця, прогнозування його поведінки для збільшення продажів.

Штучний інтелект та розпізнавання зображень

Штучний інтелект (ШІ) вже тут. Найактивніше ця технологія використовується в сфері інтернет-пошуку, допомагаючи формувати видачу пошуковику Google і обробляти запити голосовому помічнику Siri. ШІ стає досконалішим з кожним днем. Тому немає нічого дивного в тому, що на дану технологію все частіше звертають увагу онлайн-рітейлери. Найбільш інноваційні з таких компаній вже експериментують з використанням штучного інтелекту. А от онлайн-рітейлери, які ігнорують ШІ, швидше за все, будуть грати з ними в догонялки протягом багатьох років. Але на даному етапі головне питання полягає в тому, як саме нова технологія змінює роздрібну торгівлю в мережі.

Глибоке навчання є прекрасним прикладом використання ШІ в сегменті онлайн-рітейлу в цілому і при просуванні інтернет-магазинів зокрема. Цей підхід вже зараз активно застосовується при розпізнаванні зображень. Так, цього літа соціальний фотохостинг Pinterest анонсував запуск інструменту для пошуку речей на фотографіях, які потім можна буде замовити в тому чи іншому інтернет-магазині. Ця технологія дозволяє, наприклад, зробити фото куртки на перехожого і знайти інтернет-магазин, що пропонує купити такий продукт.

Розпізнавання зображень за допомогою ШІ дозволяє не тільки знаходити вподобані товари, але й оплачувати покупки.

Наприклад, платіжна система Mastercard запустила в Європі новий механізм підтвердження платежів, завдяки якому санкціонувати оплату покупок можна за допомогою селфі.

Інтернет речей

Згідно з прогнозами аналітиків, до 2020 року до інтернету буде підключено 26 млрд «речей». Все — від побутової техніки до будівельного обладнання, від автомобілів до будівель — буде передавати дані і «спілкуватися» з іншими об’єктами або людьми. А це значить, що все буде доступно до безперервного виміру і запису даних.

Ринок інтернету речей відкритий, затребуваний і дуже перспективний. Так, корпорація Intel змінила стратегію, на зміну ПК прийшли дата-центри та інтернет речей.

Вже зараз компанії пропонують прилади для підтримки мікроклімату, мікрочіпи, що імплантуються, smart-лічильники і «розумні» дзеркала, географічне місцезнаходження співробітників і вантажів, системи «розумний будинок» і хмарні платформи для розробників.

Робототехніка

Робототехніка розвивається стрімко. Корпорація IBM розробила робота-адвоката, Amazon почала використовувати роботів для роботи на складах і завдяки цьому скоротила оперативні витрати на 20%. Auchan запустить в гіпермаркетах роботів, які будуть допомагати покупцям переносити їх покупки. А Adidas використовує роботів для пошиву кросівок.

Американська компанія роздрібної торгівлі Lowe’s, яка володіє мережею магазинів з продажу товарів для поліпшення житла, розробляє робота для служби підтримки OSHbot, який може спілкуватися з клієнтами на декількох мовах і допомагати покупцям у пошуку необхідних товарів. Рітейлер вже проводить тестування роботів у своїх магазинах.

Компанія Best Buy з 2015 року впроваджує роботів для заміни ними працівників магазинів. Робот “Chloe” видає товари клієнтам, які вони замовляли через сенсорні кіоски.

Ще один яскравий представник – людиноподібний робот Pepper, розроблений компанією Softbank Robotics. Pepper оснащений штучним інтелектом і вміє розпізнавати емоції співрозмовників. Робот також може ефективно справляється з роботою консультанта у роздрібних магазинах або банківських центрах обслуговування клієнтів. Його основною перевагою є здатність взаємодіяти з людьми. В магазині робот Pepper може залучати клієнтів, надсилати їм повідомлення, демонструвати переваги товарів, а при необхідності повідомляти продавців. Pepper завжди знає, коли і як довго клієнт перебував у магазині, з якою кількістю товарів він взаємодіяв, і який настрій у нього при цьому був. Крім того, робот може м’яко і переконливо нагадувати відвідувачам, про акції, які проходять в магазині.

За матеріалами: new-retail; retailer.ru; emagnat


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку